LillaGorilla♥♥ Skrevet 26. juli 2013 #1 Skrevet 26. juli 2013 Det er det jeg har å bidra med idag, etter å ha vært på infosamtale på sykehuset med mamma. Og så vil jeg ha sagt at kreft er en helt idiotisk oppfinnelse.
ms.Pond Skrevet 26. juli 2013 #4 Skrevet 26. juli 2013 Veldig stor klem til deg. Kreft er noe skikkelig dritt. Virkelig.
Gjest amandine Skrevet 26. juli 2013 #5 Skrevet 26. juli 2013 Altså. En oppklaring på sin plass. Jeg LIKER absolutt ikke. Men jeg stiller meg helhjertet medfølende bak. Og sender varme.
Gjest amandine Skrevet 26. juli 2013 #6 Skrevet 26. juli 2013 Altså. En oppklaring på sin plass. Jeg LIKER absolutt ikke. Men jeg stiller meg helhjertet medfølende bak. Og sender varme.
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 27. juli 2013 #8 Skrevet 27. juli 2013 Neiognei... Sender en stor klem og medfølelse!
lilja70 Skrevet 28. juli 2013 #11 Skrevet 28. juli 2013 Bann i vei. Jeg finner at banning er undervurdert. Galgenhumor hjelper også. -Og veldig ofte viser det seg at tid hjelper en hel del! *Krysser fingre og sånt for deg og dine*
LillaGorilla♥♥ Skrevet 28. juli 2013 Forfatter #12 Skrevet 28. juli 2013 Takk for støtten, jenter.. Nå gjenstår det bare å finne utav om det er spredning (noe det finnes tegn på, dessverre), eller ikke. Er det det, er dte kun snakk om å holde i sjakk. Er det ikke det, får man se, for som legen rett ut sa, så er mamma ikke frisk i utgangspunktet, og de vet ikke om de kan operere- fordi det alene potensielt kan ta knekken på henne. Så det blir tøft framover, men vi får bare krysse fingra. Mamma er tøff og seig, men nå røyner det på. Det som tar knekken på meg er faktisk ikke det om hun ikke overlever, men om hun kanskje ender opp med å bli veldig syk, hjelpetrengende eller ha store smerter. Og det at barna mine kanskje ikke skal få vokse opp med mormor og huske henne. Jeg greier meg så lenge ungene mine har det bra, men det gjør vondt å tenke på at den fine mammaen min kanskje skal måtte ha vondt..
lilja70 Skrevet 28. juli 2013 #13 Skrevet 28. juli 2013 Takk for støtten, jenter.. Nå gjenstår det bare å finne utav om det er spredning (noe det finnes tegn på, dessverre), eller ikke. Er det det, er dte kun snakk om å holde i sjakk. Er det ikke det, får man se, for som legen rett ut sa, så er mamma ikke frisk i utgangspunktet, og de vet ikke om de kan operere- fordi det alene potensielt kan ta knekken på henne. Så det blir tøft framover, men vi får bare krysse fingra. Mamma er tøff og seig, men nå røyner det på. Det som tar knekken på meg er faktisk ikke det om hun ikke overlever, men om hun kanskje ender opp med å bli veldig syk, hjelpetrengende eller ha store smerter. Og det at barna mine kanskje ikke skal få vokse opp med mormor og huske henne. Jeg greier meg så lenge ungene mine har det bra, men det gjør vondt å tenke på at den fine mammaen min kanskje skal måtte ha vondt.. De har heldigvis blitt veldig flinke på smertelindring de siste årene, så den biten slepper du heldigvis å bekymre deg mye for. Den verste tiden er egentlig akkurat nå, før dere har fått sikrere svar, kanskje sånn eller kanskje sånn er så veldig vanskelig å forholde seg til, for du må liksom gruble på det verste, og kan likevel ikke sleppe håpet om det beste... Tvi tvi!!!
valkyrien Skrevet 28. juli 2013 #14 Skrevet 28. juli 2013 Uff, kjipt... Sender deg en klem! Hyl ut om du trenger noen å prate med her inne, jeg mistet pappa og bestefar pga kreft i løpet av 3 mnd, så jeg vet altfor godt hvordan det er å stå i den situasjonen... Beste rådet jeg kan gi som pårørende er å være "på" helsevesenet, da mitt inntrykk er at de ofte ikke gjør mer enn akkurat det de må.
jente_80 Skrevet 28. juli 2013 #15 Skrevet 28. juli 2013 Mange varme klemmer til deg. Jeg har en mann med kreft, og framtida ser ikke så alt for lovende ut, dessverre. Så jeg skjønner hva du og familien din går igjennom. Ikke mist motet og ta vare på hverdagen :-)
LillaGorilla♥♥ Skrevet 28. juli 2013 Forfatter #16 Skrevet 28. juli 2013 Mange varme klemmer til deg. Jeg har en mann med kreft, og framtida ser ikke så alt for lovende ut, dessverre. Så jeg skjønner hva du og familien din går igjennom. Ikke mist motet og ta vare på hverdagen :-) Takk, og klem tilbake til deg. Så trist med mannen din, håper det går bra mot alle odds! <3
bIomstre Skrevet 28. juli 2013 #17 Skrevet 28. juli 2013 Svipper kort innom for å gi en Klem! Krysser fingre for at det ikke er spredning.
Gjest Anybody Skrevet 29. juli 2013 #18 Skrevet 29. juli 2013 Stakkars dere! Føler med deg! Vet hvordan dere har det :/ Hun virker som en fighter! Stor klem kjære
LillaGorilla♥♥ Skrevet 29. juli 2013 Forfatter #19 Skrevet 29. juli 2013 Klemmer tilbake på alle dere fine damer, dere er gode å ha Fått en delvis god nyhet idag da, de mener det ikke er spredning. Samtidig tør de ikke operere henne, fordi det er for stor risiko og hun allerede har så dårlig lungekapasitet at det ikke er gjennomførbart. Så da startes det opp med strålebehandling neste uke istedet..
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 29. juli 2013 #20 Skrevet 29. juli 2013 Klemmer tilbake på alle dere fine damer, dere er gode å ha Fått en delvis god nyhet idag da, de mener det ikke er spredning. Samtidig tør de ikke operere henne, fordi det er for stor risiko og hun allerede har så dårlig lungekapasitet at det ikke er gjennomførbart. Så da startes det opp med strålebehandling neste uke istedet.. Ok, da skjer det noe ihvertfall og ingen spredning er en god nyhet. Har nær familie som akkurat er ferdig med første runde stråling nå så vi har dette tett på livet her også. Livet er så alt for skjørt og sårt når mennesker man står nær må gå igjennom slike ting. Sender en veldig stor klem og ønsker deg og den tapre mammaen din alt godt.
Catlady Skrevet 5. august 2013 #21 Skrevet 5. august 2013 For no forbanna dritt !!!! Faren min har også kreft, og vært gjennom flere cellegiftkurer, og det er virkelig no forbanna djevelskap !!! Som en annen her sier.. Vær på og "mas" !! Ikke ta nei for et nei. Pappa maste seg til behandling han egentlig var for gammel for (1år !!!!) og lever idag grunnet det. Stemplet som vanskelig pasient på papiret, men faen heller !! Det er livet som teller .... Ta godt på hverandre i tiden som kommer, søk trøst og støtte i deres nærmeste. Bann og få ut steam og frustrasjon !! En stor klem til deg og din mor med store lykkeønskninger og kryssede fingre.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 5. august 2013 Forfatter #22 Skrevet 5. august 2013 For no forbanna dritt !!!! Faren min har også kreft, og vært gjennom flere cellegiftkurer, og det er virkelig no forbanna djevelskap !!! Som en annen her sier.. Vær på og "mas" !! Ikke ta nei for et nei. Pappa maste seg til behandling han egentlig var for gammel for (1år !!!!) og lever idag grunnet det. Stemplet som vanskelig pasient på papiret, men faen heller !! Det er livet som teller .... Ta godt på hverandre i tiden som kommer, søk trøst og støtte i deres nærmeste. Bann og få ut steam og frustrasjon !! En stor klem til deg og din mor med store lykkeønskninger og kryssede fingre. Uff, så leit, sender deg klemmer og håper faren din blir bra igjen! Mamma skla opp til Bergen igjen imorgen for CT- tipper det er doseplan, kartlegging før de starter strålingen, så får vi se når de starter med det som teller, det som liksom skal gjøre henne frisk. For de må jo begynne kjapt..
ms.Pond Skrevet 6. august 2013 #23 Skrevet 6. august 2013 Tenker masse på deg, LIllaGorilla. Godt å høre at det ikke var spredning i alle fall! Man må ta med seg alle de små seirene man kan på veien. Enig i det de andre sier her - hvis du føler at det er noe som mangler er det bare å kjempe som en løvinne for å få det som du vil. Det er merkelig hvordan man kan oppleve å måtte mase og krangle for å få behandling man skulle tro man hadde krav på og skulle få som en selvfølge. Vi holdt på å stange i systemet i starten, men etter litt innledende krøll hvor de ikke ville ta oss alvorlig (!), og hvor noen fikk passet sitt grundig påskrevet, har vi fått fantastisk behandling og oppfølging. Krysser fingre framover for mammaen din!
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 6. august 2013 #24 Skrevet 6. august 2013 Bare å si ordet 'kreft' gir meg frysninger... Det er en så forferdelig vond diagnose å få, både for de det gjelder og for de pårørende. Jeg sender en klem til dere alle som opplever denne sykdommen blant deres nære, jeg vet så alt for godt hvordan dere har det. Vi må ta vare på dagene og skape minner til de dagene som blir tunge og vonde, på den måten blir det lettere å stå oppreist og ikke synke ned i mørket. En dag og et skritt om gangen, ingen vet hvordan fremtiden vil bli. Prøve å ikke tenke på mulige utfall, men heller fokusere på her og nå...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå