Gå til innhold

Beskriv settingen ved mating av baby :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor? Egen stol? Smekke? Håndkle på gulvet? Kom med dine beste råd :)

Har vasket vippestolen 16 ganger på en uke nå :P

Skjønner at det blir gris, men man skal vel ikke behøve å vaske annet enn babyen etterpå? ;p

Anonymous poster hash: e8e22...540

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beklager, men jeg har ingen gode råd for at det ikke skal bli gris andre steder enn babyen. Men du kan enten bruke en annen stol eller lar du lar møkka tørke inn i trekket og heller vasker det ett par ganger i uka.

En smekke som er mer som et malerforkle kan også hjelpe og/eller du legger en stor klut over vippestolen før du mater. 

Skrevet

Brukte vippestolen ganske lenge. Ja, det ble søl, men jeg vasket den jo ikke hver gang det kom en flekk på den. SÅ mye søl ble det ikke til hvert måltid, hos oss, ihvertfall :-) Ellers anbefaler jeg smekke med armer, genialt! Det bruker vi fortsatt innimellom, og sønnen min er 18 mnd nå.

Skrevet

Jeg har sånn newborn stol til tripptrapp stolen (hun er bare 4 mnd), og det har kommet grøt et par ganger på den, som jeg bare har kunnet tørke av etterpå, før det tørker inn. Ungen er ellers full av grøt, og ei stor smekke er på plass. Hun får ellers nesten alltid ei skje med grøt på, som hun får lov til å kose seg med mens jeg forsøker å fylle magen hennes :)

Anonymous poster hash: 01c6e...f99
Skrevet

Her er det fortsatt jentunge, bord, stol, gulv, vegger, tak og vinduer som må vaskes når jentungen i hus er ferdig med å spise.. 18 mnd.. 

Anonymous poster hash: e7119...cfa
Skrevet

Baby på 9 mnd. Egen stol fra IKEA, ingen smekke, får egen skje han leker med mens jeg putter mat i munnen på han. Blir litt søl av og til, men det tørkes vekk med en gang

Anonymous poster hash: bff67...2cd
Skrevet

Aldri brukt vippestol, barnet satt på mitt fang til det kunne sitte selv rundt 6mbd alder. Relativt lite søl frem til barnet ble rundt 9mnd. Da nektet han å bli matet å spiser all mat selv. Masse søl og vasking, men alle overflater er lette å tørke av med klut ;)

Anonymous poster hash: dd55f...768

Skrevet

Våre har spist selv fra starten av. I begynnelsen mye babyfeeder, eller kokte grønnsaker i passelig store biter til å holde i hånden og bite av. Frukt, knekkebrød og brød. Grøt og annen skje-mat har vi aldri brukt.

Etter hvert alt mulig av mat vi andre spiser.

Barnet i stolen, med smekke. Maten gis i hånden, eller på brettet som sitter fast i barnestolen. Barnet får spise, grise og styre til h*n er lei. Man bruker et par minutter på å vaske over unge, stol og gulvet under etter hvert måltid, men slipper til gjengjeld å sitte å mate barnet.

Anonymous poster hash: cb152...ef3

Skrevet

Våre har spist selv fra starten av. I begynnelsen mye babyfeeder, eller kokte grønnsaker i passelig store biter til å holde i hånden og bite av. Frukt, knekkebrød og brød. Grøt og annen skje-mat har vi aldri brukt.

Etter hvert alt mulig av mat vi andre spiser.

Barnet i stolen, med smekke. Maten gis i hånden, eller på brettet som sitter fast i barnestolen. Barnet får spise, grise og styre til h*n er lei. Man bruker et par minutter på å vaske over unge, stol og gulvet under etter hvert måltid, men slipper til gjengjeld å sitte å mate barnet.

Anonymous poster hash: cb152...ef3

Min 4 mnd gamle baby er litt liten til å spise store gulrotbiter, knekkebrød osv. Da blir det grøt og annen skje-mat.

Anonymous poster hash: e8e22...540

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...