Gå til innhold

Emballasje for frysing av morsmelk?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg skal snart begynne å pumpe og fryse ned morsmelk som far skal få bruke i permisjonen (jeg går tilbake i jobb når babyen er 5 mnd gammel). Finnes det spesiell emballasje for dette? Leste på ammehjelpen; finnes det spesielle poser vi kan få kjøpt?

Endret av Madolyn
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg brukte isbitposer og syns det var genialt.

Men det finnes egne små beger fra avent ihvertfall, men de er sikkert dyre.

Skrevet

Jeg fryser i sånne poser man lager isbiter i. Putter ei trakt i åpningen på posen, og heller melka i. Supert "format" for frossen melk ;)

Anonymous poster hash: bdf27...db0

Skrevet

Å fryse i isbitposer egner seg hvis du skal bruke litt morsmelk i grøt osv. Men jeg pumper også slik at pappan kan gi mm, da bruer jeg fryseposene kjøpt på apoteket (fra medela?). Da kan du skrive dato og mengde på posen. Så vet du at du bruker den gamleste melka først, og pappan vet hvor mye han skal ta opp av fryseren og slipper å tine 17 isbiter for å få gi ungen mat.

Anonymous poster hash: 4ab0e...235

Skrevet

Å fryse i isbitposer egner seg hvis du skal bruke litt morsmelk i grøt osv. Men jeg pumper også slik at pappan kan gi mm, da bruer jeg fryseposene kjøpt på apoteket (fra medela?). Da kan du skrive dato og mengde på posen. Så vet du at du bruker den gamleste melka først, og pappan vet hvor mye han skal ta opp av fryseren og slipper å tine 17 isbiter for å få gi ungen mat.

Anonymous poster hash: 4ab0e...235

Jeg river opp posen og hiver over i plastboks som står i frysen. Åpner alltid eldste isbitpose først, så jeg stresser ikke med dato. Mengde er heller ikke relevant, man lærer jo raskt hvor mange isbiter pr måltid/flaske.

Synes det å fryse i større poser er tungvint, fordi da må melka først tine, og så helles i flaska. Med isbiter tar man bare flaska med bort i fryseren, putter oppi x antall isbiter, og så er maten snart klar ;)

Anonymous poster hash: bdf27...db0

Skrevet

Takk for masse gode tips :) Trur vi tar en titt på medela-posene på apoteket, isbitposer var jo faktisk kjempelurt det også.

Skrevet

Her brukes også isbitposer. Har på en liten bit maskeringstape, og skriver på dato på den, så vet man jo hvor gammel den er. Ikkeno problem.

Nå har ikek vi prøvd å tine den enda, så vet ikke hvordan det funker. Har sett at hver isbit ikke nødvendigvis blir like stor, så mengden vil vel variere fra gang til gang.

Planen er uansett å bruke det i grøt og lignende. Og det er vel endel prøv og feile uansett... :P

Skrevet

Planen er å ta ut den nedfryste melka som trengs og tine den i kjøleskap over natta (jeg fortsetter nattamming). Så helle det over på flaske på morgenen og bruke Avent flaskevarmer for å få perfekt temperatur på en enkel måte :) Jeg blir jo uansett bare borte i 8 timer 5 dager i uka så er ikke snakk om mange måltidene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...