Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #1 Skrevet 26. juli 2013 Merker at mini er litt lei av most kjøtt/fisk og grønnsaker. Noen som har noen ideer om hva nytt jeg kan prøve? Går det an å lage en babyvennlig pizza f.eks? Han tygger brødskiver som en helt, så hadde jo kanskje gått an? Og hvordan er det med melk nå? Er det like fyfy enda? Tenkte å lage potetstappe, og kanskje ha i en dæsj melk og/eller smør.. Dette er min førstefødte, så har ikke noe erfaring fra før. Setter stor pris på tips og råd Anonymous poster hash: b7d5c...dcc
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #2 Skrevet 26. juli 2013 Du bruker vel morsmelk eller mme i maten? Man skal visst unngå melk til 1 år, evt begrenset innhold av det i mat fra 10 mnd. Så jeg hadde ventet. Hvis det ikke er store biter han ikke takler eller lignende så kan du lage hva du vil tygger han brødskive så kan han vel tygge en pizzabunn med litt smak på med mindre du lager steinhard steinbakt bunn Anonymous poster hash: 82e91...f4c
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #3 Skrevet 26. juli 2013 Les gjerne litt om baby-led weaning på nettet, barnet kan gjerne få fingermat etterhvert. Vi begynte med helt vanlig "menneskemat" når gutten var 8 mndr, han tygget så godt han kunne, resten suttet han på uten problemer. Begynn forsiktig, og vær ALLTID tilstede når babyen spiser. Alt., dersom du ønsker å fortsette med most mat, er å gå på biblioteket og låne en bok med oppskrifter; jeg lånte en bok av Margit Vea som hadde spenstige ideer, husker en usannsynlig mos av poteter, brokkoli og ansjos (jepp) som poden elsket. Her hadde vi mye moro med å prøve ut nye mat! Anonymous poster hash: 0fd15...24c
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #4 Skrevet 26. juli 2013 Takk for tips. Skal prøves ut Ja bruker MME i maten, men tenkte på smør for å få enda litt mer smak. Men da venter jeg. Anonymous poster hash: b7d5c...dcc
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #5 Skrevet 26. juli 2013 Du kan bruke rapsolje og olivenolje i maten, rapsolje tilføyer omega 3. Barna trenger fett i kosten, men smør er ikke den gunstigste typen fett til å begynne med. Biola yoghurt naturell og harde oster begynte vi med fra 9-10 mndr, ellers brukte vi mme i matlagingen hvis det var nødvendig med melk. Anonymous poster hash: 0fd15...24c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå