Gå til innhold

Når faller bandasjen av?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tre uker og tre dager siden KS.

Fikk suturer og "plaster" påmagen. Suturene skal gå i oppløsning av seg selv og bandasjen skal sitte på til den faller av, sa de på sykehuset.

Noen som har erfaring med dette? Når faller den av, tro??

Bandasjen min sitter fremdeles like godt på :P

Har dessuten en hårsituasjon på fiffinetten og det kløøøør :o

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk beskjed om å ta av "plasteret" selv. Husker ikke hvor mange uker etter det var.

Det var vel egentlig ikke et plaster, men bred tape, men noe skum-lignende greier på. Ring sykehuset hvis du er usikker. :-)

Skrevet

Jeg plukket det av, og såret begynte gape og væske, tok mange uker før det lukket seg skikkelig og sluttet væske. Så jeg ville ikke dratt av plasteret selv...

Anonymous poster hash: bdba9...50b
Skrevet

Mitt så helt fint ut når jeg tok av plasteret...bare en rød strek. :-)

Skrevet

Fikk beskjed av legene på ullevål at det skulle sitte på i maks ti dager jeg, og at jeg skulle ta det av selv.

Skrevet

Takk for svar, snille dere!

Det er en sånn bred tape, ja :) Har ingen planer om å ta den av selv *grøss*

Tror jeg gir det til over helgen - skal en tur på helsestasjonen og veie Nurket. Jeg regnet med at hs kan ta en titt ;)

Men gosjamei som det kløøør :o

Skrevet

Fikk beskjed av legene på ullevål at det skulle sitte på i maks ti dager jeg, og at jeg skulle ta det av selv.

Så rart - de sa til meg at den kom til å falle av ... Tror jeg tar en telefon, jeg ...
Skrevet

Fikk beskjed om å ta den av selv etter en uke.

Skrevet

Og det klør dessverre veldig mye også etter bandasjen er tatt av..

Skrevet

Så rart - de sa til meg at den kom til å falle av ... Tror jeg tar en telefon, jeg ...
Pussig. Var jo der i januar, så er jo ikke lenge siden med meg heller, så rart det spriker sånn. Jeg spurte også flere, og ringte et par ganger og for jeg synes det virket så vemmelig å ta den av selv. Men det gikk faktisk helt fint. Ta en telefon du. Det er vel ikke en sånn bandasje som skal holde ting på plass, men heller holde det tørt ved feks dusjing ? Til meg sa de at den vil ikke holde seg tett mer enn ca ti dager, derfor jeg burde ta den av. Såret hadde godt av luft også.
Skrevet

Det klør fordi såret gror.. Sliter med det samme selv om dagen! Fytti, som det kløøøør!!

Skrevet

Det klør fordi såret gror.. Sliter med det samme selv om dagen! Fytti, som det kløøøør!!

... Og fordi det vokser hår på steder hvor det ikke har vært hårvekst på mange år ... :P Huttetu!!
Skrevet

Haha.. Hvor lenge før du kan fjerne hår da?

Anonymous poster hash: 87460...b3e

Skrevet (endret)

Haha.. Hvor lenge før du kan fjerne hår da?

Anonymous poster hash: 87460...b3e

Dette er ikke noe å le av, skal jeg si deg. Kløe på buskete fiffinett er intet å spøke med ;) regner med at buskevekstene kan fjernes når alt er grodd og tapen er borte

:D

Endret av MammantilNurket
Skrevet

jeg fikk beskjed om og ta av etter 1 uke selv...

Skrevet

Hehe, den hårsituasjonen løser seg nok selv når du DRAR av tapen. Hii

Anonymous poster hash: 8db21...df4
Skrevet

Hehe, den hårsituasjonen løser seg nok selv når du DRAR av tapen. Hii

Anonymous poster hash: 8db21...df4

Det er klart ... skikkelig tape funker sikkert mye bedre enn sånne wax-strips, vil jeg tro ;)
Skrevet

Snakket med sykehuset. Alt vel og på stell :)

Skrevet

Jupp, koselig at du ringte. Takk for en hyggelig samtale <3

Anonymous poster hash: dd2d9...23e

Skrevet

Jupp, koselig at du ringte. Takk for en hyggelig samtale <3

Anonymous poster hash: dd2d9...23e

Takk det samme :)
Skrevet

Jeg ble stiftet sammen. Stiftene ble tatt etter 10 dager.

Skrevet

Om du klarer å barbere/vokse over de nærmeste ukene så må du være laget av.... noe annet enn meg i alle fall! 

Lykke til ;)

Skrevet

Det er tydeligvis veldig ulik praksis blant sykehus ppmhvordan de snurper pasienten sammen etter ks.

Vanlig tråd, selvoppløsende tråd eller stifter.

De bruker vel selvoppløsende tråd inni da, men med mine to ks på Drammen sykehus har de brukt selvoppløsende tråd all over. Veldig greit å slippe å ta sting.

Skrevet

Etter 3 uker er såret grodd. Hvis man er sydd med sting som skal fjernes, gjøres dette 2 uker etter op. Ta av plasteret, du! Det er også viktig å se hvordan det ser ut!

Skrevet (endret)

Forrige gang blei jeg stifta og hadde plaster på i 4 dager. . Stiftene blei tatt etter 5 dager. ..

2. Gang sydde de med selvoppløselige sting.. Hadde plaster på i to dager..

Ikke hatt noen problemer med noen av sårene

Endret av M og gutta

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...