Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #1 Skrevet 26. juli 2013 hva gjør dere andre med små barn mtp samvær`? Her bor barnefar 2,5t unna med bil... Når er det vanlig at ungen skal til han og overnatte? I begynnelsen (1 år) regner jeg med han bare må komme inn hit for å se barnet sitt..? Kan JEG forlange noen faste rutiner/dager/timer på dette? Kan han forvente å få overnatting hos seg før 1år, for eksempel en helg? synes da barnet kanskje er litt lite... Og kan han senere forvente at jeg skal kjøre barnet mitt halvveis til hjemstedet hans når han skal ha samvær`? det vil jo i såfall ødelegge en del av min "frihelg" de helgene dette gjelder.. det første året regner jeg med at han får være sammen med barnet noen timer, men da må han jo være hjemme hos oss. Blir muligens litt kleint etter hvert det og? får bare dra ut en tur i mens eller sove eller noe kanskje.. Anonymous poster hash: 3b1ba...ee3
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #2 Skrevet 26. juli 2013 her er det litt over 3 timer til bf. Vi dro på fvk fordi han bare sendte en melding hver 3 mnd ca og ville se barnet. Jeg syns det ble for dumt å ikke ha noen faste rutiner på dette så innkalte til møte. Han sa han bare kunne se han 3 timer hver mnd. Jeg ønsker opprinnelig ingen samvær da han tok minimialt med iniatitiv til dette. Jeg måtte ordne alt. Men sa han kunne klare 3 timer i mnd. Opprinnelig ville han gi 3 dager beskjed men jeg sa han måtte minst gi 1-2 uker beskjed for jeg lager planer for helgene. Så ble vi enige om at vi skulle avtale 3 mnd frem i tid. Dette klarte han å holde i de 3 mnd. Han vil ha samvær med overnatting fra nå 2 år. Vi skal i nytt møte men jeg skal nekte for dette da han har minimalt med samvær og kjenner ikke barnet i det hele tatt. han vil og legge byrden på en 2 åring med å kjøre så langt for å ha samvær noen timer av gangen. Så han kan kreve ting, men du trenger ikke å gå med på det. Du har mye større makt enn han sånn egentlig. Her anbefalte de ikke overnatting før minst 3 år, men når det er så minimalt med samvær kommer ikke det på tale. Du kan legge føringer på hvordan du ønsker det husk det. Men hvis han tar imot barnet med åpne armer og kommer ned så ofte han kan ville jeg tenkt meg om litt etterhvert. Du må se an hva han gjør for dette. Vil anbefale og ha noen hos deg når han har samvær hos deg. Sånn gjør vi det for jeg vil helst ikke være alene med han. lykke til Anonymous poster hash: 6a3c7...757
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #3 Skrevet 26. juli 2013 ja, 3 timer i mnd blir bare for dumt !! da kan han nesten like gjerne la være... Aner ikke hva han tenker eller kommer til å gjøre enda da barnet ikke er født. Men han har ikke nevnt noe eller vært interessert i å snakke om hvordan vi skal gjøre det fremover... Men enn så lenge så tror/håper jeg jo at han vil være mest mulig med barnet sitt... - Jeg synes bare at han får komme til oss(barnet) og ikke omvendt, pluss at jeg er veldig usikker på det med overnatting.. Barnet er uansett for lite før 1 år, men 3 år er kanskje litt lenge hvis han ser barnet noen timer annenhver helg eller noe ? Dessuten tenker jeg at det helt sikkert er OK å få barnefri en helg i blant før ungen er 3.... MEN samværet/overnattingen kan jo såklart være hos meg slik at jeg evt sover et annet sted... Så er iallfall barnet i kjente omgivelser. Men vet ikke helt jeg om det er "like ille" siden jeg ikke vil sove der da... Takk for info, tror jeg tar en prat med familiekontoret selv hvis ting ikke skulle ordne seg, jeg kan lett se for meg at han vil kreve å få ha ungen hos seg leeeenge før 3 år i hvertfall ! Er jo ikke noe "stas" for han heller å være hos meg, og han vil sikkert ha ungen med til familien sin osv... selv om det ikke er vårt problem.. Off, mye en skal bekymre seg for, er bare å satse på at det går fint ! Anonymous poster hash: 3b1ba...ee3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå