Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #1 Skrevet 26. juli 2013 Far heter Andreas, og vi tenker å kalle sistemann i magen Andreas Junior. Junior er det som kommer til å bli brukt til daglig. Anonymous poster hash: 06cd6...0c2
Serepta Skrevet 26. juli 2013 #2 Skrevet 26. juli 2013 Nja. Jeg ville nok gitt gutten et eget navn, og heller Andreas som mellomnavn om dere må ha det med.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #3 Skrevet 26. juli 2013 hmmm...... det er jo søtt.... men hvor "søtt" er det når han blir 13 år? og voksen? Anonymous poster hash: b6bb5...989
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #4 Skrevet 26. juli 2013 Ville heller hatt Andreas som en del av et dobbeltnavn. Når jeg hører barn som heter helt det samme som foreldrene virker dette veldig selvvopptatt Anonymous poster hash: 532a3...066
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #5 Skrevet 26. juli 2013 Andreas Sander Synes det er finere oppkalling, nesten hele navnet, men helt eget :-) Anonymous poster hash: cb29a...d3a
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #6 Skrevet 26. juli 2013 ole andreas, simen andreas, ulrik andreas, eskil andreas, andreas Oliver Anonymous poster hash: b6bb5...989
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #7 Skrevet 26. juli 2013 I noen familier er det jo vanlig å kalle opp barna etter seg selv, eller at man har et familie-fornavn. Jeg vet bare om en person som het "junior" og han endret navn i voksen alder, for han hatet det.... Ser flere her foreslår dobbeltnavn, henger meg på den ideen jeg Anonymous poster hash: f9d41...d8b
Gjest Gullguttene Skrevet 26. juli 2013 #8 Skrevet 26. juli 2013 Å kalle et barn for Junior er dårlig gjort.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #9 Skrevet 26. juli 2013 Kjenner en gutt som har pappans navn samt Junior, men han blir kalt bare Junior. Jeg synes det er helt på tryne å kalle et barn noe sånt, det er jo faktisk ikke et navn. Han er liten også,så det bare understreker det enda mer. Vær så snill å ikke kall han det. Hva om han blir skikkelig stor? Da er navnet enda værre å bære... Anonymous poster hash: 95261...5a2
MammantilNurket Skrevet 26. juli 2013 #10 Skrevet 26. juli 2013 Hva med Andreas Etternavnet den yngre?
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 26. juli 2013 #11 Skrevet 26. juli 2013 Jeg kjenner en som ble kalt det samme som faren sin og han går under kallenavnet Broremann i en alder av 50 år Og en Junior på 50 år blir enda tåpeligere. Ikke en god ide.
3 er nok! Skrevet 26. juli 2013 #12 Skrevet 26. juli 2013 Alt passer med Andreas, så jeg ville brukt Andreas som navn nr to. Og om du absolutt insisterer på å kalle gutten junior kan du gjøre det likevel, men jeg synes det er litt på kanten for hva jeg synes er ok eller nesten litt slemt.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #13 Skrevet 26. juli 2013 Hva er greia med å kalle barn opp etter seg selv? Synes det er litt pinlig selvopptatt jeg Å gi et barn navnet junior er jo helt forferdelig. Kunne du tenkt deg å hete junior hi? Anonymous poster hash: 58320...a0f
Gjest meg&mini Skrevet 26. juli 2013 #14 Skrevet 26. juli 2013 Jeg stemmer også for et annet navn, som Sander eller å bruke Andreas som mellomnavn:)
Major HotLips Houlihan Skrevet 26. juli 2013 #15 Skrevet 26. juli 2013 Tenk en voksen Junior da. Tror han kommer til å få problemer med å bli tatt seriøst.
soleia Skrevet 26. juli 2013 #16 Skrevet 26. juli 2013 Slike namn vert ofte hangande ved, og å bli kalla junior heile livet høyres ikkje stas ut. Finn på noko anna! Eg synes oppkalling er koselig, men meiner ein bør hoppe over minst ein ledd, slik at ein heller kallar opp feks bestefaren. Det vert oftast oppfatta som ei ære for den som vert oppkalla, men å kalle opp seg sjølv verkar egosentrisk.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #17 Skrevet 26. juli 2013 ganske idiotisk og bruke deres eget navn på barna... greit at det blir mellom navn, men ikke at det skal kalles junior... deres barn, jeg hadde aldri gjordt det... Anonymous poster hash: ec593...da0
Kyllingbein Skrevet 26. juli 2013 #18 Skrevet 26. juli 2013 Andreas er fint, Junior er ikke fint synes jeg.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #19 Skrevet 26. juli 2013 Okey, dere ga meg litt å tenke på! Det med å oppkalle etter seg selv er ikke rart i det hele tatt synes jeg, det er blitt gjort i familien i generasjoner og er en tradisjon (er ikke opprinnelig fra Norge). Jeg synes navnet er kjempefint, men jeg må viss tenke litt mer på det. Takk for tilbakemeldinger! Anonymous poster hash: 06cd6...0c2
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #20 Skrevet 26. juli 2013 Et navn er et så viktig del av identiteten, så jeg synes enhver har krav på sitt eget navn. Anonymous poster hash: 63c54...beb
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #21 Skrevet 26. juli 2013 Synes Andreas er et veldig fint navn, men ikke junior. Stemmer for andreas som en del av et dobbeltnavn. Oppkalling etter barnets besteforeldre er også ok, men synes det blir litt feil å kalle opp etter foreldre og slenge på en junior bak. Synes det er det samme om Andreas er første fornavn eller andre egentlig Anonymous poster hash: 532a3...066
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #22 Skrevet 26. juli 2013 ole andreas, simen andreas, ulrik andreas, eskil andreas, andreas Oliver Anonymous poster hash: b6bb5...989 Herregud for noen stygge navn... æsj! Anonymous poster hash: 23aab...e05
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #23 Skrevet 26. juli 2013 ole andreas, simen andreas, ulrik andreas, eskil andreas, andreas Oliver Anonymous poster hash: b6bb5...989 Herregud for noen stygge navn... æsj! Anonymous poster hash: 23aab...e05 Det var sikkert bare eksempler da. Ulikt hva folk liker Anonymous poster hash: 532a3...066
Gjest Antarctica Skrevet 27. juli 2013 #24 Skrevet 27. juli 2013 Men...junior er jo ikke et navn. Det er en tittel. Blir som å kalle ungen Herr, Prins, Sakfører eller Dendetmåtteangå.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2013 #25 Skrevet 27. juli 2013 Forresten, det er ikke så viktig at barnet heter Andreas, det er Junior vi ønsker at han skal hete Men, dersom valget faller på det, så må det jo bli Andreas Junior, han kan jo ikke bare hete Junior.. Anonymous poster hash: 06cd6...0c2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå