Gå til innhold

Hva synes dere om dette navnet?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Far heter Andreas, og vi tenker å kalle sistemann i magen Andreas Junior. Junior er det som kommer til å bli brukt til daglig.

 

Anonymous poster hash: 06cd6...0c2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nja. Jeg ville nok gitt gutten et eget navn, og heller Andreas som mellomnavn om dere må ha det med.

Skrevet

 

 

hmmm...... det er jo søtt.... men hvor "søtt" er det når han blir 13 år? og voksen?

 

Anonymous poster hash: b6bb5...989

Skrevet

Ville heller hatt Andreas som en del av et dobbeltnavn. Når jeg hører barn som heter helt det samme som foreldrene virker dette veldig selvvopptatt



Anonymous poster hash: 532a3...066
Skrevet

Andreas

Sander

 

Synes det er finere oppkalling, nesten hele navnet, men helt eget :-)

 

Anonymous poster hash: cb29a...d3a

Skrevet

ole andreas, simen andreas, ulrik andreas, eskil andreas, andreas Oliver



Anonymous poster hash: b6bb5...989
Skrevet

I noen familier er det jo vanlig å kalle opp barna etter seg selv, eller at man har et familie-fornavn. Jeg vet bare om en person som het "junior" og han endret navn i voksen alder, for han hatet det....

 

Ser flere her foreslår dobbeltnavn, henger meg på den ideen jeg ;)



Anonymous poster hash: f9d41...d8b
Gjest Gullguttene
Skrevet

Å kalle et barn for Junior er dårlig gjort.

Skrevet

Kjenner en gutt som har pappans navn samt Junior, men han blir kalt bare Junior. Jeg synes det er helt på tryne å kalle et barn noe sånt, det er jo faktisk ikke et navn. Han er liten også,så det bare understreker det enda mer.

 

Vær så snill å ikke kall han det. Hva om han blir skikkelig stor? Da er navnet enda værre å bære...



Anonymous poster hash: 95261...5a2
Skrevet

Hva med Andreas Etternavnet den yngre? :)

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Jeg kjenner en som ble kalt det samme som faren sin og han går under kallenavnet Broremann i en alder av 50 år :o

 

Og en Junior på 50 år blir enda tåpeligere.

 

Ikke en god ide.

Skrevet

Alt passer med Andreas, så jeg ville brukt Andreas som navn nr to.

Og om du absolutt insisterer på å kalle gutten junior kan du gjøre det likevel, men jeg synes det er litt på kanten for hva jeg synes er ok eller nesten litt slemt.

Skrevet

Hva er greia med å kalle barn opp etter seg selv? Synes det er litt pinlig selvopptatt jeg

 

Å gi et barn navnet junior er jo helt forferdelig. Kunne du tenkt deg å hete junior hi?



Anonymous poster hash: 58320...a0f
Gjest meg&mini
Skrevet

Jeg stemmer også for et annet navn, som Sander eller å bruke Andreas som mellomnavn:)

Skrevet

Tenk en voksen Junior da. Tror han kommer til å få problemer med å bli tatt seriøst.

Skrevet

Slike namn vert ofte hangande ved, og å bli kalla junior heile livet høyres ikkje stas ut.  Finn på noko anna! 

 

Eg synes oppkalling er koselig, men meiner ein bør hoppe over minst ein ledd, slik at ein heller kallar opp feks bestefaren.  Det vert oftast oppfatta som ei ære for den som vert oppkalla, men å kalle opp seg sjølv verkar egosentrisk.

Skrevet

ganske idiotisk og bruke deres eget navn på barna... greit at det blir mellom navn, men ikke at det skal kalles junior... deres barn, jeg hadde aldri gjordt det...

 

Anonymous poster hash: ec593...da0

Skrevet

Andreas er fint, Junior er ikke fint synes jeg.

Skrevet

Okey, dere ga meg litt å tenke på! Det med å oppkalle etter seg selv er ikke rart i det hele tatt synes jeg, det er blitt gjort i familien i generasjoner og er en tradisjon :) (er ikke opprinnelig fra Norge).

Jeg synes navnet er kjempefint, men jeg må viss tenke litt mer på det. Takk for tilbakemeldinger!

 

Anonymous poster hash: 06cd6...0c2

Skrevet

Et navn er et så viktig del av identiteten, så jeg synes enhver har krav på sitt eget navn.

 

Anonymous poster hash: 63c54...beb

Skrevet

Synes Andreas er et veldig fint navn, men ikke junior. Stemmer for andreas som en del av et dobbeltnavn. Oppkalling etter barnets besteforeldre er også ok, men synes det blir litt feil å kalle opp etter foreldre og slenge på en junior bak.

Synes det er det samme om Andreas er første fornavn eller andre egentlig 



Anonymous poster hash: 532a3...066
Skrevet

 

ole andreas, simen andreas, ulrik andreas, eskil andreas, andreas Oliver

 

Anonymous poster hash: b6bb5...989

 

Herregud for noen stygge navn...  æsj!

 

Anonymous poster hash: 23aab...e05

Skrevet

 

 

ole andreas, simen andreas, ulrik andreas, eskil andreas, andreas Oliver

 

Anonymous poster hash: b6bb5...989

 

Herregud for noen stygge navn...  æsj!

 

Anonymous poster hash: 23aab...e05

 

Det var sikkert bare eksempler da. Ulikt hva folk liker

 

Anonymous poster hash: 532a3...066

Gjest Antarctica
Skrevet

Men...junior er jo ikke et navn. Det er en tittel. Blir som å kalle ungen Herr, Prins, Sakfører eller Dendetmåtteangå.

Skrevet

Forresten, det er ikke så viktig at barnet heter Andreas, det er Junior vi ønsker at han skal hete :) Men, dersom valget faller på det, så må det jo bli Andreas Junior, han kan jo ikke bare hete Junior..

 

Anonymous poster hash: 06cd6...0c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...