Anonym bruker Skrevet 25. juli 2013 #1 Skrevet 25. juli 2013 Og nå er det drama og gråtetokter hver kveld. Dette er en tenåring og reaksjonen er voldsom. Det gråtes, hulkes, skrikes på daglig basis og betegnes som et stort svik. Hvordan kunne faren svikte barnet på denne måten? Tenåringen nekter å legge seg om kvelden, ligger våken for å lytte, buser inn på soverommet og på dagtid vil ungen helst sitte oppå faren. Det er blitt fullstendig ulevelig. Måten det ble oppdaget på var at tenåringen måtte opp å tisse midt på natten og hørte da knirk og lav stønning. Hvordan håndterer vi dette? Hjelp... Anonymous poster hash: f8874...92e
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2013 #2 Skrevet 25. juli 2013 Når det er en tenåring så kan dere fint forklare henne dette med rene ord, uten å gå rundt grøten. Ja, vi hadde sex slik voksne mennesker i et forhold har. Det er verken unaturlig eller ekkelt, men vi beklager at du måtte se det. Det var ikke meningen. Prat med henne om dette og sett en stopper for hormon-drama-show fra hennes side. Ja, så har hun oppdaget at pappa er en mann som ikke bare er pappa. Alle barn oppdager det en eller annen gang, at foreldrene også er mennesker, men man kommer over det. Anonymous poster hash: b4b0b...d5e
Serepta Skrevet 25. juli 2013 #3 Skrevet 25. juli 2013 Tenåringen bør ihvertfall forklares at det er helt naturlig og veldig vanlig at voksne mennesker som er glad i hverandre også har sex. Høres ut som om hun har et litt rart syn på dette, selv om det aldri er en behagelig tanke at foreldre har sex... Det har ihvertfall ikke noe med svik å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2013 #4 Skrevet 25. juli 2013 Når det er en tenåring så kan dere fint forklare henne dette med rene ord, uten å gå rundt grøten.Ja, vi hadde sex slik voksne mennesker i et forhold har. Det er verken unaturlig eller ekkelt, men vi beklager at du måtte se det. Det var ikke meningen. Prat med henne om dette og sett en stopper for hormon-drama-show fra hennes side. Ja, så har hun oppdaget at pappa er en mann som ikke bare er pappa. Alle barn oppdager det en eller annen gang, at foreldrene også er mennesker, men man kommer over det. Anonymous poster hash: b4b0b...d5e Dette dramaet har pågått i tre måneder nå. Vi har hatt mange samtaler om det, helt uten at det har noen effekt. Jeg innrømmer at jeg er drittlei overreaksjonen nå og vet ikke helt hvordan jeg skal håndtere det videre. Anonymous poster hash: f8874...92e
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2013 #5 Skrevet 25. juli 2013 Når det er en tenåring så kan dere fint forklare henne dette med rene ord, uten å gå rundt grøten.Ja, vi hadde sex slik voksne mennesker i et forhold har. Det er verken unaturlig eller ekkelt, men vi beklager at du måtte se det. Det var ikke meningen. Prat med henne om dette og sett en stopper for hormon-drama-show fra hennes side. Ja, så har hun oppdaget at pappa er en mann som ikke bare er pappa. Alle barn oppdager det en eller annen gang, at foreldrene også er mennesker, men man kommer over det. Anonymous poster hash: b4b0b...d5e Dette dramaet har pågått i tre måneder nå. Vi har hatt mange samtaler om det, helt uten at det har noen effekt. Jeg innrømmer at jeg er drittlei overreaksjonen nå og vet ikke helt hvordan jeg skal håndtere det videre. Anonymous poster hash: f8874...92e Åhh, herregud! Enten så må dere bare være streng med henne og be henne slutte med tullet sitt eller så må dere kanskje bite i det sure eplet og be mor om å snakke med henne? Anonymous poster hash: b4b0b...d5e
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2013 #6 Skrevet 25. juli 2013 Når det er en tenåring så kan dere fint forklare henne dette med rene ord, uten å gå rundt grøten.Ja, vi hadde sex slik voksne mennesker i et forhold har. Det er verken unaturlig eller ekkelt, men vi beklager at du måtte se det. Det var ikke meningen. Prat med henne om dette og sett en stopper for hormon-drama-show fra hennes side. Ja, så har hun oppdaget at pappa er en mann som ikke bare er pappa. Alle barn oppdager det en eller annen gang, at foreldrene også er mennesker, men man kommer over det. Anonymous poster hash: b4b0b...d5e Dette dramaet har pågått i tre måneder nå. Vi har hatt mange samtaler om det, helt uten at det har noen effekt. Jeg innrømmer at jeg er drittlei overreaksjonen nå og vet ikke helt hvordan jeg skal håndtere det videre. Anonymous poster hash: f8874...92e At far ikke tar tak i det og lar tenåringen holde på er slapt. Hvis dere ikke har barn sammen så foreslår jeg at du flytter, hvis det har pågått i TRE MÅNEDER (!!) så vil nok du aldri få fred med tanke på privattid med mannen. Anonymous poster hash: 248d3...092
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2013 #7 Skrevet 25. juli 2013 Forresten, en tenåring vet hva sex er og hvordan det kan høres ut, hvis hun hører knirking og stønning, hvorfor i f... gå inn på soverommet da???? Anonymous poster hash: 248d3...092
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2013 #8 Skrevet 25. juli 2013 Når det er en tenåring så kan dere fint forklare henne dette med rene ord, uten å gå rundt grøten.Ja, vi hadde sex slik voksne mennesker i et forhold har. Det er verken unaturlig eller ekkelt, men vi beklager at du måtte se det. Det var ikke meningen. Prat med henne om dette og sett en stopper for hormon-drama-show fra hennes side. Ja, så har hun oppdaget at pappa er en mann som ikke bare er pappa. Alle barn oppdager det en eller annen gang, at foreldrene også er mennesker, men man kommer over det. Anonymous poster hash: b4b0b...d5e Dette dramaet har pågått i tre måneder nå. Vi har hatt mange samtaler om det, helt uten at det har noen effekt. Jeg innrømmer at jeg er drittlei overreaksjonen nå og vet ikke helt hvordan jeg skal håndtere det videre.Anonymous poster hash: f8874...92e At far ikke tar tak i det og lar tenåringen holde på er slapt. Hvis dere ikke har barn sammen så foreslår jeg at du flytter, hvis det har pågått i TRE MÅNEDER (!!) så vil nok du aldri få fred med tanke på privattid med mannen. Anonymous poster hash: 248d3...092 Det er en tenåringsgutt. Far har vært streng, satt grenser, satt ned foten, men hysteriet starter hver kveld likevel. Det er virkelig helt ekstremt og utagerer voldsomt. Dramaet holder gjerne på til to om natten, så sånn sett er det jo en veldig effektiv måte å torpedere sexlivet vårt på. Anonymous poster hash: f8874...92e
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2013 #9 Skrevet 25. juli 2013 Du milde... Det er far som bør ta tak i situasjonen, for hun vil ikke anse deg som noen avgjørende autoritet. Hun er nok meget oppmerksom på at du ikke er hennes mor. Hun hadde kanskje innbilt seg at dere var for gamle til å ha sex? Og så var det veldig ekkelt for henne å oppdage. Men det var hennes feil at hun ikke viste respekt og holdt seg unna. Hun kunne bare ha gått inn på rommet sitt igjen, og ikke gått for å spionere på dere andre. Tror hun at hun kan presse deg ut av huset på denne måten? Anonymous poster hash: 6d99e...eb2
Mrs. Kaizer Skrevet 25. juli 2013 #10 Skrevet 25. juli 2013 Denne gutten må vel ha en diagnose?? Dette er ikke en normal reaksjon hos "friske" barn?
MammantilNurket Skrevet 25. juli 2013 #11 Skrevet 25. juli 2013 (endret) Jeg tror at tenåringen "utnytter" situasjonen og bruker dette som en unnskyldning for å lage spetakkel (les: sabotere forholdet til deg og faren). For å være ærlig virket det lite troverdig at en tenåring i 2013 skal ta slik på vei. Om jeg var i deres sted ville jeg gjort følgende ... Ta en prat med barnet og si noe slikt som: "Vi opplever det slik at denne hendelsen har vært traumatisk for deg. Vi har forsøkt å prate med deg og å forklare, men vi opplever at vi ikke når frem til deg. Vi vil gjerne hjelpe deg gjennom dette og kommer til å skaffe deg den beste terapeuten vi kan oppdrive. Vi håper at noen timer hos psykolog kan hjelpe deg." Antaglig vil h*n nekte plent. Da kan dere si at dersom h*n ikke kutter ut bråket kommer dere til å sende henne/ham i terapi åkke som. Dersom h*n takker ja til psykologtimer regner jeg med at terapeuten vil sette henne/ham på plass, alternativt at situasjonen blir så flau at h*n slutter med bråket. Endret 25. juli 2013 av MammantilNurket
Tabitha Skrevet 25. juli 2013 #12 Skrevet 25. juli 2013 Dere kan true med at det snart blir psykiatrisk behandling, hvis han ikke reagerer mer normalt. En tenåringsgutt som nesten sitter i fanget på faren sin? Jaja. Høres nesten ut til at bruddet mellom foreldrene var aldeles for tungt for ham, og at dette har gjort at han beveger seg på randen av sammenbrudd. Eller han kan ha blitt utsatt for seksuelle overgrep tidligere? På den annen side kan det være kalkulert, og en hersketeknikk...
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2013 #13 Skrevet 25. juli 2013 Denne gutten må vel ha en diagnose?? Dette er ikke en normal reaksjon hos "friske" barn? Ungen har ingen diagnose, men jeg må si at jeg har lurt litt på om alt er helt i vater den siste tiden.. Anonymous poster hash: f8874...92e
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2013 #14 Skrevet 25. juli 2013 Hva i all verden?!? Dette er jo overreaksjon delux! Hva sier gutten når dere snakker med ham da? Kan han ha blitt utsatt for overgrep eller noe slikt? Siden dere har pratet med ham om sex osv så trenger jeg ikke foreslå det. Men at driver å buser inn og ut av deres soverom hadde jeg slått knallhardt ned på, dere skal ha fred på rommet. Ikke bare for å ha sex, men kanskje du skifter på deg osv. Slutter han ikke så låses døren. Griningen på kvelden, hvorfor gråter han da? Hvi shan ikke svarer dere og det faktisk er pga sexen så hadde jeg oversett dette totalt! Anonymous poster hash: 973e3...642
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2013 #15 Skrevet 25. juli 2013 Hva i all verden?!? Dette er jo overreaksjon delux! Hva sier gutten når dere snakker med ham da? Kan han ha blitt utsatt for overgrep eller noe slikt? Siden dere har pratet med ham om sex osv så trenger jeg ikke foreslå det. Men at driver å buser inn og ut av deres soverom hadde jeg slått knallhardt ned på, dere skal ha fred på rommet. Ikke bare for å ha sex, men kanskje du skifter på deg osv. Slutter han ikke så låses døren. Griningen på kvelden, hvorfor gråter han da? Hvi shan ikke svarer dere og det faktisk er pga sexen så hadde jeg oversett dette totalt! Anonymous poster hash: 973e3...642 Han sier at sviket faren har utsatt ham for er helt forferdelig, uten at han kan definere hva dette sviket består i. Både faren og jeg har snakket med han sammen og hver for oss om det som skjedde, sex generelt og privatliv og han er enig i teorien. Når kvelden kommer er det hysteri igjen. Han tåler heller ikke at faren og jeg prater sammen fordi det minner han om at han har hørt oss ha sex. Det er galskap. Og jeg vet ikke hvordan det skal håndteres herfra. Anonymous poster hash: f8874...92e
Gjest Julia1984 Skrevet 25. juli 2013 #16 Skrevet 25. juli 2013 Er forholdet mellom foreldrene nylig slutt eller er du "ny"? Jeg tenker at dette ja være en sorgreaksjon
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2013 #17 Skrevet 25. juli 2013 Dette virker absolutt ikke som normal oppførsel. Gutten trenger hjelp, samtale og oppfølging. Sjeldent jeg hører om tenåringsgutter som ønsker fars oppmerksomhet til de grader. Hilsen pedagog. Anonymous poster hash: 1d372...6f1
n74 Skrevet 25. juli 2013 #18 Skrevet 25. juli 2013 Hva med å ta kontakt med familievernkontoret? De hjelper til med mer enn bare samlivsbrudd. Kanskje gutten får sagt hva som plager han på tomannshånd med en tredjepart?
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2013 #19 Skrevet 25. juli 2013 Hva i all verden?!? Dette er jo overreaksjon delux! Hva sier gutten når dere snakker med ham da? Kan han ha blitt utsatt for overgrep eller noe slikt? Siden dere har pratet med ham om sex osv så trenger jeg ikke foreslå det. Men at driver å buser inn og ut av deres soverom hadde jeg slått knallhardt ned på, dere skal ha fred på rommet. Ikke bare for å ha sex, men kanskje du skifter på deg osv. Slutter han ikke så låses døren. Griningen på kvelden, hvorfor gråter han da? Hvi shan ikke svarer dere og det faktisk er pga sexen så hadde jeg oversett dette totalt! Anonymous poster hash: 973e3...642 Han sier at sviket faren har utsatt ham for er helt forferdelig, uten at han kan definere hva dette sviket består i. Både faren og jeg har snakket med han sammen og hver for oss om det som skjedde, sex generelt og privatliv og han er enig i teorien. Når kvelden kommer er det hysteri igjen. Han tåler heller ikke at faren og jeg prater sammen fordi det minner han om at han har hørt oss ha sex. Det er galskap. Og jeg vet ikke hvordan det skal håndteres herfra. Anonymous poster hash: f8874...92e Ja, vet du, det er galskap! Ikke så godt å gi råd heller når gutten ikke kan si konkret hva sviket består av... Det virker jo som om han blander sammen noe her, eller utagerer for noe annet, men skylder på å ha hørt dere. Vet du om moren kan forklare noe nærmere hva som foregår med gutten? Har han de samme utbruddene der? Jeg tror jeg ville hørt med gutten om dere skal ta en tur til psykolog/ familievernkontor eller noe i den duren. I bergen vet jeg at barnas hus kan hjelpe familier og barn som kommer skeivt ut. For noe plager ham jo tydeligvis. Jeg synes det virker som om dere har taklet det bra iallefall og prøvd det som prøves kan for å hjelpe ham selv. Anonymous poster hash: 973e3...642
Gjest Gullguttene Skrevet 25. juli 2013 #20 Skrevet 25. juli 2013 Hvor gammel er tenåringen? Si ifra at dere vil bestille time til psykolog eller fvk for å bearbeidet de vonde følelsene hans.
LittLykkelig Skrevet 26. juli 2013 #21 Skrevet 26. juli 2013 Synes det hele høres litt skummelt ut. Merkelig relasjon mellom far og sønn hvertfall!
NormaJean Skrevet 26. juli 2013 #22 Skrevet 26. juli 2013 Dette her virker jo ikke helt klokt. Ta en tur til legen med gutten? Hvor gammel er han?
Major HotLips Houlihan Skrevet 26. juli 2013 #23 Skrevet 26. juli 2013 Ta gutten p alvor! Selv om dere ser på dette som en overreaksjon, så er sviket for han virkelig. Han har antagelig skjønt at far har et svært nært og intimt forhold til deg, noe som han kanskje aldri har sett for seg før og trodd at han er farens nærmeste og eneste. Nå har det gått opp for han at slik er det ikke og han føler seg sveket av sin far. Han trenger å trygges på at far er der for han og alltid kommer til å elske han selv om han er sammen med deg. Jeg vil anbefale dere å gå til familievernkontoret for å hjelpe han å komme videre. Å høre foreldre ha sex kan være traumatisk for noen, å høre foreldre ha sex med stemor/en annen er antagelig enda verre.
Ikkesåallerværst Skrevet 26. juli 2013 #24 Skrevet 26. juli 2013 Ta gutten p alvor! Selv om dere ser på dette som en overreaksjon, så er sviket for han virkelig. Han har antagelig skjønt at far har et svært nært og intimt forhold til deg, noe som han kanskje aldri har sett for seg før og trodd at han er farens nærmeste og eneste. Nå har det gått opp for han at slik er det ikke og han føler seg sveket av sin far. Han trenger å trygges på at far er der for han og alltid kommer til å elske han selv om han er sammen med deg. Jeg vil anbefale dere å gå til familievernkontoret for å hjelpe han å komme videre. Å høre foreldre ha sex kan være traumatisk for noen, å høre foreldre ha sex med stemor/en annen er antagelig enda verre. Kanskje han bruker dette for å avreagere på mye oppsamlet gruff i forhold til deg og faren? Merkelig reaksjon, men han har sikkert engod grunn selv om den for oss/dere ikke virker logisk.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #25 Skrevet 26. juli 2013 Ta gutten p alvor! Selv om dere ser på dette som en overreaksjon, så er sviket for han virkelig. Han har antagelig skjønt at far har et svært nært og intimt forhold til deg, noe som han kanskje aldri har sett for seg før og trodd at han er farens nærmeste og eneste. Nå har det gått opp for han at slik er det ikke og han føler seg sveket av sin far. Han trenger å trygges på at far er der for han og alltid kommer til å elske han selv om han er sammen med deg. Jeg vil anbefale dere å gå til familievernkontoret for å hjelpe han å komme videre. Å høre foreldre ha sex kan være traumatisk for noen, å høre foreldre ha sex med stemor/en annen er antagelig enda verre. Jeg aksepterer at det for han har vært svært vanskelig å takle at han hørte faren og meg ha sex. Utfordringen er at det daglig (noen ganger flere ganger daglig) er hysteriske utbrudd om dette. Spesielt siden det har pågått i mer enn tre måneder.. Det er også andre barn som skal ivaretas og som påvirkes av tenåringens ekstreme reaksjoner. Jeg synes det hele er veldig leit. Vi har forøvrig bestilt time hos psykolog til han men det er ventetid. Anonymous poster hash: f8874...92e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå