Anonym bruker Skrevet 25. juli 2013 #1 Skrevet 25. juli 2013 Jeg har nettopp sydd meg to puter. Vel, det er vel strengt tatt bare putetrekk enda,for jeg har ikke fylt i fyllet enda. Men det jeg lurer på er: MÅ jeg sy i glidelås?er nemlig ikke så veldig flink til det... Er det noe annet lurt jeg kan gjøre? Og ikke spør meg om å ha sånn postboksåpning eller hva det heter, det ser iallefall komplisert ut! Går det an å lime det sammen på en måte? på IKEA,når man kjøper gardiner og de er for lange, er det med sånn limebånd av noe slag som man kan legge opp gardinene med, slik at man ikke trenger å ha ei symaskin. Går det an..? takk for svar!! Anonymous poster hash: 74323...70f
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2013 #2 Skrevet 25. juli 2013 Selv ville jeg ikke ha brukt det limet fra ikea-gardiner. Men hva med knapper? Enten vanlige hull-knapper, eller trykknapper? Trykknapper kan i alle fall monteres veldig diskret. Anonymous poster hash: 08b14...cfa
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2013 #3 Skrevet 25. juli 2013 Om ikke du skal ha av putetrekket ofte til vask etc, er det bare å sy igjen. Penest og enklest., men det kommer jo an på bruken. Her blir ikke pynteputene skitne på noe vis, og om de får slekker så syr jeg bare nye. Det er fort gjort. Anonymous poster hash: 7f10b...597
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2013 #4 Skrevet 25. juli 2013 Om ikke du skal ha av putetrekket ofte til vask etc, er det bare å sy igjen. Penest og enklest., men det kommer jo an på bruken. Her blir ikke pynteputene skitne på noe vis, og om de får slekker så syr jeg bare nye. Det er fort gjort. Anonymous poster hash: 7f10b...597 Men hvordan syr du igjen hele puta? Hvordan gjør du det på den biten som ikke kan syes på vranga? HI Anonymous poster hash: 74323...70f
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2013 #5 Skrevet 25. juli 2013 Selv ville jeg ikke ha brukt det limet fra ikea-gardiner. Men hva med knapper? Enten vanlige hull-knapper, eller trykknapper? Trykknapper kan i alle fall monteres veldig diskret. Anonymous poster hash: 08b14...cfa ja knapper kanskje ja...det var en god ide, takk!! HI Anonymous poster hash: 74323...70f
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2013 #6 Skrevet 25. juli 2013 Om ikke du skal ha av putetrekket ofte til vask etc, er det bare å sy igjen. Penest og enklest., men det kommer jo an på bruken. Her blir ikke pynteputene skitne på noe vis, og om de får slekker så syr jeg bare nye. Det er fort gjort. Anonymous poster hash: 7f10b...597 Men hvordan syr du igjen hele puta? Hvordan gjør du det på den biten som ikke kan syes på vranga? HI Anonymous poster hash: 74323...70f Bretter stoffet pent inn, og syr sømmen på utsiden. Se på andre sofaputer som ikke har åpning, etc du har så ser du hvordan det er gjort. Anonymous poster hash: 7f10b...597
Himmel og hav Skrevet 25. juli 2013 #7 Skrevet 25. juli 2013 Om ikke du skal ha av putetrekket ofte til vask etc, er det bare å sy igjen. Penest og enklest., men det kommer jo an på bruken. Her blir ikke pynteputene skitne på noe vis, og om de får slekker så syr jeg bare nye. Det er fort gjort. Anonymous poster hash: 7f10b...597 Men hvordan syr du igjen hele puta? Hvordan gjør du det på den biten som ikke kan syes på vranga? HI Anonymous poster hash: 74323...70f Du bretter inn sømmemonnet og syr enten en søm med maskin, eller syr det igjen for hånd med kastesting eller faldesøm.
Monajenten Skrevet 25. juli 2013 #8 Skrevet 25. juli 2013 Hadde sydd nye med lomme, hehe Sånn som ofte er på putetrekk til sengen.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2013 #9 Skrevet 25. juli 2013 Hadde sydd nye med lomme, hehe Sånn som ofte er på putetrekk til sengen. Da er jeg redd fyllet faller ut,det er nemlig fyll som er løst om du skjønner HI Anonymous poster hash: 74323...70f
Monajenten Skrevet 25. juli 2013 #10 Skrevet 25. juli 2013 Hadde sydd nye med lomme, hehe Sånn som ofte er på putetrekk til sengen. Da er jeg redd fyllet faller ut,det er nemlig fyll som er løst om du skjønner HI Anonymous poster hash: 74323...70f Ahhh skjønner. Da må du ikke høre på meg
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 25. juli 2013 #11 Skrevet 25. juli 2013 Hva med borrelås? Når det er sagt, så har jeg aldri sydd en pute i hele mitt liv, men jeg er veldig fan av borrelås
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2013 #12 Skrevet 25. juli 2013 Hva med borrelås? Når det er sagt, så har jeg aldri sydd en pute i hele mitt liv, men jeg er veldig fan av borrelås HAHAHA for et fint forslag!! HI Anonymous poster hash: 74323...70f
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2013 #13 Skrevet 25. juli 2013 Hadde sydd nye med lomme, hehe Sånn som ofte er på putetrekk til sengen.Da er jeg redd fyllet faller ut,det er nemlig fyll som er løst om du skjønner HI Anonymous poster hash: 74323...70f Ahhh skjønner. Da må du ikke høre på meg Men takk for tipset, det er fullt mulig jeg gjør det annerledes neste gang.(om neste gang kommer da...er ikke akkurat så fordømt flink til å sy!! ) HI Anonymous poster hash: 74323...70f
SannaMaria Skrevet 25. juli 2013 #14 Skrevet 25. juli 2013 Jeg liker denne tråden her Den får meg til å få lyst til å prøve å sy litt mer selv også, selv om jeg knapt har symaskinsertifikat...
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2013 #15 Skrevet 25. juli 2013 Jeg liker denne tråden her Den får meg til å få lyst til å prøve å sy litt mer selv også, selv om jeg knapt har symaskinsertifikat... Det er derfor jeg kun syr puter, gardiner og dynetrekk til babydyne, er så enkelt at til og med jeg klarer det!!! Perfekt blir det ikke, men bra nok!! Å sy klær er jo helt uaktuelt for meg, kan jo ikke å klippe rett engang!! HI Anonymous poster hash: 74323...70f
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2013 #16 Skrevet 25. juli 2013 Som om jeg skulle skrevet dette selv har sydd gardiner, sengetøy til babyen og putetrekk. Men jeg kjøpte ferdige puter i stedet for løst fyll, og gjorde som monajenten skrev enkleste for meg Anonymous poster hash: 3ab13...c70
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2013 #17 Skrevet 25. juli 2013 Som om jeg skulle skrevet dette selv har sydd gardiner, sengetøy til babyen og putetrekk. Men jeg kjøpte ferdige puter i stedet for løst fyll, og gjorde som monajenten skrev enkleste for meg Anonymous poster hash: 3ab13...c70 Jo,det er helt klart enklest,men så var jeg på stoff og stil, og der kan man kjøpe bilder av dyr som man kan lage om til puter selv, og disse har en så rar størrelse at jeg ikke hadde noen innerpute til de,derfor løst fyll denne gangen...om jeg får det til!! HI Anonymous poster hash: 74323...70f
soleia Skrevet 25. juli 2013 #18 Skrevet 25. juli 2013 Ville no nok sydd ei innerpute i billegg stoff til å ha fyllet i for å gjere det enkelt å vaske puta. Om du vel å fylle direkte i puta ville eg absolutt sydd att for hand eller med maskin som beskrive tidlegare. Vert ikkje så fint om fyllet tyt ut mellom knappane.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå