Gå til innhold

Fasinerende bilder fra en setefødsel :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skikkelig digg med bæsjen bak som ingen gidder å ta bort

Anonymous poster hash: 4da59...4a3
Skrevet

Til og med en bæsj der jo.

Anonymous poster hash: b86b4...ead
Skrevet

tørr ikke se...

Anonymous poster hash: a9f14...7cd
Skrevet

tørr ikke se...

Var ikke så ille.  

Men jeg har trodd at med setefødsel så kom babyen ut med rumpen først, og liksom brettet i to med beina over hodet. Er det helt feil ?

Skrevet

tørr ikke se...

Var ikke så ille.  

Men jeg har trodd at med setefødsel så kom babyen ut med rumpen først, og liksom brettet i to med beina over hodet. Er det helt feil ?

Gjør den ikke det??

farsken,nå ble jeg nysgjerrig!!

Skrevet

Da har jeg faktisk sett noen med verre hæler enn meg selv, jikes! bortsett fra det og bæsjeprøve var det fascinerende og se ja!

Anonymous poster hash: 4d4dd...cdb

Skrevet

tørr ikke se...

Anonymous poster hash: [acronym="Full hash: a9f141b018ee1f9f444bb14d558037cd"] a9f14...7cd [/acronym]

Var ikke så ille.  

Gjør den ikke det??

Anonymous poster hash: [acronym="Full hash: a9f141b018ee1f9f444bb14d558037cd"] a9f14...7cd [/acronym]

Hehe, så SE da vel :-)  

Her kommer det ut en fot. Så en fot til og babyen ser ut som om den kommer strak ut.

Skrevet

Ikke bæsjeprøve, men bæsjen!

Anonymous poster hash: 4d4dd...cdb

Skrevet

Jaiks, bæsj og blå baby...

Anonymous poster hash: 82252...f07

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Først nå gikk det opp for meg at jeg ikke vet om jenta mi kom med beina først eller ikke.... kule bilder da :)

Skrevet

tørr ikke se...Anonymous poster hash: a9f14...7cd

Var ikke så ille.  Men jeg har trodd at med setefødsel så kom babyen ut med rumpen først, og liksom brettet i to med beina over hodet. Er det helt feil ?

Gjør den ikke det??farsken,nå ble jeg nysgjerrig!! Anonymous poster hash: a9f14...7cd
min lille kom ut med rumpa fyst, bretta i to ;)
Skrevet

tørr ikke se...

Var ikke så ille.  

Gjør den ikke det??

Hehe, så SE da vel :-)  

Her kommer det ut en fot. Så en fot til og babyen ser ut som om den kommer strak ut.

Jeg SÅ! :D For en forferdelig blå fot som stakk ut der!!Interessant å se ja ,men en bæsjen tar desverre alt for mye oppmerksomhet...Hadde dette vært min fødsel, så hadde jeg iallefall lagt ut dette anonymt!! :)

Skrevet

Fasinerende, det så liksom så enkelt ut ;)

Skrevet

Skjønner ikke at dere henger dere opp i bæsjen, det er jo det som skjer når man føder!

Anonymous poster hash: 1a1c8...ae6
Skrevet

Skjønner ikke at dere henger dere opp i bæsjen, det er jo det som skjer når man føder!

Mange bæsjer, men som regel er det noen som tørker bort bæsjen istedenfor å ta bilder.

Forøvrig så bæsjet jeg ikke da jeg fødte og hadde jeg gjort det så ville jeg nok ikke lagt ut bilder av det på internett. Bæsjen min er en privatsak mellom meg, rompa og dopapiret :P

Skrevet

Mange bæsjer, men som regel er det noen som tørker bort bæsjen istedenfor å ta bilder.

Forøvrig så bæsjet jeg ikke da jeg fødte og hadde jeg gjort det så ville jeg nok ikke lagt ut bilder av det på internett. Bæsjen min er en privatsak mellom meg, rompa og dopapiret :P

Men nå er dette da ikke ditt problem, og hun som har blitt tatt bilde av ville ha disse bildene lagt ut.

Hvis du leser nedover på kommentarene og jordmorens svar, så vil du se at dette skulle være en mest mulig uassistert fødsel, med minst mulig innblanding fra jordmor. Hun tok nesten ikke på den fødende eller babyen heller.

Dette er filosofien deres, å la ting skje mest mulig naturlig. Og kudos til dem for det, i et land der man pumpes full av alt av dop slik at man knapt merker at det kommer en unge ut, og der keisersnitt tas over en lav sko. Gjerne etterfulgt av en tummytuck så mor ser perfekt ut etterpå. 

Amming er også et fremmedord der.

Og likevel er USA et av de vestlige landene med høyest forekomst av fødselskomplikasjoner, nettopp fordi de absolutt skal sykeliggjøre fødsler og tukle med naturen.

Skrevet

tørr ikke se...

Var ikke så ille.

Jo, det er mest vanlig at de kommer med rompa først og at beina er klistret inntil kroppen, opp til øra. Mer sjeldent at føttene kommer først.

Anonymous poster hash: fd3f4...129

Skrevet

Ugh men fasinerende.men jeg så ingen bæsj er jeg blind eller?

Skrevet

Utrolige bilder!

Javel, det var noen ustelte hæler og en bæsj der, men alt er jo naturlig....

Er litt fascinert av å se fødsler så jeg er litt sjalu på mannen som fikk sett begge gangene da barna mine kom ut. 

Men jeg hadde vel egentlig ikke foretrukket at han hadde filmet istedenfor å holdt meg i hånda i et slikt øyeblikk heller.

Skrevet

Det ble litt for mye av det gode for meg. 

Er jo fascinerende  hva vi damer er skapt for, men det ble litt for intimt...........!

Anonymous poster hash: f6113...d84
Skrevet

Men jeg lurer på: hva var poenget med at jordmor ikke skulle ta på den fødende?

Skrevet

Hvem er det som tar på rumpeballene til mora?  :D Hva skal det være godt for da?

Anonymous poster hash: aa928...84a
Skrevet

Men jeg lurer på: hva var poenget med at jordmor ikke skulle ta på den fødende?

Unassisted childbirth. Dvs at fødselen skal forløpe så naturlig som mulig, med så lite innblanding av andre som mulig, kun der det er hensiktsmessig og nødvendig og moren evt ønsker det.

Hun tok kun på babyen da hodet kom ut for å hjelpe til, ellers kom ungen ut helt av seg selv, og moren tok selv imot ungen og løftet den opp.

Skrevet

Utrolige bilder!

Javel, det var noen ustelte hæler og en bæsj der, men alt er jo naturlig....

Er litt fascinert av å se fødsler så jeg er litt sjalu på mannen som fikk sett begge gangene da barna mine kom ut. 

Men jeg hadde vel egentlig ikke foretrukket at han hadde filmet istedenfor å holdt meg i hånda i et slikt øyeblikk heller.

Mannen min tok bilder av min første fødsel,ett når hode var på vei ut, når hele hodet var ute , når kroppen var på vei ut og når hele babyen var ute. Veldig fint og se etterpå :)Tenkte jeg skulle ha ett lysbilde show i konfirmasjon hans :P

Angrer veldig på at jeg ikke gjorde det med nr 2, men da måtte jeg ha en hånd og holde i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...