Anonym bruker Skrevet 25. juli 2013 #1 Skrevet 25. juli 2013 Jeg har en gutt på 6 år som er veldig glad i mat. Han spiser for det meste vanlig mat, lite godteri o.l, men er allikevel blitt litt for tung. Så da lurer jeg på hva som er vanlig å spise gjennom dagen for barn på hans alder? Anonymous poster hash: 357db...e28
Honningmelon Skrevet 25. juli 2013 #2 Skrevet 25. juli 2013 Min jente på 6 år spiser én skive til frokost, havregryn og melk til lunsj, ikke så mye middag og en eller to skiver til kvelds, som regel en. Ja, også en youghurt pr. dag.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2013 #3 Skrevet 25. juli 2013 Har en jente på 6 år, begynner på skolen til høsten. På en typisk dag spiser hun: Frokost: 2 skiver og et glass juice Lunsj: 2 skiver og drikker melk Mellommåltid: 1 yoghurt eller litt frukt. Middag: 1 porsjon middag Kvelds: Frukt eller en porsjon frokostblanding med melk. Hun er en aktiv jente som er helt normalvektig, 20 kg og ca 115 cm. Anonymous poster hash: a78e4...c2e
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2013 #4 Skrevet 25. juli 2013 Takk for svar! Gutten min spiser vanligvis 3 brødmåltider pr dag (veldig glad i brødskiver). Han får som regel to skiver med smør og pålegg som kalkunskinke, ost, kokt egg, leverpostei eller makrell i tomat til hvert måltid. Hadde det vært opp til han hadde han spist 3-4 skiver. Han får 2 glass ekstra lettmelk til frokost og noen ganger litt melk til lunsj. I tillegg er det middag, da varierer det hvor mye han spiser etter hva vi har. Ellers er det vann som tørstedrikk til vanlig, i helgene får han litt sjokomelk og is. Han er nok litt mindre aktiv enn jevnaldrende bl.a pga forsinket motorisk utvikling. HI Anonymous poster hash: 357db...e28
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå