Gå til innhold

drikker du/dere foran barna deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snakker ikke om det å bli fulle, men det å ta seg litt vin eller øl. Drikker du deg brisen foran barna?

Hvor går grensen deres?

Anonymous poster hash: 81489...7f0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp! Jeg drikker egentlig ikke alkohol, men tar meg en sjelden gang en øl til maten, da bryr det meg overhodet ingenting om barna ser det!!

Skrevet

Det skjer at vi drikker et glass vi eller en øl i selskap, men ikke nok til å bli hverken fulle eller brisne. Tror man får et sunnere forhold til alkohol om man ser det konsumert på en forsvarlig måte enn om man aldri har sett noen drikke noe som helst. Vi drikker ikke alkohol til hverdags.

Anonymous poster hash: 772fd...70b
Skrevet

Snakker ikke om det å bli fulle, men det å ta seg litt vin eller øl. Drikker du deg brisen foran barna?

Hvor går grensen deres?

Anonymous poster hash: 81489...7f0

Tror ikke jeg har drukket noe særlig mer enn to glass, kanskje tre mens barna har vært våkne og til stede. 

Blir ikke brisen av et par glass, og skulle jeg kjenne at jeg blir litt ør så slutter jeg selvsagt.

Anonymous poster hash: 1841f...b26

Gjest Tale30
Skrevet

Vi venter så og si alltid til barnet er i seng før vi tar oss et glass vin eller øl. Men det er ikke noen kampsak..

Skrevet

Jeg kan fint drikke øl eller vin til maten selv om barnet er der.

Men selvsagt aldri så jeg blir brisen.

Skrevet

Ja, jeg kan drikke en øl eller 2 .

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Drikker et glass eller to med vin til maten, men ikke noe mer. Kan drikke mer, men ikke før de har lagt seg.

Skrevet

Kan av og til ta et glass vin til maten.

Men bare et glass vin eller slikt tar jeg i såfall når barna sover.

Men ikke mye eller ofte og blir aldri beruset.

Ér ikke det normalen?

Anonymous poster hash: 63da3...323

Skrevet (endret)

Kan over noen timer ta opptil tre glass vin eller øl, vanligvis i kombinasjon med mat, men ikke så jeg blir brisen så lenge barn er våkne. Drikker vanligvis sjelden i det hele tatt, og aldri på julaften.

Endret av Ibsenfrue
Skrevet

Ja det hender vi tar ett glass eller to, men ikke sånn at vi blir brisne og sånn... Tror det er ok å kunne vise barn å ha et sunt forhold til alkohol, at man kan kose seg uten å bli fulle...

Skrevet

Ja, 1-2 glass.

Skjer sjelden da, kanskje 3-4 ganger i året.

Anonymous poster hash: f4a1e...5d2

Skrevet

Var skikkelig nøye på å ikke gjøre det før. Har roet meg litt ned de siste årene. Eldste var vel 13 år første gang hun så meg drikke en øl, og fikk helt sjokk at jeg kunne drikke alkohol ;)

Nå kan jeg ta meg en øl eller en cider om kvelden. Drikker meg aldri brisen foran barna. Vet unger merker slikt fort. Synes det er greit å vise barna at man kan kose seg med feks. en øl, og så la det være med det.

Anonymous poster hash: e0f64...6df
Skrevet

Tar oss gjerne vin til maten, en øl i varmen etc.

Skrevet

Ja.

Anonymous poster hash: d5108...123

Skrevet

Ja, det hender vi tar en øl eller to, evt ett glass vin før junior er i seng. Skjer ikke så ofte og begrenser oss til ett par enheter.

Skrevet

Nei, jeg drikker ikke alkohol.

Anonymous poster hash: e3888...9c2
Skrevet

ja, de få gangene jeg får lyst på ett glass vin til maten, så  tar jeg et. tror i dag var 3 gangen i år. ;)

Anonymous poster hash: f6511...cc4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...