Anonym bruker Skrevet 25. juli 2013 #1 Skrevet 25. juli 2013 Samboeren har dratt på fjelltur med to kompiser på onsdag formiddag og skulle da være tilbake ikveld. Noe som var helt greit for meg, det var planlagt osv. Han har nå ferie og har vært på en 3 dagers ferietur med meg og barna før han dro på denne fjellturen. Han ringte ikke i går kveld for å spørre hvordan det gikk her hjemme (her er det to barn i småskolealder og en baby med økedager). I dag ringte han heller ikke, så jeg ringte dama til den ene kompisen og fikk vite at han droppet turen slik at kun min samboer og en annen kompis dro, og at han snakket med min samboer i løpet av dagen og hadde inntrykk av at de skulle bli der oppe enda en dag. Jeg sa da til kompisens dame at samboer ikke har sagt fra om det til meg. 5 minutter senere ringer han (antagligvis fått kjeft av kompisen for å ikke si fra om sånt hjemme), jeg rakk ikke ta telefonen på grunn av bleieskift og ringte opp igjen - da tok ikke han telefon, har ikke hørt noe mer fra ham etter det. Er det bare jeg som mener det er respektløst å bestemme noe sånt uten å ringe hjem først og spørre om det er greit? Han er på guttetur/ute/med kompiser ca en gang i måneden, jeg har til dags dato aldri sagt nei til det eller var sur for at han vil drikke med venner. Jeg har ikke vært borte over natta annet enn pålagte kurs gjennom jobb, ikke en gang på julebord var jeg de årene vi har vært sammen. Ikke har jeg vært på noe jentekvelder eller ute på byen på denne tiden heller. Jeg som overreagerer? Anonymous poster hash: 172be...3f4
DaTuMa Skrevet 25. juli 2013 #2 Skrevet 25. juli 2013 Du vet jo ikke om han skal bli en ekstra dag engang?
Gjest Anybody Skrevet 25. juli 2013 #3 Skrevet 25. juli 2013 Hvorfor ringte du ikke direkte til din samboer? Syntes han burde ringe hjem å høre om alt er bra eller iallefal en sms. Det st du ikke har vært på julebord eller borte fra hjemmet er ikke relevant mener jeg. Det er vel nettopp ditt valg?
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2013 #4 Skrevet 25. juli 2013 Du vet jo ikke om han skal bli en ekstra dag engang? Slik jeg har forstått så satt de enda og drakk. Da han har tatt egen bil for å kjøre dit så regner jeg med at han ikke er kjørbar på en stund og kommer derfor antagelig først tidligst i morgen ettermiddag. HI Anonymous poster hash: 172be...3f4
Ikkenonick Skrevet 25. juli 2013 #5 Skrevet 25. juli 2013 Du overreagerer. Og hva DU velger å unnlate å delta på eller gjøre skal vel ikke være førende for hva han vil gjøre, så lenge du selv velger det bort?!
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2013 #6 Skrevet 25. juli 2013 Hvorfor ringte du ikke direkte til din samboer? Syntes han burde ringe hjem å høre om alt er bra eller iallefal en sms. Det st du ikke har vært på julebord eller borte fra hjemmet er ikke relevant mener jeg. Det er vel nettopp ditt valg? Jeg ringte jo tilbake etter at han ringte meg, men han tok ikke telefonen. Det med at jeg aldri er ute ville jeg skrive for å belyse at jeg ikke flyr ute annenhver helg og han sitter hjemme med barna slik at han var nødt til å tilsnike seg denne ekstra dagen for også å få like mye fri som meg. HI Anonymous poster hash: 172be...3f4
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2013 #7 Skrevet 25. juli 2013 Jeg synes det er uansvarlig av ham å ikke ringe deg, for å høre hvordan ting går. Kunne jo hende du var skikkelig å kjøre, for jeg selv har erfaring i at økedager; det er TØFT! Da vi hadde det her i hus, kunne jeg ikke annet enn å ligge i senga/sitte i sofaen tre dager i strekk. Jeg fikk ikke dusje, fikk ikke i meg mat eller drikke, fordi baby ville die hele tiden. Jeg fikk nesten ikke gått på do heller. Men det har vel ingen relevans at du ikke har vært ute på julebord osv., med mindre han har nektet deg dette? Anonymous poster hash: 3af91...c27
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2013 #8 Skrevet 25. juli 2013 Ja, det er veldig respektløst. Mannen min ville blitt utrolig skuffet om jeg gjorde det samme, spesielt ikke om jeg ikke sa ifra først. Men nå føler ikke jeg at jeg har opparbeidet meg enn fortjent dra-på-jentetur-kvote fordi jeg har vært sammen med familien min noen dager i ferien heller... Anonymous poster hash: 2537f...69c
soleia Skrevet 25. juli 2013 #9 Skrevet 25. juli 2013 (endret) Slike ting meiner eg at ein skal avtale, så å berre bestemme seg for å vere vekke ein ekstra dag utan å spørje deg synes eg er respektlaust, ja. Slik vil iallefall ikkje eg ha det hjå oss. Men kom deg ut frå heimen innimellom du og, jente! Endret 25. juli 2013 av soleia
Ikkenonick Skrevet 25. juli 2013 #10 Skrevet 25. juli 2013 Det er vel helt normalt å gi beskjed om hvor lenge man blir borte, og blir det endringer så skal man virkelig si fra først!
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2013 #11 Skrevet 25. juli 2013 Jeg synes det er uansvarlig av ham å ikke ringe deg, for å høre hvordan ting går. Kunne jo hende du var skikkelig å kjøre, for jeg selv har erfaring i at økedager; det er TØFT! Da vi hadde det her i hus, kunne jeg ikke annet enn å ligge i senga/sitte i sofaen tre dager i strekk. Jeg fikk ikke dusje, fikk ikke i meg mat eller drikke, fordi baby ville die hele tiden. Jeg fikk nesten ikke gått på do heller. Men det har vel ingen relevans at du ikke har vært ute på julebord osv., med mindre han har nektet deg dette? Anonymous poster hash: 3af91...c27 Tror flere har misforstått. Jeg skrev det med at jeg aldri er ute kun før enkelte DiB-kjerringer skrev om at "du er sikkert også ute på byen, slem du er som ikke unner mannen din å ha det gøy". Jeg unner ham disse turene, men synes det er greit når man er i et forhold og har barn sammen å si fra hvis planene blir endret FØR de blir endret og ikke etterpå. HI Anonymous poster hash: 172be...3f4
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2013 #12 Skrevet 25. juli 2013 Jeg synes det er respektløst. Vet hvordan du har det, min gjør det samme fortsatt etter mange år sammen. Jeg har pakket bagasje til meg og ungene, for vi har planer om en ferietur uten han. Regner med at han forstår hvordan det føles, når han sitter her alene og ikke kommer igjennom på telefonen. (Egentlig burde jeg reist uten ungene, men de får det gøyere på ferie med meg, enn hjemme hos han) Er forøvrig fornøyd med mannen ellers, i tilfelle noen lurer på hvorfor jeg gidder beholde han Anonymous poster hash: 0e3b3...274
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2013 #13 Skrevet 25. juli 2013 Jeg synes det er respektløst. Vet hvordan du har det, min gjør det samme fortsatt etter mange år sammen. Jeg har pakket bagasje til meg og ungene, for vi har planer om en ferietur uten han. Regner med at han forstår hvordan det føles, når han sitter her alene og ikke kommer igjennom på telefonen. (Egentlig burde jeg reist uten ungene, men de får det gøyere på ferie med meg, enn hjemme hos han) Er forøvrig fornøyd med mannen ellers, i tilfelle noen lurer på hvorfor jeg gidder beholde han Anonymous poster hash: 0e3b3...274 Før vår felles ferie har jeg vært med ungene på ferie i 3 dager, han skulle være hjemme og fikse, i stedet for det så drakk han med venner hele helga mens jeg tok ungene på ferie. Reagerte ikke på det da, jeg dro alene, og at han valgte å feste i stedet for fikse noe i garasjen spiller ingen rolle så lenge han likevel ikke var med oss. Men denne gangen er jeg bare irritert. HI Anonymous poster hash: 172be...3f4
Ugl@ ruger... Skrevet 25. juli 2013 #14 Skrevet 25. juli 2013 Må si jeg blir rystet over holdningene her inne. Ja, så klart det er respektløst å bli lengre enn avtalt, og hvorfor i helvete skal man finne seg i at partner ikke i det minste tar kontakt og informerer om at det er forandring i planene. Hadde jeg reist på jentetur og ikke kommet hjem som avtalt uten å gi beskjed så hadde mannen min trolig skaffet barnevakt å kommet å henta meg. Hadde situasjonen vært sluk at han ikke hadde gitt beskjed så hadde jeg blitt både engstelig og forbanna. I et parforhold så må man ta hensyn til hverandre, man kan ikke til en hver tid gjøre som det passer en, i så fall blir det parforholdet temmelig usikkert og trolig avsluttet. Man er ikke kun enkelt individ. Ja, man må spørre om det passer, ikke at man skal være dørmatte, men ha en kommunikasjon begge veier. HI, du har lov til å være ei gretten megge til mannen når han kommer hjem etter dette, med rette ;-)
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2013 #15 Skrevet 25. juli 2013 Jeg synes det er unødvendig å ringe hjem hver dag når man er borte, men man blir ikke bare borte en dag ekstra uten en tydlig avtale. Det er uhørt! Anonymous poster hash: 1179b...2a4
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2013 #16 Skrevet 25. juli 2013 Det hadde heldigvis ikke min mann gjort, han ville ikke prioritert gutteturer mens han har små barn. Å det du opplever er respektløst, jeg hadde ikke godtatt det. Anonymous poster hash: da49d...ff3
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2013 #17 Skrevet 25. juli 2013 Takker for alle svar, fint å se at det ikke er helt vanlig å gjøre det slik. HI Anonymous poster hash: 172be...3f4
Søskendrøm<3 Skrevet 25. juli 2013 #18 Skrevet 25. juli 2013 Det hadde ikke jeg likt heller... Men har en samboer som ofte drar på fisketurer i fjellet. Der er det ofte dårlig dekning, så sjeldent vi får pratet i tlf...
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2013 #19 Skrevet 25. juli 2013 Jeg hadde blitt utrolig irritert. Nærmere bestemt fly forbanna Anonymous poster hash: cdab8...88e
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2013 #21 Skrevet 25. juli 2013 Respektløst. Her sitter du hjemme med 2 barn og 1 spedbarn så kan han ikke si når han kommer hjem en gang. Hvorfor reiser han 1 gang per måned på guttetur? Det er MYE Anonymous poster hash: 51358...bdb
Gulljnta Skrevet 25. juli 2013 #22 Skrevet 25. juli 2013 Jeg hadde blitt fly forbanna. Hadde jeg vært deg og vært hjemme med to skolebarn som har ferie og en liten baby som skal ammes hele tiden pga økedøgn hadde nok mannen min fint fått være hjemme til avtalt tid! Og at han ikke engang ringer deg for å høre hvordan det går er jo helt bak mål!
Bananen Skrevet 25. juli 2013 #24 Skrevet 25. juli 2013 At han ikke ringer hjem hadde jeg ikke reagert på. Deilig å nyte alenetiden når man først har den, og deilig å slippe maset hjemmefra som man har ferie fra:) Hadde det vært noe spes hadde bare jeg ringt han selv om det var noe jeg ville si/få ut. At han blir lengre uten å si ifra hadde jeg blitt sur over, men dette vet du jo ikke med sikkerhet. Og for å svare på spm ditt; ja det er respektløst å ikke komme til avtalt tid uten å gi noe beskjed. Hvorfor har ikke du tatt kontakt hvis du har hatt ting å si han? Hvorfor ringte du ikke rett til han istedenfor kompisen sin kjæreste? Hvorfor ikke bare sende en sms når han ikke svarer? Og hvorfor blande inn alle andre? Drama!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2013 #25 Skrevet 25. juli 2013 fordelen med å bli sur for små ting er at mannnen aldri tør å gjøre ting som det der Anonymous poster hash: 1f3d2...c04
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå