Gå til innhold

Når du kom på føden..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye viste sammentrekningene på ctg'en? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ble ikke målt, hadde 8 cm åpning og rier hvert tredje minutt så jeg ble bare lempet inn på fødestuen ;)

Anonymous poster hash: 4787e...7f0
Skrevet

Ble ikke målt til meg heller. Jeg hadde kun 3 cm åpning, men jevne rier.

Anonymous poster hash: d0cda...83a

Skrevet

Ca 70 ved 8 cm og full åpning :)

Skrevet

Ble ikke målt for hodet sto i åpningen og så kom babyen

Anonymous poster hash: 5fa65...a7b
Skrevet

Med guttene klarte ikke ctg'en ånregistrere riene mine. Jeg hadde rier kun i ryggen så ctg'en telte av en eller annen grunn nedover istedenfor oppover. Jordmødrene forsto ingenting! Minstemor komnsåmfort at vi ikke rakk å komme oss ut av huset, så det ble aldri målt noe rier da heller!

Skrevet

Ble ikke målt noenting, har så vidt rukket å lagt meg ned alle gangene. Om jeg skal føde igjen sier de at jeg må settes i gang før termin fordi JegBarna hatt tre styrtfødsler og jeg har en diagnose som gjør at det kan være livstruende for både meg og baby å føde uten medisinsk hjelp

Anonymous poster hash: df0a5...bfe

Skrevet

DA du kom på føden, kanskje? 

Anonymous poster hash: 92ae9...df9
Skrevet

Ble ikke målt, hadde rier hvert minutt og 8cm . Møtt ved inngangen med jordmor som løp opp med meg i rullestol hehe

Anonymous poster hash: 45941...465

Skrevet

100

Anonymous poster hash: 90556...5db

Skrevet (endret)

50 på det meste og JM kalte det tak! Jeg sa det var rier og under en time etter var han ut. Dette var nå sist, forrige gang ble det vel ikke målt.

Endret av 1G+1G :D
Skrevet

Var inne og fikk denne måleren på meg flere ganger. I begynnelsen var det fra 15 og opp til 30, de andre gangene var det fra 20-100 uavhengig av hvor vonde de var for meg. Bare musklene som ble målt, ikke smertene.. De kan kalle det hva de vil, men rier er hvis de er lang lengde på og regelmessige. Ikke hvor høyt de blir målt mao. 

Anonymous poster hash: 5b1bf...2b6
Skrevet

45-50. Og det var de gjennom hele fødselen. Var korte lite effektive rier, men ut kom de til slutt. (Var sånn på begge fødslene, ikke tvillinger altså )

Anonymous poster hash: 0dcfa...7b7
Skrevet

Jeg var på sykehuset og tok ctg idag av andre grunner. Jeg var oppe i 60 et par ganger men lå ganske jevnt mellom 10-30. Bare kynnere trodde jeg, de nevnte ingenting om det heller. Sa bare at alt så fint ut. Men hvis de har effekt sier jeg gjerne jatakk til fler og sterkere, har termin om 4 dager.

Skrevet

Hva er ctg? Kanskje litt dumt spm., men... Samboeren tok bilde av monitoren under fødselen, men jeg kan ikke se at det står ctg noe sted der. Føler meg litt teit nå altså... ;-)

Anonymous poster hash: 5097d...1a4

Skrevet

Jeg hadde sånn på gjennom hele fødselen, men jeg husker ikke hvilke tall som sto.

etter ca 5 cm var den i "taket" (altså at kurven ikke gikk høyere). 

Hvor høyt går den til da???

Skrevet

ble ikke målt(husker iallefall ikke) hadde 10 cm åpning når jeg ankom føden :)

Skrevet

Hva er ctg? Kanskje litt dumt spm., men... Samboeren tok bilde av monitoren under fødselen, men jeg kan ikke se at det står ctg noe sted der. Føler meg litt teit nå altså... ;-)

Anonymous poster hash: 5097d...1a4

Ctg er de beltene du ligger med hvor det ene overvåker hjertelyden til babyen og det andre registrerer riene :)

Skrevet

Aner ikke, men husker at når de var nede på 50 var det for meg "pause". Hadde ingen smertefrie pauser. Og de siste fire timene med full åpning ingen pause. Er 100 maks?

Anonymous poster hash: 4dddc...bc6

Skrevet

Hadde 1cm åpning første døgnet jeg var på føden, og måleren varierte mellom 70 og max på hver, som varte i opptil tre min. Var rimelig sliten da den aktive fødselen satte i gang, over ett døgn etter jeg ble lagt inn.

Anonymous poster hash: d80f1...2f1

Skrevet

Ble ikke målt. Men var inne til sjekk noen dager før pga lite liv, og da viste sammentrekningene oppi 70, selv om jeg ikke hadde rier. (Hadde maserier den kvelden)

Anonymous poster hash: 1b4d6...fb1

Anonymous poster hash: 1b4d6...fb1
Skrevet

Ble ikke målt. Kom inn med 9 cm åpning og 2 timer etterpå var han ute. Kom inn med 3 cm med sistemann og 1,5 timer etter var hun ute :)

Anonymous poster hash: 5d2f7...f19

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...