Anonym bruker Skrevet 25. juli 2013 #1 Skrevet 25. juli 2013 Jeg har to barn, 10 år og 3 år. Ble gravid etter halvannet år med prøving med første, brukte ingen prevensjon frem mot neste graviditet nesten syv år senere. Vi kan tenke oss et eller to barn til, men føler at tiden renner ut. Jeg er 36... Har vært uten prevensjon siden siste fødsel for tre år siden. Jeg har PCOS, som gir sjelden eggløsning. Kan jeg be min gynekolog om resept på pergotime/ gonal f/ kombinasjon av disse? Hva skal til for å få dette? Forstår at det øker risikoen for tvillinger en del, men det kan vi leve med. Noen som har vært i liknende situasjon? Anonymous poster hash: 00a35...8ea
Mamma til 3? Skrevet 25. juli 2013 #2 Skrevet 25. juli 2013 Du kan fint be din gynekolog om hjelp til eggløsning. Jeg har også PCOS, og har fått resept på pergotime to ganger Så lenge du har gått i lenger tid uten prevensjon bør det absolutt være greit for deg å få resept på noe sånt. Send gjerne en pm om du lurer på noe
<3 2G <3 Skrevet 25. juli 2013 #3 Skrevet 25. juli 2013 Jeg tåler ikke pergo, men om du tåler det og får oppfølging med ul så ser jeg ikke problemet med det.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2013 #4 Skrevet 25. juli 2013 Klart du kan. Pergo får man jo nesten kastet etter seg, Gonal sitter litt lenger inne hos de fleste, men gynekologen din vil jo fint kunne vurdere hva som er optimalt for dere. Anonymous poster hash: 661be...362
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå