Gå til innhold

Sette inn spiral under mensen?? :o

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal til gynekolog for å sette inn hormonspiral.

Fikk brev om at den helst skal settes inn under mensen.. Er det vanlig?

Jeg blør myyye og føler meg selvsagt veldig lite fresh i den perioden! :o

Hvordan skal man liksom gjøre det sånn rent praktisk? Skal hun liksom dra ut tampongen før hun stapper spiralen på plass??

Kjenner at dette er laaangt utenfor komfortsonen min altså! :(

Anonymous poster hash: 24741...394

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, helt vanlig :) enklere å sette spiral under mens! Da er livlormunn mer åpen ;) Du tar ut tampong før du går inn til time, og bruker bind mens du venter. Gyn driver jo å roter oppi hufser hele tiden, med alskens væsker i, så hun/han bryr seg ikke det spor om mensblod :)

Skrevet

Really? Jeg har satt inn spiral flere ganger og aldri hatt mens da, har heller ikke fått beskjed om at det må man.

Jeg ville tatt en telefon og forklart problemet. De kan vel ikke sette en spiral om de ikke ser hva de holder på med for bare blod heller??

Anonymous poster hash: 6eb78...273

Skrevet

Hehe, helt vanlig :) enklere å sette spiral under mens! Da er livlormunn mer åpen ;) Du tar ut tampong før du går inn til time, og bruker bind mens du venter. Gyn driver jo å roter oppi hufser hele tiden, med alskens væsker i, så hun/han bryr seg ikke det spor om mensblod :)

Takk for svar :) Må vel bare innstille hodet mitt på at dette er jobben hennes!

Må forresten le hver gang jeg ser nicket ditt! :D

Skrevet

Really? Jeg har satt inn spiral flere ganger og aldri hatt mens da, har heller ikke fått beskjed om at det må man.

Jeg ville tatt en telefon og forklart problemet. De kan vel ikke sette en spiral om de ikke ser hva de holder på med for bare blod heller??

Anonymous poster hash: 6eb78...273

Har du satt inn hos fastlegen eller gyn? Fastlegen min ville egentlig sette den inn selv da jeg var og fikk henvisning til gyn. Hørte ikke noen om mensen da. "Vi kan da ta det nå med en gang".... Øøøh.. Nei jeg trenger litt tid på å forberede meg :P

Skrevet

Joda, er vanlig, men mest vanlig for de som ikke har født eller har "trange forhold" som legen sa om meg :P Jeg fikk ikke skiten inn før etter fødsel uansett hvor mye mens jeg hadde eller ei, men etter fødsel gled den rett inn ;)

Jo takk, føler at nick er svært passende for mine fordeler for tiden ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...