Gå til innhold

Hvem syns dere skal betale?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ungen vår satte på ovnen hos besteforeldre, satte på plata og la plastik på. Så kjøkkenet brant, så det må byttes(alt går på forsikring) mener jeg mener vi skal betale egenandelen siden vår unge satt på plata, og jeg var der. Vi har følgt med henne, så trenger ikke noen komentarer på at hadde du passet bedre på. Hjemme har vi sikring på ovnen, men skal bytte til induksjonsovn, det skal og besteforeldrene ha. Det viktigeste er var jo at det gikk bra med alle, selvom jeg må på kontroll igjen på sykehuset, ting kunne gått verre.

Anonymous poster hash: 5b33c...e14

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var det de som passet henne, eller var dere der også ?

Anonymous poster hash: 0a134...945
Skrevet

Jeg hadde uten tvil tilbydd å betale egenandelen. Besteforeldrene hadde nok ikke tatt i mot.

Skrevet

Om de var der og hadde ansvaret for barnet er det naturleg at de betalar.

Skrevet

Dere skal da helt klart betale egenandelen.

Anonymous poster hash: 8983e...cb3

Skrevet

Jeg hadde uten tvil tilbydd å betale egenandelen. Besteforeldrene hadde nok ikke tatt i mot.

Var det jeg gjorde i dag, men han ville ikke høre på meg.... Det tar vi bare seinere sa pappa.

Skrevet

Det kommer i mine øyne helt an på hvem som hadde ansvaret for å passe barnet. Altså, var det besteforeldrene som skulle passe, og du bare var der for å avlevere? Eller var du på besøk hos de sammen med barnet?

Jeg hadde nok tilbudt meg å betale i alle tilfeller (dersom jeg var tilstede da det skjedde). 

Skrevet

Om dei ønskte å betale hadde eg latt dei gjere det, sjølv om eg synes det hadde vore mitt ansvar. Eg trur dei hadde blitt såra om eg insisterte. Mamma spesielt er slik at ho betalar meg tilbake om eg kjøper med meg noko ho manglar på veg dit. Det er hennar måte å fortsatt behandle meg som eit barn på..

Skrevet

Skreiv det innledende at jeg var der, så mitt hele ansvar ;)

Skrevet

Var det jeg gjorde i dag, men han ville ikke høre på meg.... Det tar vi bare seinere sa pappa.

Det er typisk foreldre. Da sier en bare takk og tenker det som forskudd på arv.  ;)

Skrevet

Jeg syns det ikke er riktig at dem betaler når det hele er min skyld. Jeg har kjempe dårlig samvittighet for det som skjedde. Men alt har jo gått bra, det kunne gått mye verre.

Skrevet

Du har tilbudt deg, det er deres valg å avslå. Ingen grunn til at du skal ha dårlig samvittighet når du har tilbudt deg å betale, mener jeg.

Skrevet

Så lenge du har tilbudt deg å betale og de heller vil ta det selv er alt ok, men kansje en fin anledning til å kjøpe en eller annen ting til dem som takk?

Anonymous poster hash: ab879...0a6
Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Hvem som skal betale, er ikke alltid greitt, men jeg hadde nok også følt meg moralsk ansvarlig.  Men så er det det med foreldre da...  Du har to valg, enten legger du pengene på bordet med et bestemt: "Dette er ikke til å diskutere" eller så hører du på faren din og lar dem betale.

Skrevet

Hvis de insisterer på å betale, så kan du kanskje kjøpe en fin ting til det nye kjøkkenet? Hvis barnet er stort nok til å forstå hva som har skjedd, kan han eller hun kanskje være med og kjøpe gaven og gi den for å «gjøre opp for seg»?

Anonymous poster hash: 16b3e...199

Gjest Lagå
Skrevet

Jeg hadde bare overført til kontoen deres

Skrevet

Hvis de insisterer på å betale, så kan du kanskje kjøpe en fin ting til det nye kjøkkenet? Hvis barnet er stort nok til å forstå hva som har skjedd, kan han eller hun kanskje være med og kjøpe gaven og gi den for å «gjøre opp for seg»?Anonymous poster hash: 16b3e...199

Det går ann ;) barnet er 2,5år.

Skrevet

De vil ikke at du skal betale. Nei vel. Si "tusen takK" og inviter dem ut på middag, hjem til dere på middag.  Kjøp en stor blomsterbukett og kanskje ei flaske vin og skriv et koselig kort. Vis at du setter pris på at de betaler.

Skrevet

Hos oss hadde det ikke engang vært et tema. Besteforeldrene hadde tatt utgiften uten å mikke. Besteforeldrene har god økonomi, og vi greier iss fint vi også :-)

Om noen av oss hadde slitt økonomisk hadde den med best økonomi tatt utgiften.

Besteforeldrene får jo også gleden av et flett nytt kjøkken, med induksjonstopp :-p

Anonymous poster hash: b6ea3...df9

Skrevet

Synes du formulerte ting veldig rart i innlegget ditt HI.... og ikke sa du hvem som passet barnet hellet. Hadde uansett betalt egenandelen selvfølgelig.

Anonymous poster hash: 7b14d...ec7
Skrevet

Anonym bruker, on 26 Jul 2013 - 10:06, said:

Synes du formulerte ting veldig rart i innlegget ditt HI.... og ikke sa du hvem som passet barnet hellet. Hadde uansett betalt egenandelen selvfølgelig.

Anonym bruker, on 26 Jul 2013 - 10:06, said:

dårlig formulert er mulig, men står jeg var der ;)derfor jeg vil betale, men pappa vil ikke høre på meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...