Gå til innhold

Når kommer strekkmerkene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gravid med nr 2. Gikk opp 20 kg med nr.1, men fikk ingen strekkmerker. Tror ikke jeg er like heldig denne gangen. Når pleier de å komme? Har liten eller stor vektøkning noe å si?

Anonymous poster hash: 37cb7...c68

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk under fødsel på nr 1 jeg, nr 2 må jeg vente å se ;)

Skrevet

Fikk 1 uke før fødsel, gikk bare opp 8 kg.

Anonymous poster hash: 6219b...dd0

Skrevet

Fikk under puberteten, ingen (jeg vet om) i forbindelse med svangerskap

Skrevet

Mine kom på lårene i puberteten, men nå viser ikke de lenger. Jeg fikk et bittelite inni navelen også helt på slutten av en av graviditetene.

Ganske sprøtt egentlig; jeg har hatt tre babyer på mellom 3,8 og 4,4 kg i magen. Huden har vært så strukket at den var helt gjennomsiktig tre ganger. Nå, 2.5 år etter siste ser den helt normal ut, bortsett fra det lille merket i navelen.

Anonymous poster hash: df7b6...6ae

Skrevet

fikk de første i uke 11. er nå i uke 33 og har merker fra hofte til hofte, 10 cm over navlen til et stykke ned i hårveksten på berget... :(

Anonymous poster hash: d97e8...8c4
Skrevet

Mine kom på lårene i puberteten, men nå viser ikke de lenger. Jeg fikk et bittelite inni navelen også helt på slutten av en av graviditetene.

Ganske sprøtt egentlig; jeg har hatt tre babyer på mellom 3,8 og 4,4 kg i magen. Huden har vært så strukket at den var helt gjennomsiktig tre ganger. Nå, 2.5 år etter siste ser den helt normal ut, bortsett fra det lille merket i navelen.

La forresten på meg rundt 20 kg alle gangene. Tror elastisiteten i huden har mest å si, og kanskje hvor fort kiloene kommer på? Har et par venninner som raste opp i vekt i uke 20-25, så stabiliserte det seg, men da hadde strekkmerkene allerede kommet.

Kom på noe. Min mor har masse strekkmerker. Det har også den ene søsteren min som ligner på henne. Jeg og den andre søsteren min er mer like på farssiden. Vi har ikke strekkmerker og har vel kanskje fått huden til vår far da.

Skrevet

fikk noen få bare ved hoftene/på sia frem til de siste 3 ukene før fødsel DVs uke 37... trodde jeg hadde sluppet greit unna, men så begynte det å klø noe så inni HELV.... og strekkmerkene bare poppa frem de siste 3 ukene... kunne jeg ikke bare født 3 uker tidligere sier jeg bare :P

De lå nok under der å bare venta...

er i uke 20 med nr 2 nå, har ikke fått noen fler enda som jeg har sett, men har hørt det som regel bare blir lengre strekkemrker med nr 2.. =/ ikke så mange nye

Skrevet

På brystene kom de i første trimester, men de få jeg fikk under navlen og på lårene kom få dager før fødselen. Jeg ble en vannballong på slutten.

Skrevet

Jeg så to ørsmå merker på magen først et par dager etter fødselen..! Hadde gått opp ca 12 kg. 

Skrevet

Fikk ikke ett eneste strekkmerke:)

Anonymous poster hash: 88cca...d37

Skrevet

La på meg ni kg. og magen poppet ut med en gang! Fikk noen prektige tigerstriper på magen, på tross av flittig smøring. Tre uker siden KS nå og de er faktisk i ferd med å blekne/trekke seg litt sammen igjen. Magen blir neppe seg selv igjen, men det gir jeg skikkelig beng (!) i - har nemlig verdens vakreste babygutt i kurv ved siden av meg i skrivende stund ;)

Gjest ________
Skrevet

I uke 34 med nr to vil du få noen på sidene på magen

I uke 36+3 dukker det opp noen rundt navelen

Så føder du i uke 39 å oppdager at du har fått på innsiden av lårene

Når barnet er tre mnd å du ska ut på byen for første gang, våkner du dagen derpå med brystspreng å finner ut at du har fått strkkmerker på puppene også!!!

Ikke vet jeg når DU får strekkmerker, det er vel INDIVIDUELT ?? :)

Skrevet

Jeg fikk aldri noen, Lykke til!

Anonymous poster hash: 8b3c4...81a
Skrevet

Fikk ingen jeg heller.

Anonymous poster hash: a7e40...5ee

Skrevet

Gikk opp mye med begge mine barn,over 20 kg. Fikk ingen strekkmerker med noen av de. Heldig med den. Mamma har heller ingen strekkmerker,så er kanskje noe med gener og arv..?

Skrevet

Eg fekk mine veka etter termin, då eg hadde gleda meg over at eg var utan strekkmerke. 

Skrevet

I uke 32 poppet de fram en etter en. Og flere kom helt til fødsel. MAgen ser ikke ut nå....var nok hormonelt her

Anonymous poster hash: 123c4...a86
Skrevet

Med 1. Mann var magen helt enorm.stor unge og jeg er liten.så ingen strekkmerker så helt fint ut helt til ks var over og magen var flatt ser nesten brannskadet ut på den ene siden.med nr2 fikk jeg ingen flere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...