Gå til innhold

Hva synes dere om hvitløk?

Anbefalte innlegg

Gjest Lagå
Skrevet

Om noen har spist hvitløk eller noe med hvitløk i, reagerer dere på lukta da eller går det greit?

Begynte å tenke på det nå for jeg spiser hvitløksbaguett. Det er jo så godt, men skal til moren min i morgen og hun kreperer av lukta så kommer jo ikke til å få komme inn i huset engang :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tenker jeg ikke over. Sikkert fordi jeg spiser hvitløk nesten hver eneste dag sjøl, og lukter sikkert helt jævlig. Syns hvitløk hever smaken i det meste, så da får jeg bare stinke!

Skrevet

"Ny" hvitløk bryr jeg meg ikke om, type om noen nettopp har spist det. Jeg spiser masse av det selv, det er jo så godt og sunt! 

Det som lukter ekkelt er om det lukter gammel svette med hvitløk i, eller det er lenge siden folk pusset tenna.

Med god hygiene tenker jeg det går noenlunde greit. ;)

Skrevet

Det kommer veldig ann på hva man spiser.. Noen stinker hvitløk, mens andre lukter det bare på nært hold. Hvitløk er godt da :D

Skrevet

Har ikke kjent hvitløksstank på sikkert 15 år, sikkert fordi jeg spiser det selv hele tiden  :P

Anonymous poster hash: 937fe...8a4
Skrevet

Legger ikke merke til det. Elsker hvitløk!! :D

Skrevet

Hvitløk er igrunn helt greit, men hvitløkspulver i mat lukter tåfis. Det er en grusom lukt.

Bruker kinesisk hvitløk, den syns moren min er grei nok. Hun takler ikke hvitløkslukt, men denne går vist greit. Hun kan til og med spise litt mat som har dette i seg.

Nå bruker vi endel hvitløk, ungene bruker igrunn mer enn oss også.

Anonymous poster hash: b7d8c...167

Skrevet

Det tenker jeg aldri på, men det brukes gode mengder hvitløk hos oss, så vi merker antakelig ikke lukten lenger.

Skrevet

Jeg hater stanken av hvitløk!

Helt forfærdelig og stå i en heis, med Noen som lukter hvitløk.

Selv elsker jeg hvitløk, men lukter selv mye av det, så jeg prøver og begrense meg

Skrevet (endret)

Hvitløk som dunster rundt hele kroppen er ikke spesielt behagelig. Men jeg elsker mat med hvitløk, så planlegger litt i forhold til når det passer å spise det.

Endret av Elsker livet
Gjest sussie77
Skrevet

Bryr meg ikke om at andre lukter hvitløk. Tenker ikke over det engang. Elsker hvitløk selv, og bruker det masse i mat.

Men det som ikke lukter så godt er en blanding av hvitløk og svette. Det lukter helt forferdelig.

Skrevet

Bruker hvitløk i nesten all mat, så jeg er sikkert immun :P Kan ikke huske sist jeg reagerte på hvitløkslukt.

Skrevet

Jeg bruker persille når jeg bruker hvitløk, og det skal visst hjelpe.

Tenker ikke på om noen lukter det, det er jo så godt :)

Men som LilleGorilla sier så er det mer generell hygiene som er viktig. Er man møkkete vil jo hvitløken bidra til stanken.

Skrevet

Dei eg har kjent stank av har enten ete kapslar frå helsekosten (forstå det den som kan, om ein vil ha helseeffekt av kvitløk må det vel vere bedre å bruke i matlaginga) eller brukt kvitløkpulver i maten (ikkje ein god ide det heller).

Ellers reagerar eg lite.

Skrevet

Dei eg har kjent stank av har enten ete kapslar frå helsekosten (forstå det den som kan, om ein vil ha helseeffekt av kvitløk må det vel vere bedre å bruke i matlaginga) eller brukt kvitløkpulver i maten (ikkje ein god ide det heller).

Ellers reagerar eg lite.

Hvorfor er ikke hvitløkspulver en god ide?

Anonymous poster hash: b5c38...cd9

Skrevet

Ellers reagerar eg lite.

Først og fremst stanken. Det er sikkert ikkje alle som luktar etter å ha brukt det, og då er vel alt greit.

Men også det at det ikkje er like godt som ferskvaren.

Skrevet

Ellers reagerar eg lite.

Først og fremst stanken. Det er sikkert ikkje alle som luktar etter å ha brukt det, og då er vel alt greit.

Nåja, det er vel smak og behag :) Interessant nok så er hvitløkspulver omtrent like sunt som ferskvaren.

Skrevet

Ellers reagerar eg lite.

Så godt det ikke bare er jeg som ikke fikser hvitløkspulver!!! Heller ikke ferdig most!!

Lukter om det pulver som er brukt. Fersk lukter ikke i nærheten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...