Anonym bruker Skrevet 25. juli 2013 #1 Skrevet 25. juli 2013 Hva appellerer mest til deg, en veltrent maskulin yrkessoldat/deltastyrkepolitimann, eller en myk sykepleiemann? Tenker du at den myke sykepleiemannen mest sannsynlig også er mykere hjemme, opptatt av likesilling og hjelper til mer med husarbeid og barn, mens "macho"-mannen er mer tradisjonell og egosentrisk, eller tror du ikke det har noen sammenheng? Har du i det hele tatt noen preferanse? Anonymous poster hash: 30cdc...b50
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2013 #2 Skrevet 25. juli 2013 Jeg har litt fordommer mot sykepleiemann ja. Jeg kan ikke noe for det, men kunne ikke tenkt å date en person hvis jeg visste han var sykepleier. Hvis jeg ikke visste det før jeg møtte han og vi hadde det kjempefint jo da kanskje. Men eneste turnusyrke enn mann bør ha i min øyne er nordsjøen. Liker ikke helt det med å jobbe natt osv. Jeg liker en mannemann uansett de andre yrkene. Anonymous poster hash: 2133d...931
valkyrien Skrevet 25. juli 2013 #3 Skrevet 25. juli 2013 Jeg liker machomenn. Når det er sagt så kjenner jeg mannlige sykepleiere som er macho...
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2013 #4 Skrevet 25. juli 2013 Min samboer er tidligere hockeyspiller, så liker han macho, ja men kunne helt sikkert falt for en sykepleier og, altså Anonymous poster hash: 69605...333
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2013 #5 Skrevet 25. juli 2013 Yrket spiller ikke så stor rolle for meg. Men jeg like menn som klarer å kombinere macho med å ta ansvar hjemme. Jeg vil ha både pose og sekk! Anonymous poster hash: 50b42...33b
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2013 #6 Skrevet 25. juli 2013 Jeg kjenner selv jeg har litt fordommer mot den myke mannen, vil ha en mann som er mann, og etter min er faring er macho-mennene oftest minst like flinke på hjemmefronten som de mer femi mennene (som mer insiterer på at kvinnen skal hogge halvparten av veden og skifte dekk på den ene bilen). jeg er jo klar over at dette er fordommer og det alltid finnes unntak, og jeg har både en venninne med sykepleie mann som ikke er det minste femi, og en med en macho spesialsoldat som er minst like macho hjemme (i ordets verste forstand), men jevnt over foretrekker jeg en mann med ordentlig manneyrke som likevel kan vaske gulvet og bysse baby på natt etc! Anonymous poster hash: 30cdc...b50
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2013 #7 Skrevet 25. juli 2013 Ville ikke hatt en sykepleier til mann nei.. Turnus arbeid, dårlig lønn, masse flotte sykepleier damer på jobb :-p Anonymous poster hash: 10763...982
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2013 #8 Skrevet 25. juli 2013 Jobber i politiet og er samboer med en politimann. Han er helt klart begge deler. Tøff på jobb og myk mann hjemme. :-) Anonymous poster hash: dc6ac...2ff
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2013 #9 Skrevet 25. juli 2013 Militærmenn ser jeg for meg som "gammeldagse" menn som vil styre bestemme og disiplinere alt og alle. Tar heller til takke med sykepleier eller barnehageansatt Men samtidig må han være mann nok til og takle at jeg ikke er noe husmorevne og heller ikke supermamma av noe slag, slik at han må trå til både med husarbeid og kjøkkentjeneste,-så får heller jeg dra på jobb og tjene litt ekstra... Men samtidig er jeg FYSISK svak og trenger hjelp til bare det og åpne syltetøyglass og brusflasker( tror det er arvelig svakhet i klipa der altså ) og har null peil på elektronikk og biler så trenger en mann som kan det der Og jeg vil han skal ha et beskytterinstinkt ovenfor meg og barna og ta "støyten" når/om det skulle trengs. Men hadde kræsjet helt med en "for tradisjonell" mann, pga mine tidlgiere nevnte mangler på husmorgener. Også må han være høyere enn meg,- OG veie mer enn meg,- OG jeg må kunne bruke hans klær og da skal de være "Litt for store":.....Ikke det at jeg bruker mannen klær, men jeg skal kunne gjøre det..Etter første barn tok det 3 år før jeg fikk på meg buksene hans,- da var de pølseskinn. Nå "henger" de som de skal...SElv om jeg altsp ALDRI bruker de.... Om klærne hans ikke er for store til meg, føler jeg at jeg er "for stor" for han..Er en stor dame, så har litt kompleks der altså.... Anonymous poster hash: b646d...756
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2013 #10 Skrevet 25. juli 2013 En militærmann ville jeg iallefall aldri hatt. Reiser kanskje ut halve året, til farlige områder, får knapt se ungene sine, kanskje autoritær og krever at kona skal varte ham opp hjemme, streng mot ungene etc. Onkelen min er det, og huffameg for en mann.. :S Anonymous poster hash: 1ef24...a1c
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2013 #11 Skrevet 25. juli 2013 Jeg er sammen med en sykepleier. Han er i ett kvinnedominert yrke, men myk er han vel ikke akkurat. Han var ingen handymann da vi møttes, men det har snudd seg. Jeg er slik som står med motorsag, reparerer bilen, syr og broderer. Kan jeg ikke det jeg skal gjøre, lærer jeg meg det. Min mann syns det var skikkelig teit at jeg var slik og han følte seg så lite handy i forhold, så han har lært seg veldig mye. Nå krangler vi nesten om hvem som skal gjøre hva. Heldigvis deler vi ganske greit på husoppgaver, han syns de tingene jeg syns er gørr kjedelige er helt greie og omvendt. Faren min var ingen myk mann når jeg var yngre. Hadde ett fysisk krevende mannsyrke, det både syntes på han og han virket slik. Ikke ofte jeg var sammen med min far uten at vi gjorde "manneting". Mine venner syns det var så rart at mine foreldre hadde så gammeldags fordeling hjemme, men jeg syns ikke det. Som mamma sa en gang så var det de to som valgte det, uavhengi av hva andre syntes. Min mor var den med høyest inntekt i mange år, det var nok veldig rart i forhold til de fleste familier rundt oss på den tiden. Da var de fleste damer hjemmeværenede. Jeg hadde en mor som jobbet hjemmenene ifra, så jeg gikk ikke i barnehage. Men når min far ble bestefar så blei han en myk mann. Skiftet sin første bleie. Passet barnebarn, handlet leker og klær til de. Tar ut ferie hvert år for å passe alle barnebarna sine alene en uke. Mamma har gitt opp å skjønne seg på mannen lenger, men selv om han er en skikkelig tussete bestefar er han er mannemann enda. Hvilket yrke min mann har bryr jeg meg ikke om. Det er hvordan han er med meg og barna som har noe si. Jeg har vært sammen med mann i mannsdominerte yrker, og de har vel igrunn vært mye bløtere enn hva min mann er. Og jeg takler ikke å ha en blaut mann, jeg må ha en mann jeg møter litt motstand i. Jeg må ha noen å krangle med, noen som tørr å motsi meg, noen jeg føler meg hel sammen med. Anonymous poster hash: 91495...7af
Elsker livet Skrevet 25. juli 2013 #12 Skrevet 25. juli 2013 Jeg liker en tradisjonell mann, men kunne ikke tenkt meg en yrkesmillitær. I tillegg vil jeg gjerne ha en mann som kommer hjem stort sett hver dag.
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 25. juli 2013 #13 Skrevet 25. juli 2013 Jeg tenker at en mann som utdanner seg til sykepleier eller førskolelærer er trygg på sin egen manndom og det er ihvertfall sexy
Superdolly Skrevet 25. juli 2013 #14 Skrevet 25. juli 2013 Jeg tenker at jeg ikke har noen spesielle preferanser i forhold til yrke. Jeg kunne sikkert ha giftet meg med en sykepleier, men like gjerne en yrkessoldat eller politimann. Sånn bortsett fra at jeg allerede er gift, da. Jeg har en yrkessoldat i slekten og han er slett ikke slik som nr 10 beskriver. Han er veldig hyggelig, varm og kjærlig far for sine barn og slett ikke dominerende og kommanderende. Krever ikke å bli vartet opp heller. En venninne av meg er gift med en sjømann, og det er jo også et yrke hvor han er borte mye av tiden. Jeg kunne nok fint ha greid det, men jeg ser for meg at jeg kanskje ville vært litt mer bekymret for en soldat i krig enn en sjømann.
yogajente Skrevet 25. juli 2013 #15 Skrevet 25. juli 2013 Min sykepleierbror er like mann/macho som min rørleggerbror. Så tror fordommer er kun det, og man kan ikke vite om en mann er MANN før du blir kjent med han.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå