Anonym bruker Skrevet 25. juli 2013 #1 Skrevet 25. juli 2013 Han er fem år, og har ikke vært så interessert i dette tidligere. Nå har han fått nye sykkelhansker, og politisirene til sykkelen og vi har en avtale om at nå skal vi øve til han klarer det. Tips til hvordan lære en femåring å sykle ? Har både en 12" og en 16" sykkel. Er det enklest å lære på den lille, selv om den er for liten ? Anonymous poster hash: 064aa...ff9
Kathrine. Skrevet 25. juli 2013 #2 Skrevet 25. juli 2013 Eg ville begynt med liten sykkel, så han veit han bare kan sette ned beina om han mister balansen.Vi var heldige, skulle lære 5-åring å sykle, og så bare klarte han det med engang.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2013 #3 Skrevet 25. juli 2013 Håper det går greit her også. Han har egentlig ganske god balanse, men må tørre å prøve. Liker best sparkesykkelen, da denne visst er tryggest. Anonymous poster hash: 064aa...ff9
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2013 #4 Skrevet 25. juli 2013 Jenta vår som er 5 neste mnd lærte å sykle i mai etter å ha brukt balansesykkel litt. Så fikk hun låne en tohjuling, og vi prøvde på veien i et rolig nabolag. Hun sykla mens jeg holdt henne litt. Merka at hun ble mer og mer trygg og til slutt kunne jeg slippe. Husk å øve på bremsing også,da! Det har vi måttet bruke litt tid på Lykke til! Anonymous poster hash: e766f...0dc
Trultemor85 Skrevet 25. juli 2013 #5 Skrevet 25. juli 2013 Ville prøvd rett på 16" jeg. Min eldste hadde en 12" først pg lærte sykle på den, men da han skulle bytte til større sykkel slet han Pga den også var mye tyngre, så vi måtte nesten begynne på nytt. Skal selv lære min 4,5 åring nå og jeg prøver nok på 16" lykke til
Mamman til Dutte venter #2 Skrevet 25. juli 2013 #6 Skrevet 25. juli 2013 Min kar brukte to somre på å lære det... La opp til trening i fjor, tok tom bort støttehjulene han hadde sykla med i ett år. Men neida, klarte ikke lære det. SÅ i vår; "se her" sa han en dag, satte seg på sykkelen -og sykla som om han ikke hadde gjort annet! Unger...
BellaSuz Skrevet 25. juli 2013 #7 Skrevet 25. juli 2013 Bruk 16" sykkel og et vanlig buksebelte rundt livet som holder barnet oppe mens hun sykler. Genialt, vi brukte 2 timer øving. Tilslutt slakket vi beltet og slapp det etterhvert :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå