Gå til innhold

Kake eksperter hjelp meg! Hva er masse til kake?

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.bursdagskaker.com/2013/01/hello-kitty-kake_5.html

ser at man trenger hvit, rosa, lilla, svart og oransje masse til denne kaken? Men hva er masse? hvordan lager man det? eller hvor kjøper man det?

Og hvis man skal lage det selv hvordan får man farge svart, lilla og oransje?

Anonymous poster hash: aa01b...b33
Videoannonse
Annonse
Skrevet

D kan kjøpe sukkerpasta i mange farger på panduro eller wallendahl :-) du kan se panduro sitt utvalg på nett :-)

Skrevet

Masse er alt fra fondant, sukkerpasta og marsipan. Jeg liker best marsipan og det kan du bruke her også.

De selger det i en del kjøkkenbutikker feks kitch'n, og feks kakeboksen.no :)

Skrevet

Sukkerpasta eller marshmallowfondant. Sistnevnte er det enkleste å lage selv (google oppskrift). Eller du kan kjøpe ferdig sukkerpasta. Best utvalg har de på cacas (butikk i Kongens gate i Oslo) evt. forskjellige nettbutikker som kakeboksen.no. Jeg ville kjøpt gul og rosa pastafarger (IKKE det samme som konditorfarge!) og farget litt av den hvite sukkerpastaen. Sort er enklest å kjøpe ferdigfarget, ellers trengs det mye farge. Har du lyst til å drive litt med kakedekorering, kan du kjøpe mye bra utstyr billig på ebay! 

Skrevet

Det er ikke vanskelig å lage mmf selv, jeg synes det er best på sjokoladekaker. Men det er noen som ikke liker marshmallows og da er nok sukkerpasta å foretrekke. Bruk f.eks wilton farger som du kjøper på Jernia, de konditorfargene du kjøper i matbutikken er helt ubrukelige.

http://anetteskaker.blogspot.no/2011/08/marsmallowsfondant-trinn-for-trinn.html

Første gang jeg laget hello kitty kake brukte jeg hvit mmf på en langpanne sjokoladekake, sorte nonstop til øyne, gul nonstop til nese lakrislisser til, holdt på å si følehorn men det er da ikke det det heter ;)

Laget sløyfe av rosa mmf.

hello+kitty+(1).jpg

Brukte bare hodet til hello kitty og den ble kjempefin.

Anonymous poster hash: 733de...b3b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...