Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 25. juli 2013 #1 Skrevet 25. juli 2013 Mini krabber som et lyn og er over hele huset på et blunk. Jeg rydder ikke bort så mye for jeg mener at han må lære hva som ikke skal røres, men det blir så mye nei "Nei, ikke rør tv-boksen - nei, ikke lov å være i håndarbeidkurven - nei, ikke dra i gardinene" osv, osv. Jeg føler jeg dreper all utforskertrang, men prøver å begrense nei-ene til de farlige tingene. I tillegg er jeg mye mer hønemor mtp at han får slå seg enn jeg var med de eldste. Er nok et resultat av å være gammel mor. Et lite hjertesukk en deilig morgen med en veldig aktiv gutt
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2013 #2 Skrevet 25. juli 2013 Samme her! Rydder bort farlige ting, som tunge lamper han kan få i hodet og slikt. Men resten får stå. Blir mye "nei" for alt skal utforskes hele tiden. Nå er eldste såpass stor, men var sikkert en periode med henne og da hun var rundt 1 år. Går heldigvis over Anonymous poster hash: a18fc...1e1
☆☆☆ Skrevet 25. juli 2013 #3 Skrevet 25. juli 2013 Vi har ikkje hatt dukar på bordet på eit år og vinduet er fritt for blomster og anna pynt. Ho er flinkare til å halde seg unna ting no, men snart kjem ny baby i hus og så er det på igjen med det samme..
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2013 #4 Skrevet 25. juli 2013 De fleste kjenner seg vel igjen:) ryddet også bare bort farlige ting. Forsøkte å bruke andre ord enn nei, men hensikten var jo den samme:) "Ikke borti, au-au, ikke lov" gikk d mye i. Men ble allikevel mye nei! Anonymous poster hash: dc445...37a
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2013 #5 Skrevet 25. juli 2013 Hmm, skulle likt å se stuene deres Her er det en spisestue, en sofa med sofabord (uten duk uansett baby eller ikke), en sjenk og to vitrineskap. En sittegruppe med godstoler. En peis som ikke er i bruk grunnet varmepumpe. Lite tig og tang, på bordet har jeg en pynteting og en kurv med fjernkontroller ol. Baby når ikke midt på bordet uansett når den tid kommer. Ser ikke noe farlig i stua vår, eneste er at baby kan slå seg mot stuebordet og sånne ting da. Har to lekekasser på gulvet da. Men føler ikke jeg må fjerne noe når han begynner å krabbe/gå Minimalistisk og barnevennlig fra lenge før barnet var planlagt Anonymous poster hash: 41d3b...288
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 25. juli 2013 #6 Skrevet 25. juli 2013 Jeg vet at det er en (ganske lang) periode, men det 'verste' er at han i en alder av hele 8 mnd snur seg og ser på meg når han vet at han gjør noe som ikke er lov litt sånn tøff i trynet Vi har ikke mye dill dall i huset, men lange gardiner som er GØY å slite i, de er jeg redd for at han klarer å rive ned, jeg vet ikke hvor godt de er festet, en tv-benk med div bokser som han ikke får trykke på og en håndarbeidkurv med strikkepinner osv som ikke er bra for han i tillegg til skuffer han klemmer fingrene i og spisestuestoler han kan velte er bare noen av farene hos oss Vi har god plass og store flater, men det finnes jo ikke spennende, det er i krokene de kule tingene er.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2013 #7 Skrevet 25. juli 2013 Jeg vet at det er en (ganske lang) periode, men det 'verste' er at han i en alder av hele 8 mnd snur seg og ser på meg når han vet at han gjør noe som ikke er lov litt sånn tøff i trynet Vi har ikke mye dill dall i huset, men lange gardiner som er GØY å slite i, de er jeg redd for at han klarer å rive ned, jeg vet ikke hvor godt de er festet, en tv-benk med div bokser som han ikke får trykke på og en håndarbeidkurv med strikkepinner osv som ikke er bra for han i tillegg til skuffer han klemmer fingrene i og spisestuestoler han kan velte er bare noen av farene hos oss Vi har god plass og store flater, men det finnes jo ikke spennende, det er i krokene de kule tingene er. Ok her er tv-benken så høy at han kommer ikke til å nå opp på ganske lenge. Spisestuestolene klarer så vidt jeg å velte eneste problemet blir nok gardinene, men de klarer han ikke rive ned så de skal han få lov til å leke med uten at jeg brøler Veldig glad for at du skrev innlegget, da innså jeg hvor barnevennlig huset allerede er, men enda vikigere: at jeg ikke sier nei for mye med mindre det er farlig. Gardinene kan sikkert bli ødelagte om han henger i de, men så lenge babyen ikke blir skadet så skal jeg være litt mild på akkurat utforskertrangen takk Anonymous poster hash: 41d3b...288
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2013 #8 Skrevet 25. juli 2013 Mor har fortalt at da vi søsken var små, byttet hun ut pynten med Tupperware skåler o.l. På den måten fikk vi røre og utforske så mye vi ville. (Det vil alltid være nok som er "nei" uansett). I tillegg har hun lært meg et triks som virkelig funker. Når de ser noe nytt og spennende, feks en lysestake, la de få holde på den, og føle seg frem, mens du sier ting som; "Vil du kjenne? Var den tung? Fin?" osv. "Nå skal jeg hjelpe deg å sette den på plass igjen, den er jeg redd for". Hennes erfaring (og også nå min) er at de bare er veldig nysgjerrige, og at om de får kjenne/prøve, så lar de det ofte være med det. Anonymous poster hash: bef94...1e3
Major HotLips Houlihan Skrevet 25. juli 2013 #9 Skrevet 25. juli 2013 Jeg har måttet bite i det sure eple og kjøpe barnesikring på grunn av min, mildt sagt, aktive ettåring. Da hun begynte å åpne skapene på kjøkkenet så ryddet jeg bare unna de farlig tingene og tenkte at når hun har forsket seg ferdig i de skapene så slutter hun nok. Den gang ei! Så etter å ha vasset i sleiver, kasserollelokk og plastbokser i et halvt år så har det nå kommet barnesikring på skapene. Neste dille var da å kaste ting i do. Jeg kjøpte barnesikring til do, men gjett hvem som pillet den opp? Joda, mitt lille vidunder på et år. Så her er det om og gjøre å huske dodøra. Ikke bare bare med to tenåringer og en svimete tiåring i hus. Å ikke kunne ha duker på bordet er vårt minste problem. Her kan ingenting oppbevares på spisebordet og stolene må legges ned, for ellers klatrer hun opp og danser på bordet. Nyhetssendingene må vi pent akseptere at kan bli avbrutt når hun finner ut at det er på tide å skifte kanal eller bare skru av tven. Heldigvis har hun ennå ikke forsert kjøkkenbenken, jeg gruer meg til det skjer :/ Og enn hvis lillesøstra blir likedan? Å hjelpes meg!
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2013 #10 Skrevet 25. juli 2013 Strikkepinnene ville jeg fjernet med en gang hvis det er metall! Anonymous poster hash: 05845...218
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2013 #11 Skrevet 25. juli 2013 Hmm, skulle likt å se stuene deres Her er det en spisestue, en sofa med sofabord (uten duk uansett baby eller ikke), en sjenk og to vitrineskap. En sittegruppe med godstoler. En peis som ikke er i bruk grunnet varmepumpe. Lite tig og tang, på bordet har jeg en pynteting og en kurv med fjernkontroller ol. Baby når ikke midt på bordet uansett når den tid kommer. Ser ikke noe farlig i stua vår, eneste er at baby kan slå seg mot stuebordet og sånne ting da. Har to lekekasser på gulvet da. Men føler ikke jeg må fjerne noe når han begynner å krabbe/gå Minimalistisk og barnevennlig fra lenge før barnet var planlagt Anonymous poster hash: 41d3b...288 Haha, bare vent du... Til armene blir så lange at de når det meste på bordet... Til han klatrer opp i sofaen uten kontroll på hvordan komme seg ned... Til han prøver å gå og sjangler rett inn i peisen... Regner med det blir en del nei der i gården også, uansett hvor minimalistisk du har det! Anonymous poster hash: b394c...379
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2013 #12 Skrevet 25. juli 2013 Hmm, skulle likt å se stuene deres Her er det en spisestue, en sofa med sofabord (uten duk uansett baby eller ikke), en sjenk og to vitrineskap. En sittegruppe med godstoler. En peis som ikke er i bruk grunnet varmepumpe. Lite tig og tang, på bordet har jeg en pynteting og en kurv med fjernkontroller ol. Baby når ikke midt på bordet uansett når den tid kommer. Ser ikke noe farlig i stua vår, eneste er at baby kan slå seg mot stuebordet og sånne ting da. Har to lekekasser på gulvet da. Men føler ikke jeg må fjerne noe når han begynner å krabbe/gå Minimalistisk og barnevennlig fra lenge før barnet var planlagt Anonymous poster hash: 41d3b...288 Haha, bare vent du... Til armene blir så lange at de når det meste på bordet... Til han klatrer opp i sofaen uten kontroll på hvordan komme seg ned... Til han prøver å gå og sjangler rett inn i peisen... Regner med det blir en del nei der i gården også, uansett hvor minimalistisk du har det! Anonymous poster hash: b394c...379 Den ene tingen på bordet er det ikke farlig at han når, og fjernkotrollen blir mer interessant om han ikke får røre den! Kommer de seg opp i sofaen kommer de seg ned også, ned må de... Peisen vurderer jeg å ha grind foran, men er mer redd for varmen enn selve peisen. Det er akkurat dette som er tatt opp i media, folk overbeskytter barna sine. Jeg klatret i sofaen og falt ned, helt uten å dø faktisk de samme skal ungene mine få lov til. Hvordan skal de ellers lære? Får se ikke klarte i sofaen, hvordan skal man da tørre å la de klatre i trær? Anonymous poster hash: 41d3b...288
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 25. juli 2013 #13 Skrevet 25. juli 2013 Hmm, skulle likt å se stuene deres Her er det en spisestue, en sofa med sofabord (uten duk uansett baby eller ikke), en sjenk og to vitrineskap. En sittegruppe med godstoler. En peis som ikke er i bruk grunnet varmepumpe. Lite tig og tang, på bordet har jeg en pynteting og en kurv med fjernkontroller ol. Baby når ikke midt på bordet uansett når den tid kommer. Ser ikke noe farlig i stua vår, eneste er at baby kan slå seg mot stuebordet og sånne ting da. Har to lekekasser på gulvet da. Men føler ikke jeg må fjerne noe når han begynner å krabbe/gå Minimalistisk og barnevennlig fra lenge før barnet var planlagt Anonymous poster hash: 41d3b...288 Haha, bare vent du... Til armene blir så lange at de når det meste på bordet... Til han klatrer opp i sofaen uten kontroll på hvordan komme seg ned... Til han prøver å gå og sjangler rett inn i peisen... Regner med det blir en del nei der i gården også, uansett hvor minimalistisk du har det! Anonymous poster hash: b394c...379 Den ene tingen på bordet er det ikke farlig at han når, og fjernkotrollen blir mer interessant om han ikke får røre den! Kommer de seg opp i sofaen kommer de seg ned også, ned må de... Peisen vurderer jeg å ha grind foran, men er mer redd for varmen enn selve peisen. Det er akkurat dette som er tatt opp i media, folk overbeskytter barna sine. Jeg klatret i sofaen og falt ned, helt uten å dø faktisk de samme skal ungene mine få lov til. Hvordan skal de ellers lære? Får se ikke klarte i sofaen, hvordan skal man da tørre å la de klatre i trær? Anonymous poster hash: 41d3b...288 Nå håper jeg ikke at jeg høres belærende ut, altså, men jeg tror nok at du kommer til å måtte bite i deg de ordene om noen mnd Mini krabber rett på, samme hva han støter på og det er min soleklare plikt å passe på at han ikke skader seg! Han må selvsagt lære at når man hiver seg ned fra sofaen så slår man seg, men ikke i en alder av 8 mnd! Da har han ingen forutsetninger for å skjønne at det gjør mer vondt å ramle ned fra sofaen enn å tippe ende på gulvet. Barn skal ha utfordringer og de skal lære hvordan de skal komme seg ned en trapp, men helst uten å trille ned 10 trinn først. Den travleste alderen syns jeg er nettopp mellom 8-9 mnd og 2 år - da er det full fart og få hemninger. Da er det vi som foreldre som må passe på at de lærer i sitt eget tempo. Eller tenker du å slippe babyen løs og la hn finne it alt på den harde måten?
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2013 #14 Skrevet 25. juli 2013 Hmm, skulle likt å se stuene deres Her er det en spisestue, en sofa med sofabord (uten duk uansett baby eller ikke), en sjenk og to vitrineskap. En sittegruppe med godstoler. En peis som ikke er i bruk grunnet varmepumpe. Lite tig og tang, på bordet har jeg en pynteting og en kurv med fjernkontroller ol. Baby når ikke midt på bordet uansett når den tid kommer. Ser ikke noe farlig i stua vår, eneste er at baby kan slå seg mot stuebordet og sånne ting da. Har to lekekasser på gulvet da. Men føler ikke jeg må fjerne noe når han begynner å krabbe/gå Minimalistisk og barnevennlig fra lenge før barnet var planlagt Anonymous poster hash: 41d3b...288 Haha, bare vent du... Til armene blir så lange at de når det meste på bordet... Til han klatrer opp i sofaen uten kontroll på hvordan komme seg ned... Til han prøver å gå og sjangler rett inn i peisen... Regner med det blir en del nei der i gården også, uansett hvor minimalistisk du har det! Anonymous poster hash: b394c...379 Den ene tingen på bordet er det ikke farlig at han når, og fjernkotrollen blir mer interessant om han ikke får røre den! Kommer de seg opp i sofaen kommer de seg ned også, ned må de... Peisen vurderer jeg å ha grind foran, men er mer redd for varmen enn selve peisen. Det er akkurat dette som er tatt opp i media, folk overbeskytter barna sine. Jeg klatret i sofaen og falt ned, helt uten å dø faktisk de samme skal ungene mine få lov til. Hvordan skal de ellers lære? Får se ikke klarte i sofaen, hvordan skal man da tørre å la de klatre i trær? Anonymous poster hash: 41d3b...288 Er ungen din født enda, eller? Virker ikke slik! Jeg vil heller ikke overbeskytte, men himmel altså, det er vanskelig å la være! Man blir helt vilt redd for dem. Særlig når de sitter i sofaen, prøver å komme seg ned, men tipper litt mer til høyre enn det som er meninga, og nærmer seg bordkanten farlig raskt..... Når de finner ut at "Oi, stikk-kontakten kan dras ut, jo! Denne må smakes på!"... Når de piler på lynraske knær/bein, og ikke husker å se seg for, og deiser rett i f.eks peisen, som da er steinhard, eventuelt også varm... Når de tester ut de tunge spisestolene, "Hmm, hva skjer om jeg prøver å flytte litt på stolbeina?" *smell, hyl, gråt*, og ungen ligger der med stolen over seg... Jeg har utallige eksempler på hva som kan gå galt i et hjem, selv så godt man har sikret det, og selv så godt man tenker at man ikke skal overbeskytte, og at ungene lærer av å... Ja, av hva da? Få stolen over seg? Deise i kanten av bordet? Slå hodet i peisen? Barn konsentrerer seg gjerne bare om en ting om gangen, og kan ikke alltid huske på at peisen er der og der, stolen tipper om man gjør sånn og sånn, og barn har ikke full kontroll over kroppene sine, og skulle de beregne feil på vei ned av sofaen, kan det ende ganske galt. Anonymous poster hash: 14c99...c26
mamma_i_2009 Skrevet 25. juli 2013 #15 Skrevet 25. juli 2013 Hmm, skulle likt å se stuene deres Her er det en spisestue, en sofa med sofabord (uten duk uansett baby eller ikke), en sjenk og to vitrineskap. En sittegruppe med godstoler. En peis som ikke er i bruk grunnet varmepumpe. Lite tig og tang, på bordet har jeg en pynteting og en kurv med fjernkontroller ol. Baby når ikke midt på bordet uansett når den tid kommer. Ser ikke noe farlig i stua vår, eneste er at baby kan slå seg mot stuebordet og sånne ting da. Har to lekekasser på gulvet da. Men føler ikke jeg må fjerne noe når han begynner å krabbe/gå Minimalistisk og barnevennlig fra lenge før barnet var planlagt Anonymous poster hash: 41d3b...288 Haha, bare vent du... Til armene blir så lange at de når det meste på bordet... Til han klatrer opp i sofaen uten kontroll på hvordan komme seg ned... Til han prøver å gå og sjangler rett inn i peisen... Regner med det blir en del nei der i gården også, uansett hvor minimalistisk du har det! Anonymous poster hash: b394c...379 Den ene tingen på bordet er det ikke farlig at han når, og fjernkotrollen blir mer interessant om han ikke får røre den! Kommer de seg opp i sofaen kommer de seg ned også, ned må de... Peisen vurderer jeg å ha grind foran, men er mer redd for varmen enn selve peisen. Det er akkurat dette som er tatt opp i media, folk overbeskytter barna sine. Jeg klatret i sofaen og falt ned, helt uten å dø faktisk de samme skal ungene mine få lov til. Hvordan skal de ellers lære? Får se ikke klarte i sofaen, hvordan skal man da tørre å la de klatre i trær? Anonymous poster hash: 41d3b...288 Jeg tror nok det blir endel nei hos dere også trodde vi hadde lite ting den gang eldste begynte og utforske jeg, men skjønte fort at det kom til og bli endel nei her i gården
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2013 #16 Skrevet 26. juli 2013 Hmm, skulle likt å se stuene deres Her er det en spisestue, en sofa med sofabord (uten duk uansett baby eller ikke), en sjenk og to vitrineskap. En sittegruppe med godstoler. En peis som ikke er i bruk grunnet varmepumpe. Lite tig og tang, på bordet har jeg en pynteting og en kurv med fjernkontroller ol. Baby når ikke midt på bordet uansett når den tid kommer. Ser ikke noe farlig i stua vår, eneste er at baby kan slå seg mot stuebordet og sånne ting da. Har to lekekasser på gulvet da. Men føler ikke jeg må fjerne noe når han begynner å krabbe/gå Minimalistisk og barnevennlig fra lenge før barnet var planlagt Anonymous poster hash: 41d3b...288 Haha, bare vent du... Til armene blir så lange at de når det meste på bordet... Til han klatrer opp i sofaen uten kontroll på hvordan komme seg ned... Til han prøver å gå og sjangler rett inn i peisen... Regner med det blir en del nei der i gården også, uansett hvor minimalistisk du har det! Anonymous poster hash: b394c...379 Den ene tingen på bordet er det ikke farlig at han når, og fjernkotrollen blir mer interessant om han ikke får røre den! Kommer de seg opp i sofaen kommer de seg ned også, ned må de... Peisen vurderer jeg å ha grind foran, men er mer redd for varmen enn selve peisen. Det er akkurat dette som er tatt opp i media, folk overbeskytter barna sine. Jeg klatret i sofaen og falt ned, helt uten å dø faktisk de samme skal ungene mine få lov til. Hvordan skal de ellers lære? Får se ikke klarte i sofaen, hvordan skal man da tørre å la de klatre i trær? Anonymous poster hash: 41d3b...288 Sier bare igjen, vi snakkes når han vokser til Det dukker opp farer overalt, og jaa, det skal være litt knall og fall, men regner med at ikke du heller sitter rolig og ser på idet poden er på full fart ned fra sofaen med hodet først og en skarp bordkant faretruende nær. Ellers kan jenta mi fint motbevise at fjernkontrollen er mer spennende om hun ikke får lov... Har latt henne ta den i flere mnd, men den er fortsatt like spennende. Blir nok litt travelt for deg også, uansett hvor minimalistisk du har det Anonymous poster hash: b394c...379
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå