Anonym bruker Skrevet 25. juli 2013 #2 Skrevet 25. juli 2013 Hvordan kan man vite om man e stor og bred der nede??? Anonymous poster hash: d8a69...ce5
Gjest Antarctica Skrevet 25. juli 2013 #3 Skrevet 25. juli 2013 Nei, de er elastiske og veltrente. Knip, knip, knip før fødselen, og du vil kunne knipe også etter den...
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2013 #4 Skrevet 25. juli 2013 Hehehe... Nå har jeg hørt det også Nei hi, det har overhodet ikke noe med saken å gjøre Anonymous poster hash: c7fb5...028
studVest Skrevet 25. juli 2013 #5 Skrevet 25. juli 2013 Sydde ett pyntesting etter første fødsel, og ingen nå andre gangen, og har aldri følt meg hverken vid eller bred der nede. Ellers er jeg normalt slank
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2013 #6 Skrevet 25. juli 2013 Revnet førstegang, men det var nok pga at barnet måtte taes med vakum. Men jeg ble sydd for mye igjen. Var mye hos lege og på sykehus pga dette. Jeg valgte å få barn fort igjen, for det flere leger håpet at det via seg nok ut der nede til at jeg ikke fikk vondt under samleie når jeg hadde en fødsel til, eller at jeg da revnet igjen og legene da skulle ordne opp der nede. De mente dette var bedre enn om jeg opererte. Jeg fødte to år etterpå, måtte sy to utvendige pyntesting. Så selv om det var trangere enn det skulle være der nede, så revenet jeg ikke. Og alt ordnet seg fordet. Anonymous poster hash: 697db...f80
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2013 #7 Skrevet 25. juli 2013 Stemmer ikke for min del. Jordmor sa jeg var veldig trang, og måtte derfor "utvide"/ smurte med olje under riene. Jeg revnet ikke. Anonymous poster hash: 45810...fa6
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2013 #8 Skrevet 25. juli 2013 Flaff, flaff;) Eh nei d har jeg ikke hørt om. Kroppen ordner opp etter fødsel. Selv ble jeg trangere etter fødsel:) ble klippet og sydd. Anonymous poster hash: 372b5...3a6
Major HotLips Houlihan Skrevet 25. juli 2013 #9 Skrevet 25. juli 2013 Stemmer nok ikke. Jeg har aldri revnet noe særlig, siste ble til og med tatt med sugekopp, og mannen er da svært fornøyd det handler nok mer om hvor elsstisk huden din er og hvor flink du er til å knipe/trene bekkenmusklaturen.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2013 #10 Skrevet 25. juli 2013 Åneidu. Det handler om effektive rier, elastisk vev (noen har mer elastisk hud enn andre), kontroll og trening av bekkenmuskulatur, og dessuten hodeomkrets på baby, om baby skrur seg riktig vei, om jordmor er dyktig til å forhindre dette (det er spesielle grep som kan lette presset på mellomkjøttet), samt diverse annet. Stående fødsel, fødsel i vann og andre varianter der jordmor har liten "kontroll" der nede øker også sjansen for å revne. Det har heller ikke allltid noen betydning hvor stor ungen er, hverken i kg eller hodeomkrets, for jeg har sett damer som har født unger på nesten 5 kg og nærmere 40 cm rundt hode uten problemer, mens andre igjen har revnet veldig mye med mye mindre babyer. Og "trangheten" var det lite og ingen forskjell på. Faktisk kan de som er "trange", såfremt det er pga god trening av bekkenbunnsmuskulaturen, i noen tilfeller revne mindre. Nettopp fordi muskulaturen er "trent". Anonymous poster hash: f993e...9e0
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2013 #11 Skrevet 25. juli 2013 Nei, den påstanden er det overhodet ikke hold i. De to tingene som spiller størst rolle er hvor elastisk huden din er og hvor fort ungen blir født. Mye større sjanse for å revne under en styrtfødsel siden huden ikke gradvis blir tøyd. Størrelsen på ungen, hvordan den blir forløst (sugekopp, hvordan jordmor støtter hodet osv) har også mye å si. Anonymous poster hash: f4de8...54f
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2013 #12 Skrevet 25. juli 2013 Åneidu. Det handler om effektive rier, elastisk vev (noen har mer elastisk hud enn andre), kontroll og trening av bekkenmuskulatur, og dessuten hodeomkrets på baby, om baby skrur seg riktig vei, om jordmor er dyktig til å forhindre dette (det er spesielle grep som kan lette presset på mellomkjøttet), samt diverse annet. Stående fødsel, fødsel i vann og andre varianter der jordmor har liten "kontroll" der nede øker også sjansen for å revne. Det har heller ikke allltid noen betydning hvor stor ungen er, hverken i kg eller hodeomkrets, for jeg har sett damer som har født unger på nesten 5 kg og nærmere 40 cm rundt hode uten problemer, mens andre igjen har revnet veldig mye med mye mindre babyer. Og "trangheten" var det lite og ingen forskjell på. Faktisk kan de som er "trange", såfremt det er pga god trening av bekkenbunnsmuskulaturen, i noen tilfeller revne mindre. Nettopp fordi muskulaturen er "trent". Anonymous poster hash: f993e...9e0 Og jeg er altså jordmor, om du lurte. Anonymous poster hash: f993e...9e0
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2013 #13 Skrevet 25. juli 2013 Masserte meg med kobberkrem daglig down there siste mnd , han kom fort men revnet ikke noe . Anonymous poster hash: 90406...97b
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2013 #14 Skrevet 25. juli 2013 Fødte vaginalt første gang. Kun et par pyntesting og glufsa er akkurat like trang og deilig som før jeg fikk ungene! Har spurt mannen og han mener jeg har blitt trangere til og med Knip-Knip-kniiiiip! Anonymous poster hash: 65cf3...1f0
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2013 #15 Skrevet 25. juli 2013 Jeg har født en liten(normal) og en stor baby. Jeg revnet ikke med den store. Men hun brukte lang tid på å komme ut, kanskje hun tøyde vevet før hun kom ut? Anonymous poster hash: 66bb4...352
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2013 #16 Skrevet 25. juli 2013 Vi har trange små vaginaer i min mors familie og dette har ført til planlagte ks for de fleste av oss. De som har født vaginalt har blitt uføre. Så det kan ha noe å si ja. Gynekologen som undersøkte meg med tanke på ks sa at jo trangere, jo mindre elastisk og større sjanser for store skader. Han anbefalte ks og det fikk jeg. Anonymous poster hash: 6e93b...888
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2013 #17 Skrevet 25. juli 2013 Vi har trange små vaginaer i min mors familie og dette har ført til planlagte ks for de fleste av oss. De som har født vaginalt har blitt uføre. Så det kan ha noe å si ja. Gynekologen som undersøkte meg med tanke på ks sa at jo trangere, jo mindre elastisk og større sjanser for store skader. Han anbefalte ks og det fikk jeg. Anonymous poster hash: 6e93b...888 Det har ikke noe med tranghet i vaginaen å gjøre, men muligens i bekkenet. Og evt elastisitet i huden i åpningen. Dere har muligens dårlig elastisitet i hud og mellomkjøtt, men skjeden deres er ikke trangere enn andres, for den er utvidbar hos alle. Og ganske så lik i både lengde og vidde. Anonymous poster hash: f993e...9e0
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2013 #18 Skrevet 25. juli 2013 Vi har trange små vaginaer i min mors familie og dette har ført til planlagte ks for de fleste av oss. De som har født vaginalt har blitt uføre. Så det kan ha noe å si ja. Gynekologen som undersøkte meg med tanke på ks sa at jo trangere, jo mindre elastisk og større sjanser for store skader. Han anbefalte ks og det fikk jeg. Anonymous poster hash: 6e93b...888 Haha, det et det dummeste jeg har hørt. Det er jo selvfølgelig ikke vaginaen som er for trang, det er åpningen i bekkenet. Har man trang åpning/ikke nok plass til hodet får man innvilget ks. Det er klart at de som har mindre åpning i bekkenet får tøyd mindre plass enn de med større åpning, men det har altså med bekkenet å gjøre, ikke vagina. Anonymous poster hash: 2919b...4de
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2013 #19 Skrevet 25. juli 2013 Vi har trange små vaginaer i min mors familie og dette har ført til planlagte ks for de fleste av oss. De som har født vaginalt har blitt uføre. Så det kan ha noe å si ja. Gynekologen som undersøkte meg med tanke på ks sa at jo trangere, jo mindre elastisk og større sjanser for store skader. Han anbefalte ks og det fikk jeg. Anonymous poster hash: 6e93b...888 Haha! Dagens Anonymous poster hash: 65cf3...1f0
Denunge Skrevet 25. juli 2013 #20 Skrevet 25. juli 2013 Jeg trente bekkenet hele svangerskapet (type trening på hesteryggen) og jeg skulle ha ett forholdsvis trangt bekken. Jeg revna ikke eller noe. Ikke ett pyntesting engang! Så kommer nok an på hvor elastisk og trent man er der nede.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2013 #21 Skrevet 25. juli 2013 Vi har trange små vaginaer i min mors familie og dette har ført til planlagte ks for de fleste av oss. De som har født vaginalt har blitt uføre. Så det kan ha noe å si ja.Gynekologen som undersøkte meg med tanke på ks sa at jo trangere, jo mindre elastisk og større sjanser for store skader. Han anbefalte ks og det fikk jeg.Anonymous poster hash: 6e93b...888 Det har ikke noe med tranghet i vaginaen å gjøre, men muligens i bekkenet. Og evt elastisitet i huden i åpningen. Dere har muligens dårlig elastisitet i hud og mellomkjøtt, men skjeden deres er ikke trangere enn andres, for den er utvidbar hos alle. Og ganske så lik i både lengde og vidde. Anonymous poster hash: f993e...9e0 Veldig dårlig elasitet ja, fordi det er så trangt. Dere kan le så mye dere vil, men min uføre mormor og tante ler inke like godt skal jeg love dere! De revnet totalt og har blitt inkontinente både for urin og avføring. Sex er utopi. Og vi har alle normale bekken. Barnet kommer jo derfor ut, ja- men til hvilken pris? Anonymous poster hash: 6e93b...888
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2013 #22 Skrevet 25. juli 2013 Vi har trange små vaginaer i min mors familie og dette har ført til planlagte ks for de fleste av oss. De som har født vaginalt har blitt uføre. Så det kan ha noe å si ja.Gynekologen som undersøkte meg med tanke på ks sa at jo trangere, jo mindre elastisk og større sjanser for store skader. Han anbefalte ks og det fikk jeg.Anonymous poster hash: 6e93b...888 Det har ikke noe med tranghet i vaginaen å gjøre, men muligens i bekkenet. Og evt elastisitet i huden i åpningen. Dere har muligens dårlig elastisitet i hud og mellomkjøtt, men skjeden deres er ikke trangere enn andres, for den er utvidbar hos alle. Og ganske så lik i både lengde og vidde. Anonymous poster hash: f993e...9e0 Veldig dårlig elasitet ja, fordi det er så trangt. Dere kan le så mye dere vil, men min uføre mormor og tante ler inke like godt skal jeg love dere! De revnet totalt og har blitt inkontinente både for urin og avføring. Sex er utopi. Og vi har alle normale bekken. Barnet kommer jo derfor ut, ja- men til hvilken pris? Anonymous poster hash: 6e93b...888 Men det er ikke skjeden som er trang, det er huden som ikke er slik den skal være i tilfelle. Og det har faktisk vel så mye med fødselsforløp å gjøre. Hvor effektive riene er, hvor godt kroppen jobber, hvor lang tid det tar, om man har trent muskulaturen, hvordan ungen skrur seg/ligger, hvor flink jordmor er osv. Det er ingen automatikk i at man revner om man er "trang", eller at man ikke gjør det om man er "vid". Det er mange kvinner som for eksempel ikke revner noe med førstemann, mens de kan revne mye med 2. og 3. barn. Og det til tross for at man som regel er "videre" etter en fødsel enn før. Og igjen, man kan også revne mye med en liten baby, eller ikke revne i det hele tatt med en stor en. Anonymous poster hash: f993e...9e0
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2013 #23 Skrevet 25. juli 2013 yess det e dei. Store og brede som ei låvedør! Anonymous poster hash: ef457...8bf
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2013 #24 Skrevet 25. juli 2013 Jeg har født to barn og ikke revnet eller sydd noen av gangene.. Og nei, er heller ikke slapp der nede Hehe Fødslene var også kjappe! 3 timer og 1,5 time.. Anonymous poster hash: 71786...446
Gjest Lagå Skrevet 25. juli 2013 #25 Skrevet 25. juli 2013 Jeg revna ikke, men er trang. Egentlig litt for trang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå