Gå til innhold

Hvordan ser jeg om katta er gravid?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Utrolig dumt spm, vet! Men katta er blitt mye tyngre/tjukkere iløpet av et par mnd. Har prøvd å kjenne på magen hennes men er meget usikker på om hun er på tjukka eller ikke. Hun var veldig tynn da jeg fikk henne for noen mnd siden, nå er hun mye tjukkere! Hun spiser mye da..

Anonymous poster hash: 8bb6d...404
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta en tur til dyrlegen?

Skrevet

Sjekk pattene. Er dem blitt rosa og litt struttende så et hun minst 3uker drektig. Katter går i 9 uker.

Skrevet

Hvis det en morgen du våkner er 8 katter istedenfor 1 på kjøkkenet, så er det et sikkert tegn på at hun var gravid. ;)

Gravide katter ser mer en tjukke ut, på en måte. Mot slutten går kulemagen rett ut fra ryggen, og når de ligger så ser du at magen står i spenn. Om du tror hun er langt på vei, så vil du kunne kjenne kattunger som sparker. pattene forandrer seg også, og blir større og rødere.

Skrevet

Takk for svar! skal sjekke dem i morgen tidlig.. 

Anonymous poster hash: 8bb6d...404
Skrevet

Riktig som de sier på røde og større patter, noen dager før fødsel kan det også komme melk hvis man klemmer på dem. Hvis du klarer å holde henne fast og kjenne/klemme henne på magen høyt oppe ved ryggmargen og kjenner du noe "hardt" som kjennes som valnøtter så er det kattunger :) Og magene til drektige hukatter vokser mest de siste to ukene av svangerskapet som er på 64 dager, kjenner og gjerne spark siste 1-2 ukene før fødsel :)

Skrevet

Min var alltid kvalm de første ukene, kastet opp alle tre gangene. Men så det på pattene og var helt sikker når jeg kjente spark ;)

Anonymous poster hash: dd946...873

Skrevet

Da drar du til dyrlegen i morgen og får henne sterilisert! Og, ja, man kan operere drentige katter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...