Ennai Skrevet 9. oktober 2013 #401 Del Skrevet 9. oktober 2013 Ville bare dele denne:-) http://www.greteroede.no/suksesshistorier/92200890.o2.html håper den vil gi litt motivasjon til dere som har me:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144066788-hvor-mye-klarer-vi-%C3%A5-g%C3%A5-ned-til-neste-sommer2014-jenter/page/17/#findComment-145751866 Del på andre sider Flere delingsvalg…
moota m storebror&lillebror Skrevet 9. oktober 2013 #402 Del Skrevet 9. oktober 2013 *Ønsker*Drømmer*Håper det var en flott link du kom med Det gir god inspirasjon å lese om andre som har samme utfordringer som oss Jeg skal også bli en som klaree å trosse ME med å gå ned i vekt Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144066788-hvor-mye-klarer-vi-%C3%A5-g%C3%A5-ned-til-neste-sommer2014-jenter/page/17/#findComment-145752587 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tustemor Skrevet 9. oktober 2013 #403 Del Skrevet 9. oktober 2013 Håper formen din er bedre Moota, og håper du dro til legen. Synes ikke det er teit å gå til legen med, du har ME, jæ, men det betyr jo (dessverre) ikke at det ikke kan skje andre ting. Jeg er ferdig m jobbing for denne uka, fantasisk deilig! 5 dager fri, som skal brukes på min skjønne niese på 8mnd, trening, og kos. Skal til foreldrene mine, forventer mer Fete Frode enn Grete.Roede for å si det sånn. Men har jo slurvet så med maten i det siste, så tenkte å fylle opp i kjøleskapet dems med litt frukt,.grønt og skyr og sånn. Har en bror på 18, han er RÅ på trening, så har bestilt PT- timer hos han. Veldig koselig ting å gjøre sammen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144066788-hvor-mye-klarer-vi-%C3%A5-g%C3%A5-ned-til-neste-sommer2014-jenter/page/17/#findComment-145752731 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ennai Skrevet 10. oktober 2013 #404 Del Skrevet 10. oktober 2013 (endret) Hvordan går det med deg moota? Jeg har tenkt på deg i hele går! Jeg håper du harblitt i bedre form eller at eu har tatt en telefon til legekontoret:-) Endret 10. oktober 2013 av Ønsker*Drømmer*Håper Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144066788-hvor-mye-klarer-vi-%C3%A5-g%C3%A5-ned-til-neste-sommer2014-jenter/page/17/#findComment-145754601 Del på andre sider Flere delingsvalg…
moota m storebror&lillebror Skrevet 10. oktober 2013 #405 Del Skrevet 10. oktober 2013 Huff jeg er litt flau nå når jeg skriver at jeg ikke har vært hos legen. Jeg skal i morgen med lillebror og tenkte å spørre om en time da. Jeg er redd jeg overreagerer og blir avfeid og får en time om 1 mnd og da er symptomene borte og med min diagnose og form så husker jeg nok ikke hva det var en gang.. Men jeg lover at jeg skal få en time raskt når jeg er der i morgen. I dag har jeg vært hos tannlegen. Skulle trekke 1 visdomstann og fikk beroligende på forhånd. Det gikk veldig fint, fikk masse bedøvelse og jeg trodde nesten nesen min skulle revne og leppene mine ble noe større samtidig.. hehe Etter at hun hadde slitt ut en tann lurte hun på om jeg ville ta den oppe på samme side siden jeg fortalte at jeg hadde grudd meg slik at jeg var dårlig lenge på forhånd. Tenker også at denne gruingen har vært med på å gjort symptomene mine verre og formen min verre. Så jeg sa kjør på og fikk enda mer bedøvelse og ansiktet mitt ble dratt i alle ender en god stund til. Gikk derfra og følte meg litt full ja. Gikk og svimte og mannen sa at jeg så full ut og var skikkelig blank i øynene. Jeg har vondt i hele ansiktet og ikke minst i kjeven og i hullene Så vi kom hjem og jeg fikk ordnet noe i nettbanken med mannen før jeg forsvant og det samme gjorde han og barna så jeg fikk fred. Våknet etter en lang hvil og fikk svelget 2 paralgin forte og fyrt i ovnen og slengt meg tilbake på sofaen. Dette ble litt utenfor, men tenker at det med trekkingen kanskje kan ha gjort meg litt ekstra stresset og forverret alt i kroppen min.. Jeg trakk også en i sommer, men de sier jo at de nede kan være verre og jeg har mest sannsynlig anspent hele kroppen. Håper jeg blir noe bedre i løpet av noen dager. Dette er nok også litt av grunnen at jeg har utsatt å prate med legen, at jeg tenker det er litt stress og litt sånn jeg "freaker" ut.. Hva heter det på norsk?? Jeg får ikke lov å anstrenge meg unødvendig i dag, ikke at jeg pleier å gjøre det heller Jeg har heller ikke lov å spise knekkebrød ol. Har ikke matlyst i det hele så håper ikke kroppen min går over på sparebluss om jeg spiser litt lite i et par dager, noen som har meninger?? Har kjøpt en pose med blomkålsuppe, drikkeyoghurt og har tomatsuppe og grøt, så håper jeg får i meg litt mat. Men ingen krise i forhold til sparebluss bare for et par dager vel?? Pepsi max går ned med sugerør nå Jeg setter også stor pris på all støtte og gode ord og tanker på meg i disse dager. Kan ikke vurdere formen min nå med flere glass bedøvelse, 2 beroligende og 2 paralgin forte. Men lover som sagt at jeg skal snakke med legen i morgen og få en time kjapt. Mannen er også etter meg og sier at man trenger ikke ringe ned for å få time om man ringer legevakten hehe Så takk damer! Dere er herlige Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144066788-hvor-mye-klarer-vi-%C3%A5-g%C3%A5-ned-til-neste-sommer2014-jenter/page/17/#findComment-145755493 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ennai Skrevet 10. oktober 2013 #406 Del Skrevet 10. oktober 2013 Huff jeg er litt flau nå når jeg skriver at jeg ikke har vært hos legen. Jeg skal i morgen med lillebror og tenkte å spørre om en time da. Jeg er redd jeg overreagerer og blir avfeid og får en time om 1 mnd og da er symptomene borte og med min diagnose og form så husker jeg nok ikke hva det var en gang.. Men jeg lover at jeg skal få en time raskt når jeg er der i morgen. I dag har jeg vært hos tannlegen. Skulle trekke 1 visdomstann og fikk beroligende på forhånd. Det gikk veldig fint, fikk masse bedøvelse og jeg trodde nesten nesen min skulle revne og leppene mine ble noe større samtidig.. hehe Etter at hun hadde slitt ut en tann lurte hun på om jeg ville ta den oppe på samme side siden jeg fortalte at jeg hadde grudd meg slik at jeg var dårlig lenge på forhånd. Tenker også at denne gruingen har vært med på å gjort symptomene mine verre og formen min verre. Så jeg sa kjør på og fikk enda mer bedøvelse og ansiktet mitt ble dratt i alle ender en god stund til. Gikk derfra og følte meg litt full ja. Gikk og svimte og mannen sa at jeg så full ut og var skikkelig blank i øynene. Jeg har vondt i hele ansiktet og ikke minst i kjeven og i hullene Så vi kom hjem og jeg fikk ordnet noe i nettbanken med mannen før jeg forsvant og det samme gjorde han og barna så jeg fikk fred. Våknet etter en lang hvil og fikk svelget 2 paralgin forte og fyrt i ovnen og slengt meg tilbake på sofaen. Dette ble litt utenfor, men tenker at det med trekkingen kanskje kan ha gjort meg litt ekstra stresset og forverret alt i kroppen min.. Jeg trakk også en i sommer, men de sier jo at de nede kan være verre og jeg har mest sannsynlig anspent hele kroppen. Håper jeg blir noe bedre i løpet av noen dager. Dette er nok også litt av grunnen at jeg har utsatt å prate med legen, at jeg tenker det er litt stress og litt sånn jeg "freaker" ut.. Hva heter det på norsk?? Jeg får ikke lov å anstrenge meg unødvendig i dag, ikke at jeg pleier å gjøre det heller Jeg har heller ikke lov å spise knekkebrød ol. Har ikke matlyst i det hele så håper ikke kroppen min går over på sparebluss om jeg spiser litt lite i et par dager, noen som har meninger?? Har kjøpt en pose med blomkålsuppe, drikkeyoghurt og har tomatsuppe og grøt, så håper jeg får i meg litt mat. Men ingen krise i forhold til sparebluss bare for et par dager vel?? Pepsi max går ned med sugerør nå Jeg setter også stor pris på all støtte og gode ord og tanker på meg i disse dager. Kan ikke vurdere formen min nå med flere glass bedøvelse, 2 beroligende og 2 paralgin forte. Men lover som sagt at jeg skal snakke med legen i morgen og få en time kjapt. Mannen er også etter meg og sier at man trenger ikke ringe ned for å få time om man ringer legevakten hehe Så takk damer! Dere er herlige Bra at du skal ta det opp med lege i morgen. Kraftig hodepine over tid er virkelig ikke til å spøke med. Jeg hadde ikke vært her i dag hvis jeg ikke hadde kommet meg til lege når jeg gjorde. I bestefall hadde jeg vært grønnsak om jeg hadde drøyet det så mye som 14 dager til... Jeg har og skader i topplokke etter i fjor sommer som mest sansynlig ikke blir bra igjen. Med tanke på sparepluss tror jeg ikke er noe farlig over få dager. I mitt hode er det viktigste etter noen dager med lite inntak erå starte sakte med mat igjen. Altså at man ikke går fra sparepluss til fulle dagsposjoner. Om det stemmer aner jeg ikke, men det er iallefall min mening:-) Med det samme jeg skriver kan jeg tipse om en grei middag:-) kanskje ikke til deg moota akkurat nå, men andre;-) for i går var vi opprådd over hva vi skulle ha til middag. Så vi marinerte kylling, slengte det og masse grønnsaker i en kasserolle og hadde over en boks med hermetisert hakkede tomater:-) 2-3 dl vann. krydret masse som vi selv ønsket:-) ble veldig godt, må bare finne en måte å mildne tomatsmaken på:-p Ser man bortifra oljen i marinaden, var dette en 100% ønsker*drømmer*håper middagsrett;-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144066788-hvor-mye-klarer-vi-%C3%A5-g%C3%A5-ned-til-neste-sommer2014-jenter/page/17/#findComment-145755682 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skyfrihimmel Skrevet 10. oktober 2013 #407 Del Skrevet 10. oktober 2013 Kan jeg henge meg på her? Var med en tråd tidligere kom meg ned til rundt 70-68 +/- vil ned til 63-60. Finner ikke motivasjon,eller retter sagt viljestyrke ! Usikker på hvilke opplegg jeg skal kjøre, lavkarbo el lavkalori. Holder ut et par dager på hver... Så jeg må nok velge:) Håper og komme i gang med trening, jogging og litt styrke trening, men tiden strekker ikke til så må konsentrere meg om kosten Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144066788-hvor-mye-klarer-vi-%C3%A5-g%C3%A5-ned-til-neste-sommer2014-jenter/page/17/#findComment-145755759 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ennai Skrevet 10. oktober 2013 #408 Del Skrevet 10. oktober 2013 Kan jeg henge meg på her? Var med en tråd tidligere kom meg ned til rundt 70-68 +/- vil ned til 63-60. Finner ikke motivasjon,eller retter sagt viljestyrke ! Usikker på hvilke opplegg jeg skal kjøre, lavkarbo el lavkalori. Holder ut et par dager på hver... Så jeg må nok velge:) Håper og komme i gang med trening, jogging og litt styrke trening, men tiden strekker ikke til så må konsentrere meg om kosten Alle er velkommen hit;-) er bestandig morro når vi er flere! Her inne er det en flott gjeng damer som er superflinke til å motivere:-) det er her inne jeg har funnet motivasjonen til å ha mistet over 10kg, så det er en fantastisk plass å "henge" på:-D Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144066788-hvor-mye-klarer-vi-%C3%A5-g%C3%A5-ned-til-neste-sommer2014-jenter/page/17/#findComment-145755798 Del på andre sider Flere delingsvalg…
moota m storebror&lillebror Skrevet 10. oktober 2013 #409 Del Skrevet 10. oktober 2013 Kan jeg henge meg på her? Var med en tråd tidligere kom meg ned til rundt 70-68 +/- vil ned til 63-60. Finner ikke motivasjon,eller retter sagt viljestyrke ! Usikker på hvilke opplegg jeg skal kjøre, lavkarbo el lavkalori. Holder ut et par dager på hver... Så jeg må nok velge:) Håper og komme i gang med trening, jogging og litt styrke trening, men tiden strekker ikke til så må konsentrere meg om kosten Så kjekt å se at flere henger seg på her inne Det er godt å ha flere å støtte seg til når man går ned i vekt, det er ikke noe enkelt når en skal legge om hele kosten og en del av livet. Ønsker deg velkommen inn hit til oss Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144066788-hvor-mye-klarer-vi-%C3%A5-g%C3%A5-ned-til-neste-sommer2014-jenter/page/17/#findComment-145755828 Del på andre sider Flere delingsvalg…
moota m storebror&lillebror Skrevet 10. oktober 2013 #410 Del Skrevet 10. oktober 2013 Takk *Ønsker*Drømmer*Håper Ja det er nok lurt å ta det litt rolig når jeg først begynner å få i meg mat igjen Har ikke spist enda i dag. Lagte mat til barna og mannen, men hadde ikke lyst på noe. Rart, noen dager føler jeg at mine tildelte kalorier ikke er nok og er sulten hele dagen. Men i dag har jeg ikke lyst på noe. Jaja, så glad jeg er i mat, så varer det nok ikke lenge uansett hehe Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144066788-hvor-mye-klarer-vi-%C3%A5-g%C3%A5-ned-til-neste-sommer2014-jenter/page/17/#findComment-145755844 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol-regn-latter Skrevet 11. oktober 2013 #411 Del Skrevet 11. oktober 2013 God morgen jenter og velkommen til Skyfrihimmel! I dag viste vekta 77.9kg. Kun 100 g ned. Med tanke på at jeg har gått opp de to siste ukene er jeg skikkelig skuffa jeg føler nemlig at jeg har spist og trent bra den siste uka. Samme opplegg som i begynnelsen. Jeg har vært fornøyd med å komme tilbake i gode vaner, så da er det skuffende at resultatene uteblir. Jeg må kanskje skjerpe inn enda mer på hva jeg spiser. Jeg har kanskje vært litt raus med pålegget på brødskiva, spist litt mer godteri enn 300kcal i helga. Allikevel føler jeg at jeg har levd sunt m dere skjønner? Jeg har stått over kaker, vafler, dessert og andre fristelser nesten daglig, så synes jeg har vært flink. Jeg hadde lett lagt på meg 1++ kg denne uka om jeg ikke hadde tenkt meg om for å si det sånn. Det kan jo også hende jeg har kommet til ett såkalt platå, der jeg må kjempe litt ekstra for å komme videre nedover. Ja ja. Jeg kjenner meg i alle fall på rett spor, så står på videre, og håper på bedre resultat neste uke Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144066788-hvor-mye-klarer-vi-%C3%A5-g%C3%A5-ned-til-neste-sommer2014-jenter/page/17/#findComment-145757341 Del på andre sider Flere delingsvalg…
junimamma81 Skrevet 11. oktober 2013 #412 Del Skrevet 11. oktober 2013 Sol-regn-latter: måler du deg og veier deg? Vet ikke hva du trener men vær obs på at hvis du trener mye styrke så veier musklene mer enn fett... derforer det kjekt å måle seg ssamtidig. For selv om vekta står stille så kan du ha minsket i cm :-) Har dere klær der skal inn i? Jeg har noen bukser jeg skal inn i første omgang og to skjørt inomgang to:-):-) målet er tilslutt inn i bunaden min:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144066788-hvor-mye-klarer-vi-%C3%A5-g%C3%A5-ned-til-neste-sommer2014-jenter/page/17/#findComment-145757443 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fire småtroll Skrevet 11. oktober 2013 #413 Del Skrevet 11. oktober 2013 Uff, jeg skammer meg! Jeg har gått opp nesten 1 kg denne uken, 80,1 kg sa vekten i dag... Men jeg kan ikke skylde på noen andre enn meg selv heller, jeg har rett og slett spist altfor mye denne uken. Har unnskyldninger i fleng, men det er nesten pinlig å skrive de ned, for det er jo ingenting annet enn dårlige unnskyldninger. Jeg har slitt denne uken, jeg har ikke vært frisk og slitt med en sinnsyk hodepine og følt meg svimmel, dårlig og uvel. Som vanlig reagerer jeg med å proppe meg med sukker og andre usunne ting, jeg er så sinna på meg selv for det. Det er en så dårlig vane, og det er hele grunnen til at jeg er tykk. Det hjelper jo egentlig ikke! Joda, jeg får et sukkerkick, og akkurat mens jeg spiser er fokuset på noe annet enn hodepinen så det lindrer et lite sekund. Men så føler jeg meg helt pyton etterpå og det er ihvertfall ikke bra. Må bare innse at enten må jeg slutte spise bolle og fruktnøtt til lunsj, eller så må jeg leve med min usunne, bleikfeite kropp som jeg er så misfornøyd med. Blæh altså, meg og bare meg som kan gjøre noe med dette, også er jeg så utrolig dårlig på å få det til. Jeg veit hva som må til, i teorien er det kjempelett, men så feiler jeg igjen og igjen når det skal ut i praksis. Jeg nekter å gi opp! Jeg har bestemt meg for at jeg ikke skal melde meg ut av denne gruppen og jeg skal finne motivasjonen til å gå videre, jeg skal klare det. Fikk låne en bok i går, den heter Viljestyrke og er skrevet av Dag Otto Lauritzen, han har jo reist seg og nådd nye høyder et par ganger etter alvorlige ulykker o.l. så kanskje han har noe å lære meg Verdt et forsøk.. Det er så fint å lese om dere andre jenter, når dere får det til er det ekstra motivasjon, for da kan jo jeg også klare det. Når dere sliter er det fint å lese om det også, at det er opp og nedturer for oss alle. Veldig glad for denne gruppen Ha en fortreffelig helg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144066788-hvor-mye-klarer-vi-%C3%A5-g%C3%A5-ned-til-neste-sommer2014-jenter/page/17/#findComment-145757480 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol-regn-latter Skrevet 11. oktober 2013 #414 Del Skrevet 11. oktober 2013 Ja det er helt sant junimamma. Jeg trener ikke mye styrke, men litt blir det jo. Jeg målte midjen i dag da, og den var faktisk 8 cm mindre enn i sommer, og hele 5 cm mindre enn forrige gang jeg målte, for en mnd siden kanskje. Så det har da skjedd noe! Takk for påminnelsen jeg hadde som første mål å komme inn i de vanlige buksene etter Fødsel og det gjør jeg nå. Et par av dem er til og med litt store! (mens andre ikke er det for å si det sånn, så jeg har tydeligvis bukser i litt forskjellige str ) Æsj, så kjedelig fire små troll. Ditt innlegg i dag, er nesten identisk med mitt forrige uke. Gått opp i vekt, vet hvorfor, klarer ikke å gjøre noe med det. Åh, som jeg kjenner den dårlige følelsen du beskriver! Når det er sagt er jeg sikker på at du har gjort mange gode valg denne uka også. Og du er bevisst. Jeg "trengte" to uker med gamle synder og vektoppgang før jeg nå føler jeg er på sporet igjen. Klart det er tøft! Vi legger jo om hele livsstilen, samtidig som omgivelsene og utfordringene rundt oss er de samme, om ikke større. Plutselig blir det en utfordring med en skål kjeks på jobben, i stedet for en belønning/trøst. Vi må kjøpe annen mat, planlegge måltider, ha med niste, takke nei i selskap,kose oss på en annen måte. Og jeg kan tenke meg at den utfordringer er større når man har 4 barn. De er vant til å ha det på en måte, det er sikkert mye aktiviteter og mye som skjer i familien din. Det er ikke bare deg og din livsstilendring her i verden. Jorda snurrer som før Det er ikke rart at det er tøft. Du viser uke etter uke stå-på vilje. Spennende om du får noen oppløftende tanker av boka da! Dete var egentlig veldig lurt å ha en sånn type bok i lese i denne perioden. Den gir kanskje noe gode tankestrategier. Håper du vil dele med oss om du liker den! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144066788-hvor-mye-klarer-vi-%C3%A5-g%C3%A5-ned-til-neste-sommer2014-jenter/page/17/#findComment-145757596 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skyfrihimmel Skrevet 11. oktober 2013 #415 Del Skrevet 11. oktober 2013 Da har jeg registrert det jeg skal spise i dag på shap up appen ,det var enkelt! Det vanskeligste blir vel og gjennomføre men jeg skal! Har lyst på en ny svart tettsittende kort kjole til jul, og det blir ikke fint i denne kroppen, mer som en dårlig surra svinesteik! Så skal jeg ha kjole må jeg ned! Kanskje jeg skal henge bilde av kjolen på kjøl og mat skapet? Velger og starte med lavkarbo,pmfs og gå over til grovkarbo etter hvert. Trivst best med et lavkarbo kôsthold. Probleme mitt er at jeg alltid utsetter, kan spise denne sjokoladen i dag, jeg begynner i morgen . Slik har det vært siden i sommer.......men nå er det ikke lenge til jul så Nå MÅ jeg ta meg sammen! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144066788-hvor-mye-klarer-vi-%C3%A5-g%C3%A5-ned-til-neste-sommer2014-jenter/page/17/#findComment-145757741 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ennai Skrevet 11. oktober 2013 #416 Del Skrevet 11. oktober 2013 Vi er flere som har gitt etter for fristelsene denne uka. Vekten min viste 89.5 i dag, altså 100 g ned på 1 1/2 uke:-s men det er min egen feil.. brød, godis, kaker, ost og kjeks m.m har gått ned på høykant denne uka. Nå må jeg skjerpe meg, holde meg til godt 1 dag i uka, så får jeg sikle meg ned noen ekstra gram frem til neste veiing;-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144066788-hvor-mye-klarer-vi-%C3%A5-g%C3%A5-ned-til-neste-sommer2014-jenter/page/17/#findComment-145757763 Del på andre sider Flere delingsvalg…
moota m storebror&lillebror Skrevet 11. oktober 2013 #417 Del Skrevet 11. oktober 2013 Så kjekt å lese så mange svar fra dere damer Jeg synes det er godt at vi kan støtte oss til hverandre og komme hit med både oppturer og nedturer! Jeg har nesten litt omvendt problem av dere som sliter med å motstå fristelser akkurat om dagen :/ Har sovet dårlig i natt også. Våknet litt før kl.4 i og måtte kaste opp. Hadde jo ikke spist noe mat, bare drukket en shake til frokost og drukket en god del pepsi max på ettermiddagen og kvelden. Sov litt bedre etterpå. Så har jeg vært hos legen med minsten. Hadde kl. på 8.40 i dag, tok en paralgin forte og gikk i dusjen. Storesøster sto opp og kom ned, og før jeg var ferdig i dusjen måtte jeg rope på henne om at hun måtte komme fort med en stol. Jeg var sikker på at jeg skulle gå i bakken og måtte sette meg. Hun kom med stol og jeg fikk satt meg en liten stund før jeg måtte kaste opp igjen. Så da kjørte mannen oss til legen. Jeg fikk ikke time da det er veldig lang ventetid og legen bare var 1/2 på jobb for tiden + han skulle ha ferie. Fikk beskjed om å ringe mandag morgen i telefontiden. Vi kom hjem og jeg slengte meg i god stolen min. Har fått i meg morgensdosen med smertestillende og litt pepsi max, men har ikke matlyst og er bare dårlig. Mannen har vært grei å tatt med barna ut i dag også. Så her ligger jeg og ser på tv med dataen på fanget i dag også.. I det minste er hodepinen noe bedre Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144066788-hvor-mye-klarer-vi-%C3%A5-g%C3%A5-ned-til-neste-sommer2014-jenter/page/17/#findComment-145757925 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol-regn-latter Skrevet 11. oktober 2013 #418 Del Skrevet 11. oktober 2013 Kanskje "hvetebrødsdagene" er over dere? Vi har gått ned de første og kanskje enkleste kiloene, svevd litt på rosa skyer men nå blir det litt tøffere? Da er det i alle fall supert med denne gruppa, så vi kan hjelpe hverandre med å holde motivasjonen oppe! Jeg har tenkt på et tv-program som inspirerte meg. Tror det het ekstremt vekttap. Det handlet om svært overvektige amerikanerne som i løpet av et år slanket seg drastisk. Skikkelig amerikansk, men god motivasjon. Spesielt en av deltakerne traff meg; Det var ei dame, hun jobbet 100% , hadde to barn tror jeg og mannen hadde hatt slag så han trengte mye hjelp av henne i hverdagen. Jeg husker ikke vekta på dama, men hun var den tyngste kvinnelige deltakeren den sesongen. Som hun endret livet sitt! Hun må ha hatt en stå-på-vilje og gjennomføringsdriv til tusen. Hun gikk ned utrolig mye, samtidig som hun passet jobb, mann og barn. Helt utrolig. Den personlige treneren så i kamera og sa, denne dama klarte det: hva er din unnskyldning? Den traff meg. Hun var den tyngste, mest arbeidene, og hadde mann og barn hun måtte ta seg av, men hun kom ikke med unnskyldninger. Hun gjorde jobben. hun må ha hatt en utrolig evne til å planlegge og gjennomføre. Hun sto opp kl 05 om morgene for å trene bl. a. Det har vært noen kvelder jeg har vært sliten og tenkt skal jeg droppe trening? Kvelder jeg bare ville tømme huset for kalorier. Og når sant skal sies så er jo jeg den som har gått opp to uker på rad også da, men mange ganger har jeg tenkt på dama og spurt meg selv, hva er min unnskyldning? Og som regel er den ikke så god det hun klarte var å planlegge noe som var mulig å gjennomføre, selv om det koster, også gjennomførte hun det. Og hun fikk virkelig betalt i form av et nytt liv. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144066788-hvor-mye-klarer-vi-%C3%A5-g%C3%A5-ned-til-neste-sommer2014-jenter/page/17/#findComment-145758021 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kortslutning Skrevet 11. oktober 2013 #419 Del Skrevet 11. oktober 2013 Så moro at det er mange som skriver her:) Og velkommen skyfrihimmel Jo flere, jo bedre Huff, moota. Høres ikke bra ut altså!! Håper du finner ut av det over helga, og blir snart bedre!! Masse god bedring! Og god bedring til deg, fire småtroll! Jeg kommer til å snikveie meg i morgen(veier mandag egentlig). Skal på fest i morgen, og kjenner jeg meg selv rett blir det både 3,4 og 5 glass med vin, og helt sikkert noe potetgull også. Synes det er så godt med noe salt når jeg drikker Også håper jeg at vekten er ganske lik i morgen og på mandag. Vi får se Kommer til å skrive vekten her i morgen, håper den er under 70 nå!!! God helg, skjønne med-slankere! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144066788-hvor-mye-klarer-vi-%C3%A5-g%C3%A5-ned-til-neste-sommer2014-jenter/page/17/#findComment-145758954 Del på andre sider Flere delingsvalg…
moota m storebror&lillebror Skrevet 11. oktober 2013 #420 Del Skrevet 11. oktober 2013 Kortslutning; det er lov å kose seg. Livet stopper ikke opp fordi om vi vil legge om kostholdet og livsstilen, så kos deg du! Vi får også besøk i morgen, men det blir pepsi max på meg. Og forhåpentligvis noe mat Nå har jeg endelig fått i meg litt mat Har drukket en kopp med blomkålsuppe. Håper det hjelper! Gruer meg til veiing på mandag. Er det ikke slik at når man har gått lenge uten mat så legger man på seg når man begynner å spise igjen? 1 1/2 døgn uten annet enn pepsi max kan ikke være godt uansett.. Jaja vanskelig å tvinge i seg mat når en ikke er god og har matlyst. God helg til dere ja Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144066788-hvor-mye-klarer-vi-%C3%A5-g%C3%A5-ned-til-neste-sommer2014-jenter/page/17/#findComment-145759123 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kortslutning Skrevet 12. oktober 2013 #421 Del Skrevet 12. oktober 2013 Da har jeg veid meg, og hadde et sterkt håp om å komme under 70 kg. Vekta viste 69,4 kg, så må si jeg er fornøyd med det. Men regner med vekta er høyere på mandag igjen. Alkohol og potetgull er ikke den beste kombinasjonen for vekta. Men i kveld skal jeg kose meg, glemme styret som er hjemme og nyte en flott kveld med masse flotte damer. Så håper jeg at jeg fortsatt er under 70 kg på mandag. Og moota, ja det er lov å kose seg Jeg er superflink alle andre dager, så det får bare være at vekta går litt opp igjen. Det er bare å hente seg inn igjen i morgen, og ha fokus på riktig mat og aktivitet. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144066788-hvor-mye-klarer-vi-%C3%A5-g%C3%A5-ned-til-neste-sommer2014-jenter/page/17/#findComment-145759892 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol-regn-latter Skrevet 12. oktober 2013 #422 Del Skrevet 12. oktober 2013 Gratulerer kortslutning, -og kos deg i kveld Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144066788-hvor-mye-klarer-vi-%C3%A5-g%C3%A5-ned-til-neste-sommer2014-jenter/page/17/#findComment-145759996 Del på andre sider Flere delingsvalg…
moota m storebror&lillebror Skrevet 12. oktober 2013 #423 Del Skrevet 12. oktober 2013 (endret) God morgen damer Så bra kortslutning! Jeg er dårlig idag også, kanskje ikke noen overraskelse ettersom matinntaket er veldig lavt. Skal snart ha en kopp til med suppe siden jeg må gjøre noen ærender om et par timer. Igår overrasket mannen meg. Han sa at han ikke så bort ifra at jeg lar være å spise for å komme ned i vekt.. Jeg ble nokså sjokka. Jeg er av den oppfatning at man går opp i vekt igjen når man begynner å spise så det ville jo vært nokså tåpelig av meg. Blir nesten litt oppgitt over at han kan lire ut av seg noe slik. Og ikke minst lei meg. Han sier også at man fint kan spise etter å ha trukket visdomstenner. Men det er vel heller ikke alle som kollapser hjemme 2 dager før og som kaster opp i etterkant heller. Jeg er veldig glad i mat og hadde ikke klart å holde meg uten mat i 1 1/2 døgn bare for det.. Mannfolk.. Endret 12. oktober 2013 av moota m storesøster&lillebror Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144066788-hvor-mye-klarer-vi-%C3%A5-g%C3%A5-ned-til-neste-sommer2014-jenter/page/17/#findComment-145760127 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skyfrihimmel Skrevet 12. oktober 2013 #424 Del Skrevet 12. oktober 2013 Så bra kortslutning:) Mannfolk er teit dyr moota! Har hatt en natt(er) med lite søvn, og en unge som henger rundt meg 24/7 greit på dagtid , men kjenner når jeg må ha de att med meg om natta også blir d vel. Idag tok endelig mannen hintet, eller veit faktisk ikke om han tok det en gang, jeg gikk bare opp på loftet og la meg på sofaen. Uten og si hvor jeg skulle, så nå har han tatt dem med seg ut:) håper det blir vekk en stund... Hjelper ikke på at jeg startet på pmfs heller da, på mitt humør men men, jeg prøver og overbevise meg selv om at det er bedre og være tynn å sur en feit å sur. Sistnevnte så blir jeg liksom dobbel sur:)) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144066788-hvor-mye-klarer-vi-%C3%A5-g%C3%A5-ned-til-neste-sommer2014-jenter/page/17/#findComment-145760232 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skyfrihimmel Skrevet 13. oktober 2013 #425 Del Skrevet 13. oktober 2013 Ble litt sjokolade og snacks, ikke etter planen, men jeg inntok laaaangt mindre enn hva jeg ville gjort tidligere:) yeahh Lagt inn dagens meny på shape up så planen er klar:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144066788-hvor-mye-klarer-vi-%C3%A5-g%C3%A5-ned-til-neste-sommer2014-jenter/page/17/#findComment-145761915 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå