Gå til innhold

Hvor mye klarer vi å gå ned til neste sommer2014 jenter?

Anbefalte innlegg

Lykke til begge to i prøvinga:-) jeg vil fortelle min historie som overvektig og gravid.

I fjor i august satte jeg igang med slanking.veide da 128 kg (ingen andre enn dere vet jeg var så stor....) da september var ferdig veide jeg 116kg. Samboeren og jeg har prøvd å bli gravide siden mai 2011 (sluttet da på pillen og vet d kan ta et år før stoffene er ute av kroppen) men tilbake til september. Fikk ikke mensen i september og oktober og tenkte at jaja den er fortsatt ikke regelmessig etter at jeg slutta på pillen.tok to tester og begge var negativ. I november begynte jeg å brekke meg om morgenen og 18 november tok jeg en prøve til bare for å utelukke graviditet men fikk bekreftet at jeg var gravid (Jippi!!!!) Da jeg var på første kontroll til lege i uke tolv veide jeg 113 og ved utgangen av året 110kg:-) mye pga at jeg var kvalm Og ikke hadde matlyst før etter 12 på dagene. Jeg snakket mye med legen første kontrolltime pga at jeg var redd pga vekt. Men herlige legen min sa at jeg skulle fortsette med det kostholdet jeg hadde før jeg ble gravid. Kun ta en sukkerbelastningstest for å se hvor fort blodsukker stiger.

Første time te jordmor gikk også greit. Fortalte historien der også. De snakket jo om kosthold og vekt men ikke i negativ retning (noe som er viktig for meg, for jeg er jo klar over å være overvektig...)

Jeg trente 3 ganger i uken til mai. Gikk i zumba:-) var også med på gravidtrening gjennom kommunen jeg jobber i. Har blitt sjekket gjennom hele graviditeten med blodtrykket. Har vært i fin form hele svangerskapet.var på fjelltur mnd før gutten kom til...

Det ble langt det her nå... men d jeg ville frem til var at man trenger ikke få svangerskapsdiabetes eller andre ting når man er overvektig, man kan få det ved å være 'normalvektig' .

Takk for at dere er så støttende:-)

Fortsetter under...

Åh, tenk om dere blir gravide snart, det ville vært så gøy! Melder meg som "forumtante" ;)

Vi vet jo så godt at vekten påvirker helsa, og i en sånn situasjon ønsker man jo å gjøre alt rett. Samtidig er det ingen selvfølge at man alltid klarer å leve bare sunt selv om man er så heldig å være gravid. Så bra at svangerskapet ditt gikk så fint junimamma!

Her blir det ikke fler. Vi har jo vært heldige å få to flotte barn. Jeg kunne nok tenkt meg en til, men etter to ks har ikke magen vokst som den burde, så har to hull i buken :( var hos legen og fikk det bekreftet i forrige uke. Jeg har hatt mye smerter siden sistemann ble født i desember. Det er mageøvelser jeg ikke tør ta, og det kan gjøre vondt å bøye seg for å støvsuger under senga, stå bøyd og dra ut tøy fra vaskemaskinen osv. Jeg har nok fortrengt det litt, men nå vet jeg hvordan det står til... Det "tyter" ikke ut noen tarmer eller annet, enda, derfor var det ikke snakk om operasjon i denne omgang. Men jeg merker at jeg tenker mye på det. Og hva skjer hvis jeg blir gravid? Vil jeg bli tvunget til å avbryte svangerskapet? Jeg ikke tro det, men spørsmålene surrer rundt. Jeg må nok ta kontakt med legen og få noen svar.

Det er litt kjedelig da, nå som jeg liksom er på vei nedover, og håpet om en spreke kropp og mage var drømmen. Men jeg får håpe at kosthold og generell trening vil stramme opp litt av magen også. Jeg kan ikke trene nedre magemuskler, det er å be om bråk.

Lykke til begge to i prøvinga:-) jeg vil fortelle min historie som overvektig og gravid.

I fjor i august satte jeg igang med slanking.veide da 128 kg (ingen andre enn dere vet jeg var så stor....) da september var ferdig veide jeg 116kg. Samboeren og jeg har prøvd å bli gravide siden mai 2011 (sluttet da på pillen og vet d kan ta et år før stoffene er ute av kroppen) men tilbake til september. Fikk ikke mensen i september og oktober og tenkte at jaja den er fortsatt ikke regelmessig etter at jeg slutta på pillen.tok to tester og begge var negativ. I november begynte jeg å brekke meg om morgenen og 18 november tok jeg en prøve til bare for å utelukke graviditet men fikk bekreftet at jeg var gravid (Jippi!!!!) Da jeg var på første kontroll til lege i uke tolv veide jeg 113 og ved utgangen av året 110kg:-) mye pga at jeg var kvalm Og ikke hadde matlyst før etter 12 på dagene. Jeg snakket mye med legen første kontrolltime pga at jeg var redd pga vekt. Men herlige legen min sa at jeg skulle fortsette med det kostholdet jeg hadde før jeg ble gravid. Kun ta en sukkerbelastningstest for å se hvor fort blodsukker stiger.

Første time te jordmor gikk også greit. Fortalte historien der også. De snakket jo om kosthold og vekt men ikke i negativ retning (noe som er viktig for meg, for jeg er jo klar over å være overvektig...)

Jeg trente 3 ganger i uken til mai. Gikk i zumba:-) var også med på gravidtrening gjennom kommunen jeg jobber i. Har blitt sjekket gjennom hele graviditeten med blodtrykket. Har vært i fin form hele svangerskapet.var på fjelltur mnd før gutten kom til...

Det ble langt det her nå... men d jeg ville frem til var at man trenger ikke få svangerskapsdiabetes eller andre ting når man er overvektig, man kan få det ved å være 'normalvektig' .

Takk for at dere er så støttende:-)

Tusen takk for at du delte historien din med oss:-) det er godt å høre solskinnshistorier med overvekt og svangerskap:-) jeg har selv en slik historie. Høy bmi ved start, ingen svangerskapsdiabetes, ingen komplikasjoner ved fødsel, 6 kg vektoppgang totalt og hadde en super form hele svangerskapet:-) bekkenløsning de siste to mnd, men sprang opp til 4 egt uten problemer til bl kom:-) samboer han som et slips etter:-p

Et lett svangerskap på tross av div andre plager. Ønsker et slikt svangerskap til og føler jeg må ned i vekt for å få det til. Hadde ikke barn og hund forrige gang som jeg har nå.

Jeg bare ønsker å gå mest mulig ned i vekt før et svangerskap, så jeg kan føle meg enda mer vel underveis:-)

Takk for oppmuntringer og gode historier. Min motivasjon handler jo også om at det å gå ned i vekt vil gjøre det lettere å bli gravid.

Er så vannvittig spent, må bare si det- håper, håper, håper at det kan være en spire der.

Jeg finner i alle fall STOR inspirasjon hos dere, og støtte på veldig mange måter. Gull verdt!! Krysser fingrene for deg, ønsker, drømmer- måtte dere lykkes i prøving. :-)

Jaja, veiedag igjen da. På grunn av fest fredag og noen ekstra utskeielser i helga, var jeg forberedt på lite nedgang. Ned 300 gram er ikke mye, men håper jeg tar det igjen neste mandag.

Skulle gjerne ha kommentert det dere har skrevet, men har dårlig tid nå. Men jeg har lest alt, og tenker på dere. Vi har alle våre utfordringer, og da er det godt å lufte seg her inne:) Også er det godt å ha en plass der man kan skrive litt tanker rundt mat og vekt uten å blir kritisert eller dømt av noen.

Jeg skriver mer en kveld jeg har bedre tid.

2.sept - 73,3 kg

9.sept - Midje 95 cm, lår 63 cm - 72,6 kg

16.sept- Midje 94 cm, lår 62 cm - 72,2 kg

24.sept - Midje 94 cm, lår 61 cm - 71,5 kg

30.sept - Midje 93 cm, lår 61 cm - 70,6 kg

7.okt - Midje 93 cm, lår 61 cm - 70,3 kg

Annonse

Hvis der eventuelt blir flere barn på oss (har et, ønsker en til..) så vil jeg som deg ønsker*håper*drømmer at jeg veier mindre:-)

Sol-regn-latter: huff så synd at ting ikke har gått som det skulle etter siste ks. Kan jo hende det er en løsning på det hvis du blir gravid, men kan være greit å snakke med en lege om eventuelt for og mot....

Godt å ha noen å dele sine tanker med:-)

Kortslutning: 3 kg på en mnd er kjempebra:-)

Takk:) Joda, når man ser på det slik, så er jeg jo fornøyd med det. Selv om jeg hadde et håp om å komme på 6-tallet denne uka. Men det kommer, må bare ha tålmodighet:)

Ned er ned, eller hva hehe :)  Det går jo opp og ned i livet så går det opp og ned i vekt også :P 

Jeg er også glad for at jeg har dere jenter som jeg kan syte til når jeg ikke er god. Tom. mannen ville jeg skulle ringe legen når jeg fortalte hvordan jeg er i dag.

Sånn er det bare å ha ME, det går opp og ned, hva skal legen gjøre med det. Jeg har snakket med barna om at de må ringe faren da, om jeg faller og slår meg.

God morgen damer!

Jaja, da har jeg testet, og det var falsk alarm, ingen spire.

Får bare gå på med krim hals hva gjelder slanking og prøving og livet ellers!

Er seriøst blakk, men når lønning kommer til torsdag skal jeg fylle opp med grønt og sunt i skuffer og skap.

Ha en fin dag folkens :-)

Så leit tustemor:-( heldigvis blir det nye sjanser:-)

Selv trodde jeg at jeg hadde el i helga, men når jeg ser på el-testen jeg tok i går er den sterkere enn de jeg tok før helga.. tror jeg skal ta en ny i dag for å se om det er stigning eller ikke:-p

I dag er sønnen min hjemme fra bhg. Han har bare 3 dager i uken, og to kosedager hjemme med ho mor;-) det høljer ned i bøtter og spann ute, så må prøve å finne på noe inne i dag:-) det er tydelig at det er høst nå, med alle de vakre farvene ute:-)

Som Ønsker*Drømmer*Håper skriver så kommer det flere sjanser :)

Her er det høstferie og begge barna er hjemme. De sov litt utpå i dag, så da får jeg også det. Det er godt å sove å slippe å stå opp kl.7. Sto opp med migrene for 3. dag i dag. Heldigvis er det ikke av den verste sort, men setter liten pris på alt det som kommer med en migrene.. Været er ikke noe å skryte av, så de er inne, i alle fall foreløpig.

Ha en flott dag jenter :)

Annonse

Håper du blir bedre snart moota! Jeg vet hvordan det er å gå med hodepine over lengre tid, og det er ikke morro:-(

I dag fikk guttungen bestemme middag i dag, og da ville han ha fiskepinner:-) vi har selvfisket fisk i fryseren, så da lager vi fiskepinner selv! Det blir spennende, det har vi ikke gjort før;-)

Vi er ut på tur i regnet:-) han på 3, 5 mnd klager ikke der han liggee lunt i vogna. Og jeg har kledd meg etter været og med 12-13 grader så er det heller ikke kaldt.

Gid bedring moota!

Lykke til videre i prøvingen tustemor og ønsker*drømmer*håper! Prøving kan være riktig så morsom;-)

Ja nå hentet svigermor barna for 1 time siden. Jeg kollapset på badet oppe etter at jeg hadde sendt en sms til mannen om hvor dårlig jeg er. Han ringte og barna kom med mobilen og så mamma ligge på gulvet. Barna eller mannen har ringt svigermor. Nå har jeg kavt meg opp i senga og fryser etter 1 1/2 time på gulvet på vaskerommet.

Har ikke snakket med mannen selv. Har skikkelig vondt i hodet og er veldig dårlig :(

Du bør komme deg til lege moota! Jeg vil ikke skremme deg, men jeg og kollapset på badet en gang pga hodepine og svimmelhet. 14 daget etterpå ble jeg sendt på sykehuset og det ble tatt mr av hodet og konstatert en hjernesvulst. Sjansen er liten for at det er det til deg, men man skal ikke tulle med hodepine! Vær så snill å kom deg til legen! Selv om du har hatt migrene trenger ikke det å være det denne gangen..

Jeg synes også det høres ut som det er på tide med en tur til legen igjen mooota, det er lett å henge alt som skjer i kroppen på en diagnose man har fra før, men du kan jo feile andre ting også...

Vi to har jo samme diagnose, selv om jeg nok er mye lettere angrepet enn deg, og jeg hadde garantert ringt legen om jeg hadde kollapset så barna fant meg liggende på gulvet altså, det er vel ikke et vanlig ME symptom.

Min lege har bedt meg være oppmerksom på forandringer i kroppen, for med en diagnose som gir så mye smerter og plager som ME gjør er det lett å overse når man får symptomer på annen sykdom. Han sa han visste om eksempler på pasienter som har gått med alt fra diabetes til kreft uten å kontakte lege, fordi de har hengt symptomene de har fått på ME diagnosen sin...

Håper du finner ut av det å får bedre dager, ikke noe greit å bli så dårlig. God bedring!

Tja jeg får høre med legen når jeg skal med lillebror på fredag om han mener jeg trenger en time.

Mannen er på vei hjem. Ikke for å ta seg av meg, men pga. han kom oppi en dødsulykke som første til stedet og takler ikke å jobbe etter det inntrykket. Forstår han der, har opplevd selv å se noen bli drept i trafikken.

Jeg kom meg til slutt ned og fikk fyrt i ovnen. Skulle lage middag til mann og barn, jeg har jo heller ikke så masse i dag. Men jeg fikk hjertebank og vondt i brystet når jeg pustet så jeg måtte bare sette meg igjen.

Hvordan opplevde du det *Ønsker*Drømmer*Håper? Jeg har litt press i venstre side på hodet.

Jeg hadde konstant hodepine i 6 uker. Kraftig hodepine som så vidt gav seg med pinex forte. Hadde også noen "stikk" i hodet som var så vonde at jeg nesten gikk i bakken. i tillegg mistet jeg nesten alt av balanse etter 4-5 uker.

kan ikke huske noe konstant trykk, bare den enorme smerten, svimmelheten og tap av balanse.

hadde jeg vert det hadde jeg ringt lege i morgen. Bare for å høre hva de sier. Ekstra viktig er det at du forteller om episoden i dag, at du er hjemme med barn osv. Vær så snill, ta dette på alvår!

Men er det ikke litt teit å gå til legen for det? Hva skal han gjøre? Føler meg så tåpelig hvis han ikke kan gjøre noe å sender meg hjem med beskjed om at det er ME..

Å jeg går sjelden til legen hvis det ikke er noe spesielt..

Men er det ikke litt teit å gå til legen for det? Hva skal han gjøre? Føler meg så tåpelig hvis han ikke kan gjøre noe å sender meg hjem med beskjed om at det er ME..

slik tenkte jeg og. Derfor når jeg først kom til legen på en onsdag ble jeg sent til sykehus og mr på torsdag og operert på lørdag.. i juli, altså fellesferie..

hodepine er ikke til å tulle med.

Har du tatt MR av hodet?

Jeg har jo også ME, og kronisk hodepine med migrene innimellom er et av mine symptomer også, men jeg måtte inn å ta MR av hodet for å sjekke at det ikke var andre grunner til hodepinen. ME er jo en utelukkelsesdiagnose, så andre årsaker til symptomene skal jo utelukkes før man skylder på ME...

Jeg har tatt MR av hodet ja. I forbindelse med bla. utelukkelse av MS.

Det var noen på ME forum som mente det kunne være magnesium mangel. Æsj får jeg time om 2 uker da, så er det borte? Det har gitt seg litt nå, men jeg kan ikke stå/være på beina så lenge om gangen. Det presser i hodet og jeg er svimmel og trøtt til tross for mange timer med hviling og soving i dag, og jeg våknet i noe over kl.10. Men tror ikke jeg skal svime av og hjertebanken og den høye pulsen har roet seg litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...