Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir det mange hele eller halvhele bær til dere? arghh, nå har jeg kokt opp bærene, og prøver å mose de så godt jeg kan, men får ikke alle helt most. Hvordan gjør dere det? Ikke noe husmoremne likevel jeg da..:-p

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh, jammen, det er jo det som er godt, bærbiter i syltetøyet! :)

Anonymous poster hash: 8eead...25d
Skrevet

Mannen elsker bærbiter, så jeg prøver å bevare mest mulig. Trikset er vel å dele opp bærene mest mulig på forhånd. Jeg lager frysetøy og ikke kokt syltetøy, så da er det bare å la kjøkkenmaskinen gå så lenge at du har ønsket konsistens.

Anonymous poster hash: 6a40c...907

Skrevet

Du må jo ikke koke, rørte er så utrolig mye bedre.

Du skal jo ikke lage gele, klart det skal være noen hele bær :)

Jeg hiver bær, sukker og frysepulver i kjøkkenmaskinen, kjører noen kjappe runder og heller i glass som jeg putter i fryseren. 

Anonymous poster hash: 59119...4c5
Skrevet

Men kanskje jeg skal la det være biter i da?! :-) mannen min er på jobb, så får ikke spurt han før i morgen tidlig, og jeg holder på nå ;-) Er det blender du bruker da, eller er det sånn type kitchen aid? *syltetøylagingjomfu* 

Skrevet

Du må jo ikke koke, rørte er så utrolig mye bedre.

Du skal jo ikke lage gele, klart det skal være noen hele bær :)

Jeg hiver bær, sukker og frysepulver i kjøkkenmaskinen, kjører noen kjappe runder og heller i glass som jeg putter i fryseren. 

huff, jeg har kokt de jeg. Bare googlet oppskrift, og så så jeg den. Men har masse bær igjen, så i morgen skal jeg gjøre det annerledes. Jeg har Kitchen aid, skal jeg ha de oppi den? Hva slags "visp" brukes da?

Skrevet

Rørt jordbær er veldig masse bedre enn kokt! Bare hiver alt oppi kjøkkenmaskina og kjører til ønsket konsistens. Skal være litt biter i :)

Anonymous poster hash: 508a6...b57

Skrevet

Jeg skjærer de i 4 og moser det litt for hånd. Koker det ikke.

Skrevet

Bare husk å ha i frysepulver så det ikke blir så tyntflytende...

Du trenger ikke kjøkkenmaskin heller, du kan dele bærene i to eller fire og bare røre det sammen for hånd. Du kan bruke en slik potetstappe-moser om du vil mose bærene mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...