Nullstress;) Skrevet 24. juli 2013 #1 Skrevet 24. juli 2013 Husker ikke hvor jeg har fått det fra, men symtes uansett det er et "nydelig" dikt... Stille, ganske stille brenner lyset sakte ned. I de spede barnehender som snart skal dra av sted Stille, ganske stille i en verden rik og stor dør et barn av sult og smerte under blikket til sin mor. Stille, ganske stille finner siste tåre vei På et magert barneansikt Blotter tåren seg Stille, ganske stille til et bedre paradis. Enn hva drømmer kunne bringe av et sprukket kar med is
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #2 Skrevet 24. juli 2013 Høres ut som noe fra Topp skoledagbok 1995 eller noe annet møl. Anonymous poster hash: b3dda...bb0
LittLykkelig Skrevet 24. juli 2013 #3 Skrevet 24. juli 2013 Forferdelig trist da. Litt a la den gamle sangen "i en sal på hospitalet". Ble alltid så fascinert når min bestemor sang denne sangen om den brystsvake piken som sovnet stille inn..
Nullstress;) Skrevet 24. juli 2013 Forfatter #4 Skrevet 24. juli 2013 Uff, den hadde jeg glemt! Trist
Gjest Antarctica Skrevet 24. juli 2013 #5 Skrevet 24. juli 2013 Når "et bedre paradis" skal rime på "sprukkent kar med is" mister jeg tråden. Det var et skikkelig nødrim. Og den isen gir ikke mening, den har ikke vært med i konteksten tidligere, så leseren får ingen forståelse sv om dette er konkret eller en metafor. I så fall, en metafor på hva?
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2013 #6 Skrevet 25. juli 2013 Hehe, det står ikke is i de versjonene som er på nettet Ris gir mer fornuftige assosiasjoner til sult og nød. Men jeg skjønner fortsatt ikke hele meningen med det. stille-ganske stille til et bedre paradis. enn hva drømmer kunne bringe av et sprukket kar m ris... http://rebeldama.com/custom.html Anonymous poster hash: 10fce...2bb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå