Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #1 Skrevet 24. juli 2013 Hun er 3 år og 7 mnd. Hun snakker veldig dårlig, har akkurat sluttet med bleie på dagtid (håper jeg). Hun har fremdeles mye babling i språket sitt. Hun kan ikke sykle, tegner rabbel. Kan si tallerken til 12, men ikke telle. Hun kan ikke bokstaver. Jeg er ikke ute etter å høre at deres 2 åring kan alfabetet og syklet uten støttehjul da hun var 2.5. Jeg vet hun er sen, men er det veldig bekymringsverdig? Anonymous poster hash: 459a3...467
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #2 Skrevet 24. juli 2013 Innenfor normalen. Ingenting å bekymre seg for Anonymous poster hash: 8e04c...3a2
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #3 Skrevet 24. juli 2013 Forsåvidt innenfor normalen, men jeg ville likevel bedt om en ekstrasjekk på helsestasjonen. Skulle det være en forsinkelse profiterer barnet stort sett på oppfølging tidlig muligst. Ta også en prat med barnehagen og hør hvordan de vurderer henne. Anonymous poster hash: 831c7...822
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #4 Skrevet 24. juli 2013 Siden dette bekymrer deg syns jeg du skal kontakte helsestasjon og eventuelt få en henvisning til ppt. Man kan si at barnet er innenfor normalen, men hun er i grenseland og det er ikke lenge før hun ikke er det. Dette kan selvfølgelig endre seg de neste månedene. Men om du er usikker så ikke nøl med å ta kontakt. Hvis det er noe som plager eller feiler henne så er det beste for hennes utvikling at dette blir tatt tak i så fort som mulig. Hilsen spesialpedagog. Anonymous poster hash: a7331...7d3
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #5 Skrevet 24. juli 2013 Jeg har snakket med Bhg og de har sendt inn søknad til ppt Hi Anonymous poster hash: 459a3...467
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #6 Skrevet 24. juli 2013 Synes det er bra du har tatt kontakt med ppt. Det er veldig vanskelig å si om det er noe "galt" ifht den sene utviklingen siden barnet fremdeles er så lite. Ppt vil se dette ut ifra spesiel fagkunnskap. Tror at du ved å lufte dette her ikke får så mye mer ut av det enn hva du allerede vet. Du vet jo hun er sen, så vanskelig for noen å si noe mer uten å ha sett barnet. Vil bare si at jeg er barnevernpedagog som jobber i barnehage. Har vært borti flere normale barn som ikke slutter med bleie før de er fire år. Også mange fireåringer med dårlig språk. Grovmotorikken er kanskje det som sier mest her, men det er jo ikke lett å si noe utifra et kort innlegg her. Bra du tar tak i det. Tenker at uansett om hun bare er litt sen så er det viktig at barnehagen fokuserer på å hjelpe til med utviklingen til banret ditt. Anonymous poster hash: 0940d...a6e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå