Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #1 Skrevet 24. juli 2013 Føler "alle" sine barn her inne på dib kan lese, skrive osv når de er 4. Min sønn er 3 år og 9mnd. Har vært tørr i ett år nå, men har brukt bleie når han måtte bæsje. Dette stoppet han med i mai og bæsjer nå på do. Klarer ikke å tørke seg selv. Dusjer selv, tar såpe i håret, kroppen og tørker seg selv. Kler på seg selv, men klarer ikke å knyte skolisser eller ta glidelåsen i hverandre, klarer å dra den opp så lenge jeg lukker den helt nede først. Kan telle til 15 Vet hvordan første bokstaven i navnet hans ser ut, men kan ikke skrive den. Kan noen engelske ord som thank you, love you også kan han litt av en engelsk sang som går mye på radioen. Snakker ganske bra, men har problemer med å si bokstaven R. Klarer ikke å sykle på vanlig sykkel med støttehjul, men de syklene som bhg har sykler han i full fart med. Er kjempe flink med løperhjul, bremser, svinger og kjører i full fart. Kan dekke på og dekke av bordet Er ikke flink til å tegne, spør jeg han om han kan tegne en bil blir det bare rabbel. Men så er han ikke særlig glad i å tegne. Sen eller normal? Anonymous poster hash: 492f0...d5c
LittLykkelig Skrevet 24. juli 2013 #3 Skrevet 24. juli 2013 Høres ut som en frisk og normal gutt Husk at de som roper høyest som regel har barn som er "tidlig ute" med et eller annet. Hilsen ped.leder
valkyrien Skrevet 24. juli 2013 #4 Skrevet 24. juli 2013 Synes det var lite å kun telle til 15, men alt det andre er vel som det pleier å være. Alle har uansett sterke og svake sider.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #5 Skrevet 24. juli 2013 Høres helt normal ut. Eldste datteren min begynte på skolen da hun var 7 år, og kunne verken lese eller skrive. Hadde ingen problemer på skolen av den grunn 5 unger og alle er forskjellige. Vesla på snart 5 år er veldig opptatt av bokstaver og skriving. Og broren på snart 8 år sliter og synes det er kjedelig. Minste er 2,5 år og sykler fort avgårde på tohjul sykkel (med støttehjul) Det gjorde ikke de eldste på den alderen. Ikke stress er mitt råd. Anonymous poster hash: 40bcc...18c
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #6 Skrevet 24. juli 2013 Helt normal vil jeg si, ikke sen og ikke tidlig, helt gjennomsnittlig. Anonymous poster hash: 3ae44...3fd
LittLykkelig Skrevet 24. juli 2013 #7 Skrevet 24. juli 2013 Dessuten er det vel på skolen de skal lære å lese og skrive?
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #8 Skrevet 24. juli 2013 Min gutt er omtrent like gammel og kan vel omtrent det samme (bortsett fra at han snakker helt rent og kan telle mye lenger). Jeg har aldri tenkt på min gutt som sen, selv om jeg leser mange dib-tråder! Anonymous poster hash: 1e1f8...995
3 er nok! Skrevet 24. juli 2013 #9 Skrevet 24. juli 2013 Helt normalt, men syntes han burde telle til mer enn 15 på den alderen. Likevel er det ingenting å bekymre seg over:) Jeg ville kanskje øvd litt på tellinga, for eksempel telle trappetrinnene når han går i trappa, telle godteriet i skålen osv.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #10 Skrevet 24. juli 2013 Det høres akkurat ut som min gutt. Han kan sykle på tohjulssykkel da. Guttungen her bryr seg ikke noe om bokstaver (storesøster kunne hele alfabetet da hun var to), Men han kjenner igjen noen tall. Han husker veldig mye som har skjedd og er utrolig flink med f.eks geografi og kan ramse opp alle planetene i solsystemet vårt. Han kan også veldig mye om bilmerker ol. fordi det er noe han interesserer seg for. Alle barn er forskjellige, og jeg tviler på at du har noe å bekymre deg over, basert på hva som er nevnt i dette innlegget. Anonymous poster hash: c3c63...886
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #11 Skrevet 24. juli 2013 Alle barn er forskjellige, og det der hørtes veldig normalt ut. Min nå fireåring kan telle til 20 på engelsk, men teller ikke så mye lenger enn til 20 på norsk heller. Kan en del engelske ord, og kan mange bokstaver, og kan skrive sitt eget navn (har kunnet det siste året), pluss enkelte andre ord. Hun har alltid vært veldig opptatt av bokstaver, og kunne stave sitt eget navn fra hun var halvannen. Hun snakker også rent. Utenom det, så virker hun veldig lik til din gutt Anonymous poster hash: 9d06f...9ca
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #12 Skrevet 24. juli 2013 HØRES UT SOM EN FLOTT GUTT.Jeg skjønner ikke hvorfor det er så viktig med å være så tidlig ut med alt. Man er forskjellige jeg gikk da jeg var 10 mnd og sluttet med bleier da jeg var 2 år ellers sent ute med alt skrive lese regne men fikk meg utdannelse da jeg ble voksen. Anonymous poster hash: 8ba19...6bd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå