Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #1 Skrevet 24. juli 2013 Sønnen min er 4 mnd. Legger han 19.00. Han sover kanskje en time før han våkner. Da virker han våken, og jeg tar har med i stua. Vil ikke ha mat (ammer). Etter kort tid begynner han å gni seg i øynene og sutre. Betyr dette at han burde bli værende i sengen? Er det feil av meg å ta han med i stuen? Hva burde jeg gjøre? Aner ikke hvor lenge jeg blir sittende om han ikke får komme opp av senga. Han blir veldig utålmodig og jeg tar han jo opp om han gråter. Men burde jeg bli på soverommet selv om jeg må ta han opp? Har du råd å komme med ? Anonymous poster hash: 60159...b84
Snuppa09 Skrevet 24. juli 2013 #2 Skrevet 24. juli 2013 Kl 19 er veldig tidlig for en så liten baby å sove for natten. Du gjør helt rett i å ta han opp og heller la han sovne på armen eller i sengen når han blir trøtt igjen:-)
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #3 Skrevet 24. juli 2013 Jeg personlig har aldri tatt opp barna igjen etter leggetid. Jada, jeg er en av de "hysteriske" mødrene med leggetid mellom 18 og 19 fra fødselen av Det har blitt noen kjedelige kvelder for meg innimellom med å gå inn og ut, vugge, rugge, bære, amme etc i mørket på soverommet, men det er et valg jeg har tatt og jeg mener det er best for meg og mine unger. Synes du det er bedre å ta opp barnetvog inn i stua, så tar han/hun nok ikke skade av det, og barnet kommer nok til å finne en rytme som passer deg og din livsstil etterhvert. Det høres jo ut som om barnet enda er trett når du tar han/hun opp, så kansje litt byssing og kos på soverommet hadde forlenget søvnen litt? Anonymous poster hash: 5b28b...46e
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #4 Skrevet 24. juli 2013 Jeg tenker du kanskje kan legge han en time senere, og våkner han da etter en time lar du han være i senga. Når sover han siste dupp på ettermiddagen? Om han sover mye på dagen/ettermiddagen er det ikke sikkert han trenger å legge seg så tidlig. Det gjorde jeg med mine. Anonymous poster hash: 5d28e...7c6
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #5 Skrevet 24. juli 2013 Gutten her (2.5 år) har hatt leggetid halv 7 siden 6 ukers alder i egen seng, fikk seff mat når som helst men ble lagt igjen til 05-07.00. Alle skryter så av sovehjertet hans og at vi er sååå heldige som har hatt så snill gutt. Men løsningen er jo rutiner!! Syns ikke synd på dere martyrmødre som sliter livet av dere fordi "baby kan ikke ha rutiner" og er oppe døgnet rundt med et barn til de er i skolealder. Ikke vær så jævla puslete pysemammaer, legg barna på rommet sitt og få søvn selv! Anonymous poster hash: 37752...4ef
Lilje Sille ♀♀♂ Skrevet 24. juli 2013 #6 Skrevet 24. juli 2013 Våre har alle lagt seg om kveldene og sovet 12-timers netter fra 6-7 ukers alder. Om de har våknet etter leggetid så har de fått mat og blitt lagt til å sove igjen Prøv deg frem? alle barn er ulik...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå