Gå til innhold

Nå gidder jeg ikke mer... husarbeid!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er hjemme i permisjon og mannen jobber deltid. Det har vært noen hektiske dager med 2 store barn på ferie fra skolen og en high need baby. Vi har stort hus, hage, hund og biler. Arbeidsfordelingen hjemme hos oss er tilnærmet slik:

Jeg:

*lager middag

*tar det meste av oppvask

*all klesvask

*all vask av bad, vasker, do, speil osv

*alt sengetøyskift

*all gulvvask

*det meste av støvsugingen

*50% av rydding av kjøkkenbenker osv

*nesten all handling til middag

*bestille EU-kontroll og service på bil

*betale regninger

*mating og tur med hund ca 50%

*det meste av søpla

*alt av vasking av kjøleskap, hyller osv

Mannen:

*tilbereder kvelds

*mating og tur med hund ca 50%

*noe oppvask

*smårydding

*50% av rydding av kjøkkenbenker og lignende

*noe småhandling

Ingen steller stakkars hagen fordi jeg ikke har overskudd til det, rett og slett. Pærene i lampene skulle vært byttet og vi skulle pusse opp barnerom. Men jeg har ikke overskudd (har lave jernlagre og svingende stoffskifte som jeg foreløpig ikke har klart å finne riktig medisin til) til annet enn det mest nødvendige. Tar barna med på ting som stranden, trilleturer, aktiviteter osv.

Nå har mannen ferie og de to første dagene (i dag og i går) har han så å si ikke gjort noe fornuftig for seg. Begynner å mistenke at han tror at husarbeid er fullstendig min jobb også når han har ferie og jeg er i permisjon. Han har vært på en bytur med kompiser, noe jeg unner ham selvfølgelig, har ikke sagt noe på det. Jeg har ikke vært på besøk/noe sted alene på 2-3 år, han bruker å dra ut en til to ganger i måneden og blir over natten.

Det jeg har tenkt å gjøre er å skrive opp en liste for en uke over hvem gjør hva og konfrontere ham med det. Og bare si at slik har vi det og om det virkelig er meningen at han skal ligge på sofaen mens jeg skal fly rundt.

Forresten, han har store humørsvingninger, hakker mye på meg og vil ikke ha sex mer enn max 1 gang i måneden. Har tatt alt det der opp med ham og spurt om han virkelig anså seg selv som en del av familien og at han fikk meg til å tvile om han vil ha oss i livet sitt eller ikke. Da sa han at han skulle skjerpe seg, at han elsket meg og barna og at han selvfølgelig ville være en del av familien. En uke senere var det på'n igjen med hakking, suring, seksuell avvisning og at det meste av husarbeidet falt på meg. Uff!

Anonymous poster hash: dcd3b...d1c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fæle mannen din ass, som slapper av de to første dagene av ferien sin... 

Anonymous poster hash: 1f133...b37
Skrevet

Fæle mannen din ass, som slapper av de to første dagene av ferien sin... 

Anonymous poster hash: 1f133...b37

Men han slapper av hver helg, kveld (han jobber so sagt deltid, mellom 5 og 6 timer daglig). Jeg tar all nattevåk på både hverdag og helg.

Skrevet

Tror du må sette hardt mot hardt her altså, han jobber jo deltid og bør ha energi og overskudd til å ta mer del i hverdagen, helt klart!

Anonymous poster hash: cbfae...0bf
Skrevet

Hva med å foreslå at han skal ta mer del i husarbeidet da? Eller send han i arbeid.

Menn KLARER ikke å gjette seg til hva vi vil.

Veldig få menn har støv på hjernen og ser ikke på rot sånn som kanskje du gjør.

Hvis du lar vær å rydde så tror kanskje han at det ikke er så viktig??

Menn er sååå lite komplisert at det til tider gjør vondt, men til de fleste så må man fortelle hva de skal gjøre.

Sier han nei hvis du ber han om å skifte pærer? Eller lage middag?

Min kan fort si: Oj, her trengs det å støvsuges.

Da svarer jeg at han kan bare gjøre det han. Da smiler han ok!

Så enkelt er det:) Og det blir gjort med det samme.

Jeg sier ikke nødvendigvis at du klager, men inne på denne siden er det så mange som har "udugelige" menn. Tipper at mange her tror at mennene deres er tankelesere. Hvis du rydder så tenker mange at da kan de slappe av, siden du allerede gjør det:)

Jeg kjenner nesten ingen menn, av de som er i forhold, som ikke tar tak hvis damen ber dem. Kommer ikke på en eneste som ikke hjelper til eller som gjør som de "får beskjed om"

Håper det går seg til i hvertfall:) Du må fortelle at du er sliten og at han skal hjelpe til mer. Sånn er det når man bor sammen med en annen:)

Anonymous poster hash: 0dc32...661

Skrevet

Hva med å foreslå at han skal ta mer del i husarbeidet da? Eller send han i arbeid.

Menn er sååå lite komplisert at det til tider gjør vondt, men til de fleste så må man fortelle hva de skal gjøre.

Jeg sier ikke nødvendigvis at du klager, men inne på denne siden er det så mange som har "udugelige" menn. Tipper at mange her tror at mennene deres er tankelesere. Hvis du rydder så tenker mange at da kan de slappe av, siden du allerede gjør det:)

Jeg kjenner nesten ingen menn, av de som er i forhold, som ikke tar tak hvis damen ber dem. Kommer ikke på en eneste som ikke hjelper til eller som gjør som de "får beskjed om"

Håper det går seg til i hvertfall:) Du må fortelle at du er sliten og at han skal hjelpe til mer. Sånn er det når man bor sammen med en annen:)

Jeg har bedt ham om å skifte pærer 5 ganger uten at noe skjer. "Etterpå" er en gjenganger. Det samme gjelder f eks klesvask

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...