Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #1 Skrevet 24. juli 2013 Dette kan bli interessant. Gruer meg til jobb for å si det sånn Anonymous poster hash: de9d2...3df
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 24. juli 2013 #2 Skrevet 24. juli 2013 Jeg hadde også et slikt svangerskap. Det roet seg heldigvis i uke 15 ca Små sipper av grapefruktjuice ble min redning
Nettie+jentungen Skrevet 24. juli 2013 #3 Skrevet 24. juli 2013 Jeg kastet opp helt til rundt uke 20, men mot slutten hjalp faktisk seaband. Ihvertfall slik at jeg fikk i meg litt mat gikk vel ned ca 6 kg i den perioden.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #4 Skrevet 24. juli 2013 Men er det farlig for fosteret at jeg bare får i meg litt næring. Det eneste jeg klarer å få i meg er vann og frukt Anonymous poster hash: de9d2...3df
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #5 Skrevet 24. juli 2013 Barnet tar det den trenger, men det blir jo ingenting til deg så du blir gjerne svimmel, uvel, trøtt osv selv. Hos meg varte det til uti femte måned, alle dager var ikke like ille, og noen timer av døgnet var bedre enn andre, men kvalmen lå der og ulmet hele tiden. Tror ikke jeg spiste opp noen ting hele svangerskapet, en bit av en fiskekake, to tygg av en brødskive, en halv kjeks osv osv, det lå igjen halvspiste ting etter meg hele tiden Jeg gikk ned i vekt til å begynne med, i uke 22 veide jeg det samme som da jeg ble gravid også gikk jeg sakte men sikkert opp derfra. Men gikk ned i egenvekt, dagen etter fødselen veide jeg mindre enn før jeg ble gravid enda jeg var slank i utgangspunktet. Jeg holdt faktisk ut på jobb ganske lenge, tenkte liksom at slik er det å være gravid, bare å leve med det. Så jeg hang over doen her hjemme, kjørte til jobb i full fart og håpte jeg slapp få brekninger på veien, han ved panseret på bilen på utsiden av jobb osv. Men innen arbeidsdagen begynte var det verste over og bare kvalmen hang igjen, ingen brekninger. Jeg har fremdeles høy arbeidsmoral, men hadde det samme skjedd igjen i dag hadde jeg nok vært sykemeldt Anonymous poster hash: 86793...8fd
Gjest Hyacinth Bouquet Skrevet 24. juli 2013 #6 Skrevet 24. juli 2013 Det er ikke farlig, du har lagere i kroppen som baby forsyner seg av.
Gjest Østfold-80 Skrevet 24. juli 2013 #7 Skrevet 24. juli 2013 Peppermynte og Ingefær er bra mot kvalme,det hjalp i mitt første svangerskap.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #8 Skrevet 24. juli 2013 Legen skriver ut preperater mot kvalme, ville gått til lege om jeg var deg. Kanskje sykemelding også om du er veldig kvalm? Det er ikke farlig for fosteret at du får i deg minimalt, den tar det den trenger. Selom det selvfølgelig er positivt å få i seg nok vitaminer og mineraler. Om du får i deg lite er det kanskje bra å gå på kosttilskudd for gravide i tillegg til folat. Folk har jo fått friske barn i dårlige tider, krig, sult osv, så det er nok ingen problem Anonymous poster hash: 68048...cde
Lykke~liten Skrevet 26. juli 2013 #9 Skrevet 26. juli 2013 stakkars jeg vet hvordan det er jeg begynte med det når jeg var 6 uker på vei.... mitt råd til deg er å ikke presse deg selv til å jobbe... det finnes jo ikke noe verre enn å gå på jobb å være kvalm.... sykemeld deg om du føler det blir for gale. jeg gikk for lenge uten å søke hjelp, og det endte opp med at jeg ble veldig dehydrert. ha lav terskel for å konatkte lege, og evt få noe væske på sykehuset. (det hjalp meg utrolig mye)... lykke til. håper det gir seg like fort som det kom..
Superdolly Skrevet 26. juli 2013 #10 Skrevet 26. juli 2013 Min dypeste medfølelse! Jeg har også hatt det slik, i alle mine svangerskap, mer eller mindre. I ett av sv.skapene gikk jeg ned 8 kilo... Men barna var friske og fine og ikke spesielt små eller tynne da de kom . Prøv å finne ut hva som kan hjelpe deg. Seabands funker for noen, akupunktur er en mulighet. Selv måtte jeg til legen og få kvalmestillende (Postafen). Ikke press deg på jobb hvis du har det sånn. Det gjorde jeg, og endte opp dehydrert og så nedkjørt at jeg bare ville dø. Prøv å finne ut hva du kan drikke og spise, forsiktig, så du beholder det. Selv "drakk" jeg cola og vann. Blandet det 50/50 og rørte vekk alle boblene. Så tok jeg en teskje, ventet for å se om det satt, tok en teskje til også videre. Det var det eneste jeg hadde noen sjanse til å beholde. Er det noe som helst av drikke eller mat du har lyst på, så prøv det. Kanskje det går bra. Masse lykke til, og jeg håper det gir seg fort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå