Gå til innhold

Kan klyster sette i gang fødselen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har forstoppelse og har prøvd alt av svisker, lakrose, biola, osv... Ingenting hjalp. Nå har jeg ikke hatt avføring på ca. 3 døgn og hemoridene mine har blitt kjempe store og vonde.

Jeg er 36 uker på vei og vil ikke føde nå, kan jeg bruke klyster?

Anonymous poster hash: b7e62...edd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd en "overdose" med laktulose? Prøv mikrolaks for å ta det i enden kanskje. Hadde ikke turt fult klyster. Snakk med de på apoteket.

Skrevet

De sier vel at du ikke skal gjøre det hjemme, siden det kan starte fødselen og gi stormrier. Sikkert sjeldent, men hadde ikke tatt sjansen uten å høre med noen kyndige først som lege, jordmor eller føden :)

Skrevet

Da jeg gikk med guttungen så fikk jeg tips av jordmor om å sette klyx noen dager før termin, hadde termin i påska. Han kom den dagen... satte det på morran og ettermiddagen var han født.

Gjorde det samme nå, men ikke fordi jeg ville føde før tiden, men pga forstoppelse. Satt klyx på ettermiddagen, kvelden gikk vannet og tiiidlig på morran fødte jeg. Uke 35...

Så min erfaring, ja det kan sette i gang fødsel. Og nei jeg var ikke moden heller. Men gikk med myye kynnere

Anonymous poster hash: 9fd4b...10b

Skrevet

Er det da farlig om man bruker den i uke 39 for å sette i gang fødselen?

Jeg har ikke lyst til å gå lengere enn uke 39 :P

Hi

Anonymous poster hash: b7e62...edd

Skrevet

Du kan risikere at det blir styrtfødsel...fikk det med begge mine to siste... første var å styrtfødsel, men ikke pga klyx...

Anonymous poster hash: 9fd4b...10b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...