Gå til innhold

Erfaringer med sweeping?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg er riiimelig lei av å være gravid, (har termin om 1,5 uke) og jordmor sa at jeg kunne komme innom på termindatoen og få en sweeping.

Det som er var at hun var ganske advarende med at "Dette er IKKE behagelig, og HELT opp til deg, det er ikke alle som takler en sweeping" osv.

Jeg satte meg opp likevel, men ser jo for meg at dette skal være ulidelig smertefullt pga advarslene fra jm, er det noen som har erfaring med sweeping?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sweeping? Er det stripping du mener (at jm tøyer i livmorhals og fosterhinner)?

Hvis det er det siste, gjorde jeg det på termindagen med minsten, og ungen kom kvelden etter.;)

Ubehagelig, ja, men ikke noe imot de plagene jeg slet med.:)

Skrevet

Hun kalte det sweeping, men det handlet om at hun skulle tøye meg 1 cm og se om det skjedde noe etterpå, så det kan godt være at sweeping og stripping er det samme.

Trodde stripping var at de rev hull i fostervannsposen eller noe, jeg?

Skrevet

Om det er stripping hun mente så var det verre å føde ;) Fikk gjort dette 3 ganger, var moden og enda så endte jeg med å bli tatt vannet på og drypp.

Skrevet

Å ta vannet er ikke det samme som å strippe. De går inn med en "heklekrok" for å ta vannet.

Skrevet

Neida, er ikke det. Både jm og legen på gyn strippet meg, legen som sagt dagen før termin, jm en ukes tid før. Jm fikk åpnet fra 1-2 cm, mens legen tøyde litt mer og rota med hinna også, men ingen tok hull på noe.

Begge kalte det stripping.;)

Skrevet

Hehe... måtte inn og se hva slags merkelige greier sweeping kunne være.

Skrevet

Au. Stripping fikk jeg gjort med nr 2 og fødsel og veer fra mye mye verre. Kan jo ikke vite om det er Pga det, men velger å ikke gjøre det med nr 3.

Skrevet

Synes ikke stripping var ille. Fikk gjort det med nr 1 12 dager over tida og riene starta dagen etter.

Anonymous poster hash: e7e66...a3e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...