Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #26 Skrevet 24. juli 2013 Da får jeg vel svare siden jeg er inspirasjonskilden til denne tråden Jeg vant ca 9 mill og pengene blir brukt slik: I overkant av to mill til svigerfamilien, to nye hus, to biler og litt annet smått. 1 mill til min familie, 200000 til hvert søsken. Resten skal vi til rådgiver med, for å få hjelp til gode investeringer. Det blir nok litt ekstra ferie og mindre jobbing også. Har også lyst å starte suppe kjøkken i samboers hjemland. Hadde jeg vunnet mer, hadde jeg sikkert gitt bort mer og investert mer. Anonymous poster hash: 1423d...361 Har lyst til å si noe, men skal la være... Anonymous poster hash: d20af...5ac
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #27 Skrevet 24. juli 2013 Med 20 mill på konto ville jeg nok brukt mellom 3 og 5 av dem på nytt hus. To nye biler, gitt litt til et par venninner og puttet litt i gården til broren min. Resten ville i første omgang blitt satt på konto mens vi, i samarbeid med økonomisk rådgiver, ville brukt god tid på å velge den beste forvaltningsmåten. Anonymous poster hash: 73614...783
You can call me Dårris Skrevet 24. juli 2013 #28 Skrevet 24. juli 2013 Hadde pusset opp huset, muligens betalt litt gjeld, men det er usikkert. Reist, masse! Hjulpet litt til i familien, selv om de fleste både på min og mannens side har så de klarer seg og litt til. Satt av en god del til ungene. Shoppet.... Selvsagt. Gitt en hel del til frivillige organisasjoner, særlig SOS barnebyer, plan, redd barna og andre som jobber med og for barn. Gått litt mer på skole, og trolig startet eget firma etterhvert.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #29 Skrevet 24. juli 2013 Kjøpt en tomt og bygget et nytt stort hus med masse gode løsninger. Masse garderobeplass! Dratt på ett års ferie rundt omkring. Kjøpt en leilighet til mamma. Gitt svigers og "svigerbesteforeldre" en pen sum penger eller en ferieleilighet i varmere strøk. kjøpt aksjer eller invistert i noe sånn at jeg tjente mer penger. Kjøpt en skikkelig konebil, nemlig en Chevrolet pickup til 600.000kr. Kjøpt en SUV Audi q5 Kjøpt en liten elbil til mannen (mulig xmann da.. Haha, neida) Jeg vil vinne i lotto!! Jeg hadde fortsatt i jobben min, men hadde kun tatt ekstravakter og jobbet for gøy. Anonymous poster hash: da736...446
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #30 Skrevet 24. juli 2013 Spart resten og satt av en god sum til barna. Støttet kreftforeningen`/forskning og. Anonymous poster hash: da736...446
Elsker livet Skrevet 24. juli 2013 #31 Skrevet 24. juli 2013 Kjøpt noen nye møbler og annet dill. Gitt noe til veldedighet og investert resten litt her og der.
storepus Skrevet 24. juli 2013 #32 Skrevet 24. juli 2013 Min liste ville blitt noe ca slik: 3 mill foredelt på familie/svigerfamilie. (Stor familie, så blir ikke så mye på hver.. men har ikke egentlig bestemt meg på denne, de fleste har jo såpass grei økonomi at de klarer seg uten det lille de ville fått fra oss. Mulig det blir mer på veldedighet heller! ) 2 mill til sparing 1/2 mill på teateret mitt 1 mill til barnas stasjon (blåkors, google det om du ikke vet hva det er, kjempe tiltak! ) 6 mill til nytt hus (har alt klart i hodet mitt, mangler bare 6 millioner for å gjennomføre ) 6 mill til fond til barna, 3 til hver Resten til ny bil, campingvogn, shopping reising og annet div
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #33 Skrevet 24. juli 2013 Pusset opp kjøkken Pusset opp bad Bygd på stua og loftet Bygd ark på loftet Bygd garasje Hatt gartner som hadde fiksa hagen en gang for alle, slik at vi hadde en lettvint oppfølging Hellelagt gårdsplassen Nye biler til meg og mannen Nye sykler til hele hurven Nye møbler Hjulpet våre søsken, vi har tilsammen 6 - de fleste har det dog greit, men uansett... Sikret barna våre Kjøpt leiligheter til foreldrene våre En god konto til reising Veldedighet Ny utdanning for meg og mannen - kanskje innen det samme og startet firma? Anonymous poster hash: 0f4b0...083
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #34 Skrevet 24. juli 2013 Da får jeg vel svare siden jeg er inspirasjonskilden til denne tråden Jeg vant ca 9 mill og pengene blir brukt slik: I overkant av to mill til svigerfamilien, to nye hus, to biler og litt annet smått. 1 mill til min familie, 200000 til hvert søsken. Resten skal vi til rådgiver med, for å få hjelp til gode investeringer. Det blir nok litt ekstra ferie og mindre jobbing også. Har også lyst å starte suppe kjøkken i samboers hjemland. Hadde jeg vunnet mer, hadde jeg sikkert gitt bort mer og investert mer. Anonymous poster hash: 1423d...361 Har lyst til å si noe, men skal la være... Anonymous poster hash: d20af...5ac Du må gjerne si det du har på hjerte, jeg spurte om meninger i den andre tråden og tar gjerne imot flere Anonymous poster hash: 1423d...361
Magia Skrevet 24. juli 2013 #35 Skrevet 24. juli 2013 - Jeg og mannen skulle tatt lappen og fått oss hver vår bil - Etterisolert huset - Bygd på huset - Kjøpt nye møbler til huset - Reist på fine ferier en del år fremover - Sponset mine foreldre og søsken med en del penger + noen i svigerfamilien (det går på behov, ikke på at jeg er ego) - Betalt ned en del lån - Skiftet ut nesten hele garderoben min - Spart til ungen(e - hvis det blir fler) - Satt av en del til fremtiden Hadde sluppet en del bekymringer
Frøken Ubesluttsom Skrevet 24. juli 2013 #36 Skrevet 24. juli 2013 Betalt gjeld for meg og samboer Tatt lappen Kjøpt hus Kjøpt hytte eller campingvogn Gitt en del penger til mamma, min søster, svigermor og åpnet konto til tantebarna Gitt noe til veldedige organisasjoner eller lignende Satt resten i banken og levd på rentene...
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 24. juli 2013 #37 Skrevet 24. juli 2013 Vi bygger drømmehuset nå og har ikke lån på det, så hus trenger vi ikke. Men en fin leilighet på Mallorca hadde vært ok = 3 mill (vill gjetting, aner ikke hva det koster) Familien har penger nok, men hadde nok gitt en sum til hvert tantebarn = 2 mill. Satt 2 mill i fond til hvert av barna = 6 mill En snasen konebil + en tøff familiebil = 1,5 mill Slutta jobb (å for en glede å kunne si opp!!!) og startet for meg selv. Opprettet et fond for resten av pengene hvor overskuddet går til veldedighet. Vips - 20 000 000 kr borte
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #38 Skrevet 24. juli 2013 Kjøpt meg en fin leilighet og en hytte. Gitt en mill til hver av mine to brødre. Bestilt snekkere og møbler og oppgradert huset til foreldrene mine. Invistert i noe med god avkastning. Tatt med mannen på en syk ferie, og tatt perm fra jobben i 6 mnd, deretter gått ned i 50%. Shoppet endel. Gitt til røde kors og leger uten grenser. Anonymous poster hash: 77ddd...3f1
stratosku Skrevet 24. juli 2013 #39 Skrevet 24. juli 2013 Vanskelig. Hverken jeg eller sambo har lån, så vi kjøper somregel det vi vil.Men hadde nok spart mye til barna, kjøpt moren min en bil og kanskje reist på en drømmeferie med hele familien til meg og sambo Også ville jeg gitt noe til et veldedig formål, men vet ikke hva.Resten hadde gått på en høyrentekonto, og selvfølgelig fått økonomisk rådgivning!
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #40 Skrevet 24. juli 2013 Jeg vant mange millioner for et par år siden! Vi hadde alt hus, så ca4 mill gikk til nedbetaling av gjeld. Meg og mannen jobber begge ca 80% Vi har satt av to millioner til begge ungene på konto i vårt navn som skal gå til hus når de blir eldre. Vi spanderte tur en på min familie og en på mannen sin til USA! Ellers levervi som normalt! Hadde greie biler så har ikke byttet dem ut. Sparer jo mye penger hver måned siden vi slipper betale på huslån! Så har mye penger på konto. Men vi kjøper ennå klær på hm og der det passer. Årets ferie gikk til Danmark! Ungene aner ikke noe om pengene og det tror jeg ikke naboene heller gjør! Vi lever som før og snakker aldri om penger! Kanskje jeg er kip som ikke delte mer rundt, men foreldre og søsken har det bra med gode jobber og hus! Jeg liker ikke å bruke overflod av penger så de kan heller stå på konto. Får noen problem trør vi til! Men det er klart jeg gir mer når det kommer tvaksjoner og til gode formål enn jeg gjorde før! :-) Anonymous poster hash: 71a44...179
DotM Skrevet 24. juli 2013 #41 Skrevet 24. juli 2013 -Hus -2 biler -Satt av en god sum til barnet og evt. søsken -Gitt litt til søsken og foreldre -Veldedig formål -Høyrentekonto
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #42 Skrevet 24. juli 2013 Forresten så har jeg også sagt til min mor og svigermor at de kan si de spanderer bunad på alle barnebarn til konfirmasjonen! Jeg betaler men det er det bare de to og mennene deres som vet! Min mor var så stolt over å få gi nyheten i et selskap da eldstemann skulle konfirmere seg! :-) Anonymous poster hash: 71a44...179
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå