Gå til innhold

Noen som er gode på grillspyd her??:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, til å lage det.. (Noen kunne ha misforstått...)

Har aldri vært flink på å lage det, kun spise det! Og nå har jeg sååå lyst på, og håper noen har oppskrifter!:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her bruker vi til ungene f.eks: pølsebiter, kyllingnuggets, kjøttboller, paprikabiter.

Vi voksne liker f.eks marinerte biter av kjøtt (f.eks fileter av ulikt slag, også kylling), løk, paprika, bacon, osv...

Pensler med solsikkeolje el.l og griller det :)

Skrevet

Leste en vei at å ikke blande kjøtt og grønnsaker på samme spyd gir et perfekt resultat. Ta f.eks et spyd med kun kylling, et med svinekjøtt, ett med grønnsaker som har ca samme steketid. Da vil man unngå at noe blir mer stekt/mindre stekt.. men jeg blander alt på et spyd :P

Bruker kyllingbiter(marinert), svin, storfe, paprika, squash

Shampinjong piller jeg ut stilken på og har kryddersmør i hulrommet. Grilles med den runde siden ned. Blir saftige og megagode :)

Skrevet

Jeg lager en marinade med det jeg har lyst på akkurat da. I sommer har det vært litt enkelt og for det meste gått i olivenolje, hvitløkpulver, paprikapulver, spisskumin, salt og pepper. Jeg bruker for det meste kyllingfilet, lar det marinere seg i et par timer før jeg trer de p pinnen (husk å legge i vann trepinnene, om du bruker det i ca en time før de skal på grillen slik at de ikke brenner). Squash er godt p spyyd, forkokte små poteter (altså, ikke helt kokte,men litt kokte:), sølvløk, laks penslet med noe digg som soyasaus osv

Anonymous poster hash: 35846...bc7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...