Mammaaaaaa Skrevet 24. juli 2013 #1 Skrevet 24. juli 2013 Altså, til å lage det.. (Noen kunne ha misforstått...) Har aldri vært flink på å lage det, kun spise det! Og nå har jeg sååå lyst på, og håper noen har oppskrifter!:-)
SannaMaria Skrevet 24. juli 2013 #2 Skrevet 24. juli 2013 Her bruker vi til ungene f.eks: pølsebiter, kyllingnuggets, kjøttboller, paprikabiter. Vi voksne liker f.eks marinerte biter av kjøtt (f.eks fileter av ulikt slag, også kylling), løk, paprika, bacon, osv... Pensler med solsikkeolje el.l og griller det
Makk i ræva Skrevet 24. juli 2013 #3 Skrevet 24. juli 2013 Leste en vei at å ikke blande kjøtt og grønnsaker på samme spyd gir et perfekt resultat. Ta f.eks et spyd med kun kylling, et med svinekjøtt, ett med grønnsaker som har ca samme steketid. Da vil man unngå at noe blir mer stekt/mindre stekt.. men jeg blander alt på et spyd Bruker kyllingbiter(marinert), svin, storfe, paprika, squash Shampinjong piller jeg ut stilken på og har kryddersmør i hulrommet. Grilles med den runde siden ned. Blir saftige og megagode
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #4 Skrevet 24. juli 2013 Jeg lager en marinade med det jeg har lyst på akkurat da. I sommer har det vært litt enkelt og for det meste gått i olivenolje, hvitløkpulver, paprikapulver, spisskumin, salt og pepper. Jeg bruker for det meste kyllingfilet, lar det marinere seg i et par timer før jeg trer de p pinnen (husk å legge i vann trepinnene, om du bruker det i ca en time før de skal på grillen slik at de ikke brenner). Squash er godt p spyyd, forkokte små poteter (altså, ikke helt kokte,men litt kokte:), sølvløk, laks penslet med noe digg som soyasaus osv Anonymous poster hash: 35846...bc7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå