Gå til innhold

Fødselsattest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når får man fødselsattesten? Jeg har registrert navnet hennes (digitalt) like etter fødsel, men nå er hun over fire måneder gammel, og jeg har enda ikke mottatt fødselsattesten hennes. Er det andre papirer jeg må sende inn, eller?
V har vært endel ut og inn av sykehus, og de spør alltid etter personnr, men jeg har jo ikke fått det på henne?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det syns jeg hørtes veldig lenge ut! Sikker på at vi hadde fødsels atesten etter maks 2måneder! ;)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Fikk den dagen etter at vi fikk svar på mail.

Skrevet

Vi fikk den noen dager etter at navnet var registrert. Registrerte det på nett og fikk bekreftelse på SMS dagen etterpå. Så kom attesten en dag eller to senere. 

Gjest Aprikos Syltetøy
Skrevet

Registrerte navnet på Altinn.no?

Har barnefaren godkjennt navnet?

Skrevet

Jeg har ikke fått noen mail heller av dem... Jeg var inne på Altinn å så nå, og da står det at samboeren min (faren hennes) også må sende inn navneskjema? Hvorfor må han det? Jeg trodde det kun gjaldt om man hadde delt foreldreansvar. Får man ikke automatisk felles foreldreansvar når vi bor sammen? 

Gjest Aprikos Syltetøy
Skrevet

Jeg har ikke fått noen mail heller av dem... Jeg var inne på Altinn å så nå, og da står det at samboeren min (faren hennes) også må sende inn navneskjema? Hvorfor må han det? Jeg trodde det kun gjaldt om man hadde delt foreldreansvar. Får man ikke automatisk felles foreldreansvar når vi bor sammen? 

Ettersom jeg har forstått, må far godkjenne mors valg av navn. Måtte vi iallefall. Og vi er registrerte samboere. Han trenger bare logge inn, godkjenne, og da får dere attesten :)

Skrevet

Far må og godkjenne uansett :) syns det er en helt grei ordning jeg :)

Skrevet

Åååja, men vel, da er det det som ikke er blitt gjort! Da får jeg si ifra til far :)

Takk for svar, jenter! Ha en fin dag videre :D

Skrevet

Vi er gift og far måtte inn å godkjenne her og.

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Dessuten står fødselsnummeret på det skjemaet du fikk tilsendt i parten når du ble bedt om å sende inn navnet ;)

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Posten! For ørtende gang! Autocorrecturen vil rett og slett ikke høre på meg!

Skrevet

Jeg fikk ikke tilsendt noe i posten? Hmmm.... Kan hende jeg var så i ammetåka at jeg ikke husker det, men var sikker på at det kun var mail jeg fikk. Jeg fikk i hvert fall mail, den har jeg enda. Står ingenting om personnr der!

Skrevet

Personnummeret står på altinn, på samme side som du registrerte navnet :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...