SagflisiHåret Skrevet 24. juli 2013 #1 Skrevet 24. juli 2013 Altså at man lar det gå gjerne tre timer mellom måltidene slik at babyen er ordentlig sulten og derfor spiser mye. Da blir den skikkelig mett og fornøyd. Ikke småspising slik som det ofte ender opp med. Jeg har alltid vært imot å regulere amminga altfor strikt, men jeg synes det høres logisk ut å la babyen spise gode måltider med amming begge puppene, istedenfor småspising hele tiden. Tenker at da vil hun for eksempel om natta sove flere timer i strekk - kanskje. Jeg mener ikke at det slavisk skal gå tre timer, man må se det an. Babyen min er snart tre måneder. Og jeg er over den mest intense ammeperioden. Helsesøster var veldig klar på at man ikke trenger tilby pupp heeele tida, selv om det er veldig lett å havne i den vanen å dra fram puppen hver gang hun småskriker/klager. Noen synspunkter?
Madolyn Skrevet 24. juli 2013 #2 Skrevet 24. juli 2013 Har prøvd å få min nå 3 mnd gamle baby til å spise av begge bryst men det orker han bare ikke. Bare skriker når jeg ville legge ham til ved bryst nr 2. Han vil heller spise oftere og bare èn pupp av gangen. Blir som regel ett bryst annenhver time omtrent, jeg gidder ikke å se på klokka. På natta har det heldigvis løsnet mye mer og nå sover han gjerne en søvnfase på 4-5 timer før han våkner for pupp første gangen Gutten min liker heldigvis både babygym og vippestol så vi har mye å finne på om han sutrer og kjeder seg litt, annet enn å "dra frem puppen" hver gang han knirker litt
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #3 Skrevet 24. juli 2013 Min tre uker gamle baby spiser kun av en pupp av gangen. Hun spiser 06, 10, 14, 18, 21 og 23. Hun legger godt på seg og er strålende fornøyd. Stort sett våken fra 18 til 23. Da sover hun bare i 30 min til en til en time av gangen. Gråter ikke, er bare våken. Resten av dagen/natta sover hun mellom måltidene. Anonymous poster hash: 0f046...454
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #4 Skrevet 24. juli 2013 Min tre uker gamle baby spiser kun av en pupp av gangen. Hun spiser 06, 10, 14, 18, 21 og 23. Hun legger godt på seg og er strålende fornøyd. Stort sett våken fra 18 til 23. Da sover hun bare i 30 min til en til en time av gangen. Gråter ikke, er bare våken. Resten av dagen/natta sover hun mellom måltidene. Anonymous poster hash: 0f046...454 Tilbyr ikke puppen ved litt knirking. Får de for mye av den første tynne melka kan de få vondt i magen og bli lett sulten igjen. Derfor gir jeg kun av ett bryst til hvert måltid. Men hun ammer lenge da hver gang Anonymous poster hash: 0f046...454
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #5 Skrevet 24. juli 2013 Min tre uker gamle baby spiser kun av en pupp av gangen. Hun spiser 06, 10, 14, 18, 21 og 23. Hun legger godt på seg og er strålende fornøyd. Stort sett våken fra 18 til 23. Da sover hun bare i 30 min til en til en time av gangen. Gråter ikke, er bare våken. Resten av dagen/natta sover hun mellom måltidene. Anonymous poster hash: 0f046...454 Tilbyr ikke puppen ved litt knirking. Får de for mye av den første tynne melka kan de få vondt i magen og bli lett sulten igjen. Derfor gir jeg kun av ett bryst til hvert måltid. Men hun ammer lenge da hver gang Anonymous poster hash: 0f046...454 Babyen hennes er bare 3 uker da, da sover de jo veldig mye mer enn ved 3 mnd alder Anonymous poster hash: d8595...f6d
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #6 Skrevet 24. juli 2013 Altså at man lar det gå gjerne tre timer mellom måltidene slik at babyen er ordentlig sulten og derfor spiser mye. Da blir den skikkelig mett og fornøyd. Ikke småspising slik som det ofte ender opp med. Jeg har alltid vært imot å regulere amminga altfor strikt, men jeg synes det høres logisk ut å la babyen spise gode måltider med amming begge puppene, istedenfor småspising hele tiden. Tenker at da vil hun for eksempel om natta sove flere timer i strekk - kanskje. Jeg mener ikke at det slavisk skal gå tre timer, man må se det an. Babyen min er snart tre måneder. Og jeg er over den mest intense ammeperioden. Helsesøster var veldig klar på at man ikke trenger tilby pupp heeele tida, selv om det er veldig lett å havne i den vanen å dra fram puppen hver gang hun småskriker/klager. Noen synspunkter? Jeg ble anbefalt at det skulle gå minst 1.5 timer mellom hver gang for da rakk babyen å bli sulten. Jeg ammet alle mine store, sultne babyer hver andre klokketime (kl 8, 10, 12 etc) hele døgnet de tre første månedene. De var alltid sultne da og småspiste aldri. Ved tre mnd alder begynte det å gå litt lenger i mellom (gjerne tre timer) og de sov lengre strekk om natten (helt frem til de var 4 mnd og begynte å våkne en gang i timen fordi de trengte fast føde...). Det virker naturlig for meg at du nå kan la det gå litt lenger mellom ammingene. Anonymous poster hash: 11169...3f1
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #7 Skrevet 24. juli 2013 Jeg gikk i "fella" og ammet støtt! Og babyen diet leeenge! Og spøy som en gris -.- men han var sulten, eneste som var bra nok var pupp. Snakket med HS, og hun fikk meg til å pumpe meg for å sjekke melka mi. Jeg hadde MASSE melk (ikke rart med tanke på spisevanene til sønnen!) men det var nesten bare vann... Det var så varmt på sommeren, så babyen fikk 5 dl vannmelk før tjukkmelka kom, og da var han jo i grunn "mett" på vannmelka. Så jeg måtte pumpe meg før hver amming, så amme med tjukkmelka og brukte tynnmelka til tørsteslukking mellom ammingen... For å si det sånn, jeg begynte med fast føde dagen han fylte 3 mndr, da var jeg LEI! Brukte jo mer tid på amming, pumping, frysing og styr enn å kose meg med baby.... Gjør det som virker fornuftig er min tankegang, og sjekk melka hvis du er i tvil! HS sa at jeg kom til å ha det slitsomt hvis jeg ikke pumpet vekk ddet verste av vannmelka før jeg la baby til brystet, men også at jeg kom til å ha en travel periode foran meg. Hun sa også at fast føde tidligere var helt OK for mitt barn, siden han var så glupsk og tålte fast føde tidlig. Det finnes dessverre ingen fasit på babyer, skulle øsnke det var det, men den gang ei -.- Anonymous poster hash: c1ea3...396
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #8 Skrevet 24. juli 2013 Jeg prøvde blokkamming pga mye melk, funka for oss http://ammehjelpen.no/artikkel/69/brystspreng-mye-melk-og-overproduksjon Anonymous poster hash: dcf56...610
SagflisiHåret Skrevet 24. juli 2013 Forfatter #9 Skrevet 24. juli 2013 Takk for innspill! Du som har en tre uker gammel baby som ammes såpass sjelden, wow! Sånn var det definitivt ikke her ved tre ikers alder...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå