Gå til innhold

Er så i tvil!!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Når la dere babyen på eget rom? Og hvordan gikk overgangen?

 

Anonymous poster hash: 216eb...27f

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

3 uker med første, og 8 uker med nr to. Gikk fint med begge

Skrevet

Nr 1: 7 uker, gikk fint :)

Nr 2: 6 mnd, gikk fint for babyen, ikke så fint for mamma'n ;)

Nr 3: er straks 7 mnd og blir nok sovendes sammen med oss en stund til. Hun har ingen problemer med å ligge på eget rom, her er det jeg som ikke er klar :)

Skrevet

12 dager og 5 dager. Overgangen gikk ikke bare fint, men fantastisk. Og da snakker jeg for meg selv - fikk IKKE sove med baby på samme rom. Holdt ut i 12 dager med nr. 1, så anbefalte hs meg å legge baby på eget rom siden jeg ikke klarte å sove med ham så nært (jeg sover dessverre utrolig lett). Begge mine barn sov godt da de var babyer, og sov hele natta fra 3 mndr.

 

Anonymous poster hash: 48f25...839

Skrevet

2 mnd. Gjør det som passer deg og baby best. Ikke bry deg om du blir hetset her inne for ikke å samsove til ungen er 18 ;)

 

Anonymous poster hash: 99d16...b72

Skrevet

Førstemann gikk på eget rom når han var 4 mnd fordi han våknet hver time og jeg var utslitt. Nr 2 skal sove på vårt rom hvertfall i 6 mnd men helst i et helt år, i hht anbefalingene fra Krybbedødforeningen.

Skrevet

Husker ikke helt, men mellom 18 mnd og 2 år på eldste- gikk fint, men hun kommer inn på vårt rom om natten nå som fireåring etter at hun fikk en lillebror. Tror nok det er litt sjalusi som gjør det, og regner med det går seg til etterhvert.

 

Minsten er 5 mnd og sover på vårt rom enda, og vil nok gjøre det omtrent like lenge som eldste.

Gjest Aprikos Syltetøy
Skrevet

Min ble lagt på eget rom fra han var rundt 3 måneder. Da lå han alene på eget rom (rett ved siden av oss med dørene oppe. Har også babycall med video)

Skrevet

Mine har ligget i egen seng på vårt soverom til jeg har har trengt sengen til neste barn ;)

 

Eldste flyttet til juniorseng på eget rom til 2-års dagen, jeg var da 3 mnd på vei med nestemann. Det gikk veldig fint, han var så stolt av særlig den store puten sin og Postmann Pat sengetøyet. Ingen problemer.

 

Andremann flyttet også på eget soverom til 2-års dagen, med nytt Cars-sengetøy og juniorseng. Gikk over all forventning, han elsket sin nye tilværelse som "stor gutt".

 

Tredje flyttet også til 2-års dagen sin, da var allerede lillesøster flere måneder gammel og i ferd med å vokse ut av kurven hun lå i og trengte sprinkelsengen. Gikk veldig fint denne gangen også, nytt prinsesse-sengetøy og juniorseng. Ingen problemer.

 

Da fjerde barnet fylte 2 år gjorde vi det samme igjen, hun fikk velge nytt sengetøy selv (Hello Kitty), juniorseng på rommet vegg i vegg med vårt. Da kvelden kom nektet hun å ligge der, hun skulle sove i det hun kalte babysengen på rommet vårt. Vi tenkte at hun kanskje trengte den tryggheten en stund til og lot henne sove der hun ville. Satte en krakk ved siden av sprinkelsengen og senket veggen på den så hun kom ut og inn av den selv. Først da hun hadde fylt 3 år sa hun plutselig en dag at hun skulle sove i den store sengen på eget rom, vi tok henne rett opp på vårt rom og skrudde fra hverandre sprinkelsengen og satte den på loftet og fra den dagen har hun sovet i egen seng helt uten problemer.



Anonymous poster hash: 95a5f...627
Skrevet

Nr 1. Ett år

Nr 2. Sover hos oss enda, blir 4 år i august!!!!!!

 

Har bare to soverom! :(

 

Anonymous poster hash: 13767...5a2

Skrevet

Førstemann da han var tre, hadde ikke mer enn et soverom da.

 

Tvillingene, fra vi kom hjem fra sykehuset. Dør mellom soverommene åpen da.

 

Anonymous poster hash: 0d0eb...848

Skrevet

Han var to år. Gikk bra. Minsten skal sove hos oss til han er minimum 1,5 år ettersom vi først da får større plass.

Skrevet

De var rundt 1,5 år alle tre. Nr to har aldri vært på eget rom, han flyttet rett inn til broren.

 

Anonymous poster hash: e7109...977

Skrevet

De var rundt 1,5 år alle tre. Nr to har aldri vært på eget rom, han flyttet rett inn til broren.

 

Anonymous poster hash: e7109...977

Gikk veldig bra forresten:-)

 

Anonymous poster hash: e7109...977

Gjest Gullguttene
Skrevet

Første var fire måneder og andre flyttet inn til eldste ved åtte måneder. Hvis du er veldig redd for krybbedød finnes det en sensor som kan festes i baby og alarmen går av om barnet slutter å puste.

Skrevet

Første var fire måneder og andre flyttet inn til eldste ved åtte måneder. Hvis du er veldig redd for krybbedød finnes det en sensor som kan festes i baby og alarmen går av om barnet slutter å puste.

Gjør det?? Vet du hva det heter og hvor man får tak i det?

 

Sover nesten ikke med baby i hus, er livredd for krybbedød...

 

Anonymous poster hash: 00838...51b

Skrevet

Min er 2,5 år og skal få nytt rom nå.

Skrevet

Hun var 6 måneder når vi la henne på eget rom.  :) Gikk fint det.

Gjest Gullguttene
Skrevet

 

Første var fire måneder og andre flyttet inn til eldste ved åtte måneder. Hvis du er veldig redd for krybbedød finnes det en sensor som kan festes i baby og alarmen går av om barnet slutter å puste.

Gjør det?? Vet du hva det heter og hvor man får tak i det?

 

Sover nesten ikke med baby i hus, er livredd for krybbedød...

 

Anonymous poster hash: 00838...51b

http://www.jollyroom.no/barn-baby/sikkerhet/sovesikkerhet/pustealarm/snuza-hero.html?ticket=L2NhdGVnb3J5LWxpc3RpbmcvcHJvZHVjdC1saXN0OyM7cHJvZHVjdF9rZXk7MzgwNDsjOyM&ttype=click
Skrevet

De har fått eget rom da de var rundt 1 år. Har gått helt fint.

Skrevet

Tusen takk for alle svar :)

HI

 

Anonymous poster hash: 216eb...27f

Skrevet

 

Første var fire måneder og andre flyttet inn til eldste ved åtte måneder. Hvis du er veldig redd for krybbedød finnes det en sensor som kan festes i baby og alarmen går av om barnet slutter å puste.

Gjør det?? Vet du hva det heter og hvor man får tak i det?

Sover nesten ikke med baby i hus, er livredd for krybbedød...Anonymous poster hash: 00838...51b

Hvis barnet slutter å puste er det som regel for sent. Poenget er at babyen ikke kommer ned i altfor dyp søvn om de ligger på rom med foreldrene og da hører på foreldrenes åndedrett, snorking, snuing osv. Faren for krybbedød er høyest mellom 3-6 mnd.

 

Anonymous poster hash: 6215e...542

Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3
Skrevet

2 mnd :) Sov med sønnen i vår seng de to første ukene, så i vugge ved vår seng. Overgangen fra vår seng til vugga var det verste :P For min del altså, hadde totalt panikk.. Sønnen vår sov så godt de første mnd, så han ensa ingenting, og det gikk supert å legge han på eget rom :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...