klg,2 boys now:) Skrevet 24. juli 2013 #1 Skrevet 24. juli 2013 Blir vel kalt kravstor nå ,men jeg må høre om d er bare jeg som synes det er feil. Saken besteforeldre gir "feriepenger" til de barnebarn som skal reise bort.vi har vært på hyttetur og bare på dagsturer vi har ikke økonomi til noe annet i år.mens de andre barnebarna skal til "syden",deres foreldre har betraktelig bedre råd enn oss.og disse barna har nå fått 500kr hver 3 stk mine 2 fikk ingenting for vi skulle ikke reise bort..syntes d var trist
Gjest sussie77 Skrevet 24. juli 2013 #2 Skrevet 24. juli 2013 Ja enig med deg. Det er litt trist. Selv om dere ikke skal på ferie, så har jo barna uansett ferie.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #3 Skrevet 24. juli 2013 Uff det er jo helt feil! Dere kunne jo ha tatt barna med på en lekebutikk så kunne de kjøpt noe å leke med i sommer.. Anonymous poster hash: a7840...4ae
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #4 Skrevet 24. juli 2013 Uff det er jo helt feil! Dere kunne jo ha tatt barna med på en lekebutikk så kunne de kjøpt noe å leke med i sommer.. Anonymous poster hash: a7840...4ae
Trultemor85 Skrevet 24. juli 2013 #5 Skrevet 24. juli 2013 Det blir jo helt feil. Feriepenger er feriepenger. Man kan da kose seg på hytteturer og dagsturer og. Merkeligste jeg har hørt faktisk.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #6 Skrevet 24. juli 2013 Sånn forskjellsbehandling har jeg ingenting til overs for! Du/mannen burde si ifra (avhengig av hvem sine foreldre det er) Anonymous poster hash: 7d2d3...b59
klg,2 boys now:) Skrevet 24. juli 2013 Forfatter #7 Skrevet 24. juli 2013 Både besteforeldre og oldeforeldre har denne praksisen her fikk jeg vite nå.de har altså fått 1000kr hver og mine ingenting:-(((blir kjempe lei meg,bra d ikke bare meg som reagere da
klg,2 boys now:) Skrevet 24. juli 2013 Forfatter #8 Skrevet 24. juli 2013 Både besteforeldre og oldeforeldre har denne praksisen her fikk jeg vite nå.de har altså fått 1000kr hver og mine ingenting:-(((blir kjempe lei meg,bra d ikke bare meg som reagere da
Musemorbr / Skrevet 24. juli 2013 #9 Skrevet 24. juli 2013 Kjipt gjort. De andre blir altså økonomisk belønnet for å ha bedre råd.
Trultemor85 Skrevet 24. juli 2013 #10 Skrevet 24. juli 2013 De pengene kunne jo kommet godt med på Fks fornøyelsespark osv da. Eller rett og slett kjøpe seg noe fint siden de ikke er på lange turer.
klg,2 boys now:) Skrevet 24. juli 2013 Forfatter #11 Skrevet 24. juli 2013 Det er svigerfamilien.jeg sa i fra fikk beskjed om at de skulle på ferie var derfor.sa bare ok så bare fordi vi ikke har penger til og reise til syden så skal de ikke få kose seg.så slengte jeg døra og gikk.fikk beskjed etterpå at jeg var storforlagene og at oldeforeldre hadde også gjort d sånne.de hadde ikke penger til og gi til alle.orket ikke og si mere.mannen min ble sint og lei seg,men sa det blir demers tap.vi skal gi ungene våre en fin ferie uten de
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #12 Skrevet 24. juli 2013 Jeg synes det er helt greit at besteforeldre forskjellsbehandler, men det bør ikke være de samme som får alt bestandig og de bør være forsiktige med å gi gaver til noen når alle er til stede om det ikke er en god grunn. Anonymous poster hash: af11b...307
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #13 Skrevet 24. juli 2013 Himmel! Hvorfor får ikke alle barna feriepenger uavhengig av reisested? Tåpelig av besteforeldre, syns jeg. Anonymous poster hash: e694e...8e4
Musemorbr / Skrevet 24. juli 2013 #14 Skrevet 24. juli 2013 En ting er at de har valgt å ikke gi noe til de barnebarna som ikke skal noe sted, men trengte de å gni det inn liksom? De kunne holdt stillt om det i det minste. At de ikke har råd til å gi til alle er bullshit. Da gir man heller et mindre beløp til alle. I min familie har det vært vanlig å gi likt til barnebarn hvis det har vært snakk om å gi feriepenger. Naturligvis skjer det at de som er på besøk får litt ekstra, men det gjelder jo til slutt alle og jevner seg naturlig ut. I tillegg har de som trenger det fått litt støtte nå og da. Faktisk er det helt uforståelig at dere ikke får nettopp fordi dere trenger det mest. Helt, helt uforståelig.
klg,2 boys now:) Skrevet 24. juli 2013 Forfatter #15 Skrevet 24. juli 2013 Tusen takk damer da fikk bekreftet at det ikke er jeg som er urimelig..
Madolyn Skrevet 24. juli 2013 #16 Skrevet 24. juli 2013 Oi ja det var fryktelig spesielt av besteforeldrene! Snakk om forskjellsbehandling!!
Gulljnta Skrevet 24. juli 2013 #17 Skrevet 24. juli 2013 Om de ikke har råd til å gi 500 hver til alle barnebarna må de heller gi litt mindre slik at alle kan få!
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 24. juli 2013 #18 Skrevet 24. juli 2013 Det er den merkeligste begrunnelsen jeg har hørt Så for at dere ikke skal reise på ferie, skal barna straffes økonomisk? Om de ikke har råd til å gi til alle får de skjære litt ned på summen da - en hundrelapp til hvert barnebarn er mye bedre enn 500 bare til spesielt utvalgte.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #20 Skrevet 24. juli 2013 Om dere reiser på ferie i høstferien og ikke i sommerferien for eksempel mener jeg det er helt greit at dine barn får da og ikke nå. Det er også greit om dine barn for eksempel er med besteforeldrene en uke på hytta og ikke de andre. Da gå "forskjellsbehandlingen så i den enes og så i den andres favør, men om det bestandig er de andre som får ting, tid og penger og ikke dine er det uretferdig. Anonymous poster hash: af11b...307
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #21 Skrevet 24. juli 2013 Sånn er det her og. Alle har fått bortsett fra våre som ikke skulle på tur. ( fordi vi har en nyfødt) treåringen kunne fått iallefall mini har ikke glede av penger så det er helt greit. Men dette er ikke mine foreldre så de får mannen ta hvis han føler for det. Anonymous poster hash: 811ce...d53
klg,2 boys now:) Skrevet 24. juli 2013 Forfatter #22 Skrevet 24. juli 2013 Vi skal ikke reise bort pga lite penger ikke nå og ikke i høstferien.hytta har vi lånt av mine foreldre og vi dro dit med de selv.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #23 Skrevet 24. juli 2013 Hva med å kutte kontakten med den siden av slekten hvis de setter de andre barnebarna høyest? Anonymous poster hash: d47bb...4f7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå