Gå til innhold

Halvannet år og går ikke :/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dvs, hun går som bare det og har egentlig full kontroll, men hun er helt avhengig av å holde i en hånd. Hun går maks et par skritt uten støtte - og veldig sjeldent det engang.. men vil gå og gå og gå hele dagen mens jeg holder henne i hånden. For to måneder siden reiste hun seg opp midt på gulvet og begynte å gå - 10-15 skritt utover i rommet. Det gjorde hun bare noen få ganger og blir nå helt hysterisk hvis jeg prøver å lokke henne til å gå selv. Hvis jeg ikke har tid til å leie henne rundt nlir hun rasende og detetter fortvilet. Hun freser, hyler, veiver med hendene, klyper og gråter desperat mens snørr og tårer spruter... :( Hun vil ikke gjøre noe annet enn å leies rundt og jeg begynner å bli en smule frustrert og lei av å ikke få gjordt noen ting uten at hun henger i buksa mi og hyler...Hun leker ikke på gulvet lenger - OVERHODET!

Hva ville dere gjordt? Fortsatt å leie henne rundt hvert våkne minutt og tenkt at hun trenger tryggheten litt til? Eller vært hard og latt henne hyle hysterisk, prøvd iherdig og avlede osv, men altså avvist å leie henne?

Jeg skulle så gjerne sett at hun går selv ved bhgstart 5. august, men det ser dårlig ut :(

Anonymous poster hash: 98fe2...d69

Videoannonse
Annonse
Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Gi det noen dager til, kanskje ei uke eller så. Plutselig glemmer hun seg og går selv, uten din hjelp. Når hun plutselig slipper deg, så fortsett å gå ved siden av henne ei stund, sånn at du ikke bare plutselig forsvinner. 

Skrevet

Bare gi henne tid:) Hun går nok snart på egenhånd

Skrevet

Hold en suppesleiv eller noe annet som du kan holde i ene enden, og jenta i andre enden. Etterhvert slipper du i din ende :) Gjorde det samme med sønnen min, og han var treg han og, men å holde i en sleiv hjalp masse :)

Skrevet

Gi henne litt tid, eller prøv at hun holder en leke som du holder i andre enden av. Deretter slipper du leken, kanskje hun føler seg trygg nok bare hun får "leie" leken :) Vi gjorde det slik med vår eldste, han tuslet rundt med en rangle som hadde armer og den "leide" han til han var nesten 2 :)

Skrevet

Når hun vet at hun får hjelp av deg vil hun naturligvis ikke gå selv

Anonymous poster hash: 88615...ef9

Skrevet

Min gikk ikke før 21 mnd gammel

Anonymous poster hash: 7c1bd...787

Skrevet

Hva med en slik brio gå vogn?  Min lille elsker den, fyker over gulvet som en rakett :)  

Anonymous poster hash: 14512...426
Skrevet

Brio gåvogn eller en liknende fisher price -sak (vi har den, har leker og slik, veldig fornøyd)

m.fisher-price.com/en_AU/m/brands/babytoys/products/41047

Vi har en eldre type,men du skjønner cluet.

Gutten freste over gulvet med en ang, inn han hadde kun gått rundt bordet noen ganger.

Skrevet

Da kan hun jo gå, men hun gidder ikke. Hadde ikke leid henne inn i evigheten nei, da får hun vel sjokk ved bhg-start hvor de er en voksen per 3-4 barn og ikke kan gå sånn og dille. Kjøp en gåvogn og våg å være en voksen som setter grenser og gir henne trygge og faste regler og rammer. Og når hun blir rasende og veiver og tårene spruter så husk - jenta er mett, hun har tørr bleie og du er tilstede i rommet. Hun er ikke redd, hun har ikke smerter. Hun bare VIL IKKE. Og den kampen der kommer dere til å måtte ta utallige ganger i årene fremover. Hun kan ikke alltid få diktere hverdagen din. Dette var nok veldig strengt og satt på spissen men håper du skjønner poenget mitt.

Anonymous poster hash: d2bcb...9eb
Skrevet

Har du fått sjekket synet? Ene min var slik og vi fant ut at han trengte briller. De sa dette er vanlig med barn med nedsatt syn da de ikke har den visuelle sikkerheten andre barn har.

Anonymous poster hash: 47fcb...2d6

Skrevet

Min begynte å gå da han var 17 måneder og 1 dag-dagen etter han begynte i barnehagen;-) Tipper din går snart!

Skrevet

Tusen takk for fine svar :) Vi har tre forskjellige typer gåvogner. Hun freste rundt med dem tidligere (over dørsterskler osv) men vil ikke det lenger. Hun blir bare mer og mer krevende mtp hjelp og støtte fra meg.. og blir liksom mindre og mindre selvstendig..

Det med å holde i en leke, sleiv el har jeg forsøkt endel.. det var det trikset som fikk henne til å første gang gå bortover gulvet, men da hun oppdahet at det ikke var hånden min hun holdt i, men en leke, så hun direkte fornærmet ut og har altså ikke gått siden..

Huff, jeg synes det er så grusomt å nekte henne å holde hånden min ogdå. Hun blir jo helt fra seg.. :(

Hi

Skrevet

Hva om du ikke hadde tid til å hjelpe henne? Et vel mest vanlig når en har mindre søsken, men gå å gjør noe å si hun får klare seg selv eller vente til du er ferdig ;) Da får hun valget.

Skrevet

Hva om du ikke hadde tid til å hjelpe henne? Et vel mest vanlig når en har mindre søsken, men gå å gjør noe å si hun får klare seg selv eller vente til du er ferdig ;) Da får hun valget.

En unge på halvannet har ikke kapasitet til å forstå det "valget" altså!

Hi

Skrevet

En unge på halvannet har ikke kapasitet til å forstå det "valget" altså!

Hi

Ok :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...