Gå til innhold

Regnes studielån som grunnlag for foreldrepenger? Ferdig med studier i mai og skal begynne å jobbe etter sommerferien.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har termin i begynnelsen av mars og må ut i permisjon i februar. Om jeg begynner å jobbe i aug-sept, rekker jeg da å få grunnlag for permisjonspenger? Eller regnes studielånet som en del av grunnlaget for permisjonspenger?



Anonymous poster hash: b1f88...ffd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du rekker å få opparbeidet deg et grunnlag for permisjonspenger så lenge du klarer å jobbe i seks av de ti mnd før fødsel. StudieLÅNET regnes ikke som grunnlag for permisjonspenger, men som gravid student og som studerende mor, vil du ha krav på mer penger i stipend (slik jeg har forstått det) og også engangsstønaden på rundt 35000. Alt i alt tror jeg at du har det greit som studerende mor mtp hvor mye støtte du får av lånekassen, men like fett som noen som tjener 350000 i året, vil du ikke få det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Husk at det er innen permisjonsstart og ikke fødsel du må ha en opparbeidet rett, permisjonen starter 3 uker før termin og det er i løpet av de 10 mnd før det at du må ha jobbet i minst 6 av de 10 siste mnd. Du bør begynne å jobbe i august for å ha sjanse for å få foreldrepenger... 



Anonymous poster hash: 30359...ef9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...