*Yuna* Skrevet 24. juli 2013 #1 Skrevet 24. juli 2013 Tenkte å kjøpe meg det Hadde trommel i feriehuset vi leide i sommer og alle trusene mine ble fulle av løse tråder. Så har skjønt det ikke var en god ide
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #2 Skrevet 24. juli 2013 Alt anna enn ull og sarte tekstiler. Ellers går alt i trommel. Aldri vært plaget av at truser eller andre plagg ble ødelagt. Men har for det meste klær i bomull og viskose, liker ikke syntetiske stoffer. Anonymous poster hash: 3b677...078
Tired mama Skrevet 24. juli 2013 #3 Skrevet 24. juli 2013 Det aller meste. Bortsett fra ull og finere klær.
Gjest Antarctica Skrevet 24. juli 2013 #4 Skrevet 24. juli 2013 Aller mest bomull. Trusene klarer seg fint. Silke, ull og en del lettkrympelige syntetstoffer tromler jeg ikke. En gang tromla jeg armbåndsuret mitt, det bør du også unngå.
Nettie+jentungen Skrevet 24. juli 2013 #5 Skrevet 24. juli 2013 Tromler nesten alt. Ull og ikeasmekker tromles ikke, sikkert noe annet som jeg ikke husker og. Det kom forresten med litt tørkepapir ut med tøyet i dag
*Yuna* Skrevet 24. juli 2013 Forfatter #6 Skrevet 24. juli 2013 Ok Skal huske og ikke ta med armbåndsuret
Gjest Sekretøsa Skrevet 24. juli 2013 #7 Skrevet 24. juli 2013 Alt!!! Ja, tilogmed ull. Har da eget program til slikt
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #8 Skrevet 24. juli 2013 Jeg tromler kun sokker, sengetøy, håndkle og de mest slitte trusene/boxerene. Nekter å tromle feks nye Bjørn Borg boxere. Ellers er den veldig god å ha til tørking av dunjakker Anonymous poster hash: 181e5...c2d
frk Nilsen Skrevet 24. juli 2013 #9 Skrevet 24. juli 2013 Sengetøy og dunjakker Ellers blir alt hengt opp på snora
storepus Skrevet 24. juli 2013 #10 Skrevet 24. juli 2013 Håndklær bestandig og sengetøy når det ikke er tørkevær ute. Eller dyn ting eller dersom jeg MÅ ha noe tørt fort, men det skjer nesten aldri. Liker ikke tørke klær i trommel
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #11 Skrevet 24. juli 2013 tørketrommel er den beste investeringa noensinne her i huset Elsker den tromler alt! kjøpte en maskin som var skånsom mot hverdagstøy og Pass på så du har mange progra,mer å velge mellom, så kan du bruke den til alt digg å slippe å henge opp tøy!! Anonymous poster hash: 2cfb4...5ba
Gjest Hercule Poirot Skrevet 24. juli 2013 #12 Skrevet 24. juli 2013 Tromler sokker og truser/boxere. Gidder ikke å henge opp sånt småtteri. Ellers dunjakker o.l. Utover det er det svært lite som tromles her i huset, kun hvis det haster med å få det tørt.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 24. juli 2013 #13 Skrevet 24. juli 2013 Strikken på Bjørn Borg boxere blir i alle fall ødelagt etter noen runder i trommelen, den blir helt krøllete. Jeg ville ikke tromlet bomullstekstiler jeg var redd for, de kan krympe en del, og samboeren har i hvertfall en del dyre plagg i bomull der det står at den ikke tåler tørketrommel. Jeg kjøper stort sett billigere klær så det er ikke så nøye
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #14 Skrevet 24. juli 2013 Jeg tar alt i trommelen, unntatt nye klær. De vaskes i 1-2 omganger før de går i trommelen pga faren for krymping. Jeg har også ulltørkeprogram, og kan ellers velge temperaturer og hvor lenge ting skal tromles.... Elsker trommelen min! Aldri opplevd at noe blir ødelagt i trommelen heller. Anonymous poster hash: 27730...590
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #15 Skrevet 24. juli 2013 Jeg tar alt i trommelen, unntatt nye klær. De vaskes i 1-2 omganger før de går i trommelen pga faren for krymping. Jeg har også ulltørkeprogram, og kan ellers velge temperaturer og hvor lenge ting skal tromles.... Elsker trommelen min! Aldri opplevd at noe blir ødelagt i trommelen heller. Anonymous poster hash: 27730...590 Ops, ALT blir ikke tørketromlet, beklager. Pentøy henges på tørkesnor, da tøy ofte blir krøllete i trommelen. Skjorter, bluser, kjoler, silke osv... Anonymous poster hash: 27730...590
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #16 Skrevet 24. juli 2013 Får dere ikke sinnsykt høy strømregning av all den tromlinga? Har nesten kutta helt ned på trommelen, kun ting som må tørker fort... Anonymous poster hash: 0753b...089
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #17 Skrevet 24. juli 2013 Alt forsvinner i tørketrommelen nesten, vi har nesten bare bomullstøy pga flere har eksem. Så bare noen finkjoler og ullkalker som ikke havner der. Mannens overdrler kjøpes en str større for de krymper litt. Han er nesten midt mellom i klesstr. Nå er det bare jeg spm vasker så jeg har sagt ifra til alle i huset at kjøper de noe som ikke tåler tørketrommel må de vaske det selv, ikke kaste det i resten av vaska (fire fjortiser i hus så nok å vaske) Anonymous poster hash: 05ff3...c94
DaTuMa Skrevet 24. juli 2013 #18 Skrevet 24. juli 2013 Her går det meste i trommelen. Men ikke helt nye klær, ull og silke. På sommeren går kun sengetøy og håndklær i trommel
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #19 Skrevet 24. juli 2013 Alt annet enn håndklær (de blir ekle, myke og får dårlig sugeevne av det), ull og silke. Anonymous poster hash: 6425d...14d
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #20 Skrevet 24. juli 2013 Sengetøy, håndklær og barnas undertøy. Og Troll-dressen, de få gangene den har vært vasket. Anonymous poster hash: b5332...e34
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2013 #21 Skrevet 25. juli 2013 Håndklær, sengetøy,.sokker, småplagg. Tøyet blir ganske slitt av det, så tar ikke mitt eget el mannens tøy, men barnetøyet vokser de jo fra før det blir slitt, så det hender at jeg tar. Håndklærne blir jo så fløffy og deilige! Anonymous poster hash: 95ea6...ad3
☆☆☆ Skrevet 25. juli 2013 #22 Skrevet 25. juli 2013 Tromlar klutar, handdukar, sengetøy og undertøy. Resten blir snortørka.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2013 #23 Skrevet 25. juli 2013 Oi, her var det mange som bruker mye trommel! Vi tromler sengetøy, håndklær, sokker, truser, mopper og vaskekluter /-filler. Alle klær henges opp. Dun går selvfølgelig også i trommel. (Dyner, puter og jakker) Har dere ikke merket at alle tromlede overdeler, spesielt t-skjorter og bomullsgensere, blir sånn korte og brede i fasongen? Utrolig stygt! Eller er dere kanskje litt korte og brede i fasongen dere også Anonymous poster hash: b86b9...381
❤lille stjerne❤ Skrevet 25. juli 2013 #24 Skrevet 25. juli 2013 Tromler håndklær, sengetøy og det meste av vanlig bomullstøy fra kjedebutikker. Spesielt velurjakker/joggedresser blir så myke og fine av tromling.
Busy_bee Skrevet 25. juli 2013 #25 Skrevet 25. juli 2013 Det aller meste går I trommelen her. Det som henges opp er normalt ull (nupper sånn I trommelen), finere topper, finskjortene og dressbuksene til mannen. Følger stort sett vaskeanvisninger, men bomullstøy går normalt alltid I maskinen. Samme gjelder håndklær, sengtøy, dresser (Reima). Kan signere det med å kjøpe en god, skånetrommel. Selv om de koster mer I innkjøp, sā er det snillere med tøyet, og synes den bruker mye mindre strøm enn den gamle. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå