Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #1 Skrevet 24. juli 2013 Trenger andres synspukt på følgende setting: Mannen min hadde avtalt med noen kompiser at de skulle reise på festival nesten hele denne uka, og komme hjem på søndag. Det er et opplegg de har hatt et par år nå. Helt greit for meg, sa jeg. Nå er saken slik, av forskjellige årsaker, at denne festival-turen ikke blir noe av. Dette synes selvsagt mannen var kjedelig, det samme gjorde noen av de andre. Så de fant ut at de likevel ville bruke disse dagene i hverandres selskap. Helt greit det også - i utgangspunktet. MEN, så spør jeg hva de skal gjøre, om de skal reise en annen plass? Nei, da skulle de bare drikke og feste hos han ene kompisen i ca 5 dager! Jeg spurte om det ikke holdt med kun et par dager, siden opplegget ikke var større enn som så. Så blir han så sur og sier at det er typisk at jeg skal ødelegge for ham. Men kjære deg, sier jeg, det er jo helt greit at du er med dem et par dager. Men jeg synes ærlig talt at det holder. Du kan være med oss i helgen, slik at vi kan gjøre noe sammen. Men da sier han at det KAN VÆRE at han uansett ville gjort det. Jammen jeg vil gjerne vite det på forhånd, sier jeg. Men det kan han ikke si noe om på forhånd. Jeg synes dette er i overkant av egoisme. Det skal også sies at de fleste kompisene han skal være med, er single. Han er heller ikke 20 lenger, men nærmer seg 40. Hva synes dere om dette? Hadde dere reagert på sånt? Anonymous poster hash: 4a119...2e8
Gjest lykkeliggift Skrevet 24. juli 2013 #2 Skrevet 24. juli 2013 Synes du er litt urimelig. Han skulle alikevel ha vært borte nesten hele uken, dessverre gikk planene i vasken, men de har alikevel behov for tiden sammen. Så jeg synes ikke du har noen rett til å kreve at han skal være hjemme med deg pga. At turen ikke ble noe av. Vil tro dette er virkig for han, mannfolktid osv.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #3 Skrevet 24. juli 2013 Jeg skjønner ikke poenget med å feste 5 dager til ende, jeg. Slik jeg forstår deg hadde det ikke vært noe problem hvis de fant på noe annet enn å sitte og drikke? I min verden hadde det vært uaktuellt at en av oss bruker opp en ukes ferie på fest. Festival, guttetur , jentetur e.l. blir noe helt annet. Jeg synes ikke du er urimelig. Anonymous poster hash: 6ba0b...af7
Major HotLips Houlihan Skrevet 24. juli 2013 #4 Skrevet 24. juli 2013 Tipper at han bare klarer et par dager før han går lei opplegget er teit ja, men jeg hadde bare latt han styre på. Han kommer nok tuslende med halen mellom beina etter dag to!
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #5 Skrevet 24. juli 2013 For en idiotisk og barnslig plan! Sitte og drikke i 5 dager, er det mulig? Når man nærmer seg 40 bør dette være uaktuelt. Greit hvis de hadde dratt ut på tur, men å sitte 5 dager hos en kompis blir helt utrolig umodent i mine øyne. Synes ikke du er urimelig. Anonymous poster hash: 99502...3ac
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #6 Skrevet 24. juli 2013 Jeg har jo ikke nektet han heller. Jeg spurte jo bare hva som var planen, og da skjønte jeg det var ganske sporadisk. Jeg spurte videre om det ikke holdt med et par dager, men da mente han at siden de hadde alle dagene til rådighet, så ville han være med de andre hele tiden. Men det var jo også mulig han kom hjem før. Mitt poeng overfor han, var at han godt kunne ha et klarere svar. Det fikk jeg ikke. Han skulle i utgangspunktet være borte fra onsdag til søndag. Jeg måtte snu det hele på hodet for ham, og gi ham dette eksemplet: Ja, nå ble det ingen festival, men jeg og *Anne* (eks singel venninne) og et par stk til skal likevel på fylle disse dagene. Vi vet ikke når og ikke hvor lenge, men du trenger ikke regne med at du ser meg hjemme før til søndag! Selv synes jeg det hørtes temmelig klart ut, men han ble bare sur og svarte at javel, da hadde jeg ikke regnet med deg i hjemmet de dagene. Teori og praksis er forskjellig, hvis det faktisk hadde vært sant...... HI Anonymous poster hash: 4a119...2e8
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #7 Skrevet 24. juli 2013 Jeg har jo ikke nektet han heller. Jeg spurte jo bare hva som var planen, og da skjønte jeg det var ganske sporadisk. Jeg spurte videre om det ikke holdt med et par dager, men da mente han at siden de hadde alle dagene til rådighet, så ville han være med de andre hele tiden. Men det var jo også mulig han kom hjem før. Mitt poeng overfor han, var at han godt kunne ha et klarere svar. Det fikk jeg ikke. Han skulle i utgangspunktet være borte fra onsdag til søndag. Jeg måtte snu det hele på hodet for ham, og gi ham dette eksemplet: Ja, nå ble det ingen festival, men jeg og *Anne* (eks singel venninne) og et par stk til skal likevel på fylle disse dagene. Vi vet ikke når og ikke hvor lenge, men du trenger ikke regne med at du ser meg hjemme før til søndag! Selv synes jeg det hørtes temmelig klart ut, men han ble bare sur og svarte at javel, da hadde jeg ikke regnet med deg i hjemmet de dagene. Teori og praksis er forskjellig, hvis det faktisk hadde vært sant...... HI Anonymous poster hash: 4a119...2e8 Du virker bare utrygg og som du har veldig lite selvtillit. Du poengterer konstant dette med single/ gifte. Du tåler ikke tanken på at han muligens kommer til å være på fest der andre damer er tilstede. Ikke la deg og dine personlige problemer gå utover den stakkars mannen din. Anonymous poster hash: 43312...e47
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #8 Skrevet 24. juli 2013 En mann på snart 40 år som skal feste i 5 dager? Glad for at jeg ikke har mannen din! Anonymous poster hash: d4087...cfb
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #9 Skrevet 24. juli 2013 Er det virkelig normalt her inne at voksne familiemenn stikker å drikker med masse kamerater i 5 dager i strekk???! Det er vel på ingen måte normalt? Skjønner deg godt jeg hi. Festival er jo en ting, selvom jeg syns det høres noe spesielt ut å reise på det uten hverandre også.. Men å sitte hos noen å drikke i flere dager da? Kjenner jeg er glad for at ingen av oss har det behovet.. Anonymous poster hash: e33b0...a1e
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #10 Skrevet 24. juli 2013 Jeg har jo ikke nektet han heller. Jeg spurte jo bare hva som var planen, og da skjønte jeg det var ganske sporadisk. Jeg spurte videre om det ikke holdt med et par dager, men da mente han at siden de hadde alle dagene til rådighet, så ville han være med de andre hele tiden. Men det var jo også mulig han kom hjem før. Mitt poeng overfor han, var at han godt kunne ha et klarere svar. Det fikk jeg ikke. Han skulle i utgangspunktet være borte fra onsdag til søndag. Jeg måtte snu det hele på hodet for ham, og gi ham dette eksemplet: Ja, nå ble det ingen festival, men jeg og *Anne* (eks singel venninne) og et par stk til skal likevel på fylle disse dagene. Vi vet ikke når og ikke hvor lenge, men du trenger ikke regne med at du ser meg hjemme før til søndag! Selv synes jeg det hørtes temmelig klart ut, men han ble bare sur og svarte at javel, da hadde jeg ikke regnet med deg i hjemmet de dagene. Teori og praksis er forskjellig, hvis det faktisk hadde vært sant...... HI Anonymous poster hash: 4a119...2e8 Du virker bare utrygg og som du har veldig lite selvtillit. Du poengterer konstant dette med single/ gifte. Du tåler ikke tanken på at han muligens kommer til å være på fest der andre damer er tilstede. Ikke la deg og dine personlige problemer gå utover den stakkars mannen din. Anonymous poster hash: 43312...e47 Wow. Hobbypsykolog much? Ha ha :-D Anonymous poster hash: 99502...3ac
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #11 Skrevet 24. juli 2013 Jeg har jo ikke nektet han heller. Jeg spurte jo bare hva som var planen, og da skjønte jeg det var ganske sporadisk. Jeg spurte videre om det ikke holdt med et par dager, men da mente han at siden de hadde alle dagene til rådighet, så ville han være med de andre hele tiden. Men det var jo også mulig han kom hjem før. Mitt poeng overfor han, var at han godt kunne ha et klarere svar. Det fikk jeg ikke. Han skulle i utgangspunktet være borte fra onsdag til søndag. Jeg måtte snu det hele på hodet for ham, og gi ham dette eksemplet: Ja, nå ble det ingen festival, men jeg og *Anne* (eks singel venninne) og et par stk til skal likevel på fylle disse dagene. Vi vet ikke når og ikke hvor lenge, men du trenger ikke regne med at du ser meg hjemme før til søndag! Selv synes jeg det hørtes temmelig klart ut, men han ble bare sur og svarte at javel, da hadde jeg ikke regnet med deg i hjemmet de dagene. Teori og praksis er forskjellig, hvis det faktisk hadde vært sant...... HI Anonymous poster hash: 4a119...2e8 Du virker bare utrygg og som du har veldig lite selvtillit. Du poengterer konstant dette med single/ gifte. Du tåler ikke tanken på at han muligens kommer til å være på fest der andre damer er tilstede. Ikke la deg og dine personlige problemer gå utover den stakkars mannen din. Anonymous poster hash: 43312...e47 Har vel ingenting med lav selvtillit å gjøre! Jeg tenker bare motsatt - at jeg aldri ville fått meg til å sitte hos en single venninner og drikke i 5 dager. Og når det kommer til stykket, så hadde mannen min reagert på det. Jeg har ingen problemer med at han prater med andre damer, men poenget mitt er at disse single kompisene hans har et annet behov enn han. De er på jakt. Derfor så skjønner jeg ikke at han gidder i hele 5 dager liksom HI Anonymous poster hash: 4a119...2e8
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 24. juli 2013 #12 Skrevet 24. juli 2013 Ja daaakkar mann som ikke får brukt sin menneskerett til å gå på fylla en uke i strekk. Har aldri hørt om andre enn alkiser som sitter og drikker i et privat hus i fem dager
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #13 Skrevet 24. juli 2013 Jeg har jo ikke nektet han heller. Jeg spurte jo bare hva som var planen, og da skjønte jeg det var ganske sporadisk. Jeg spurte videre om det ikke holdt med et par dager, men da mente han at siden de hadde alle dagene til rådighet, så ville han være med de andre hele tiden. Men det var jo også mulig han kom hjem før. Mitt poeng overfor han, var at han godt kunne ha et klarere svar. Det fikk jeg ikke. Han skulle i utgangspunktet være borte fra onsdag til søndag. Jeg måtte snu det hele på hodet for ham, og gi ham dette eksemplet: Ja, nå ble det ingen festival, men jeg og *Anne* (eks singel venninne) og et par stk til skal likevel på fylle disse dagene. Vi vet ikke når og ikke hvor lenge, men du trenger ikke regne med at du ser meg hjemme før til søndag! Selv synes jeg det hørtes temmelig klart ut, men han ble bare sur og svarte at javel, da hadde jeg ikke regnet med deg i hjemmet de dagene. Teori og praksis er forskjellig, hvis det faktisk hadde vært sant...... HI Anonymous poster hash: 4a119...2e8 Du virker bare utrygg og som du har veldig lite selvtillit. Du poengterer konstant dette med single/ gifte. Du tåler ikke tanken på at han muligens kommer til å være på fest der andre damer er tilstede. Ikke la deg og dine personlige problemer gå utover den stakkars mannen din. Anonymous poster hash: 43312...e47 Har vel ingenting med lav selvtillit å gjøre! Jeg tenker bare motsatt - at jeg aldri ville fått meg til å sitte hos en single venninner og drikke i 5 dager. Og når det kommer til stykket, så hadde mannen min reagert på det. Jeg har ingen problemer med at han prater med andre damer, men poenget mitt er at disse single kompisene hans har et annet behov enn han. De er på jakt. Derfor så skjønner jeg ikke at han gidder i hele 5 dager liksom HI Anonymous poster hash: 4a119...2e8 Hvis det ikke stemmer, hvorfor slite slik med å overbevise oss? Du lurer ingen ! Anonymous poster hash: 43312...e47
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #14 Skrevet 24. juli 2013 Jeg har jo ikke nektet han heller. Jeg spurte jo bare hva som var planen, og da skjønte jeg det var ganske sporadisk. Jeg spurte videre om det ikke holdt med et par dager, men da mente han at siden de hadde alle dagene til rådighet, så ville han være med de andre hele tiden. Men det var jo også mulig han kom hjem før. Mitt poeng overfor han, var at han godt kunne ha et klarere svar. Det fikk jeg ikke. Han skulle i utgangspunktet være borte fra onsdag til søndag. Jeg måtte snu det hele på hodet for ham, og gi ham dette eksemplet: Ja, nå ble det ingen festival, men jeg og *Anne* (eks singel venninne) og et par stk til skal likevel på fylle disse dagene. Vi vet ikke når og ikke hvor lenge, men du trenger ikke regne med at du ser meg hjemme før til søndag! Selv synes jeg det hørtes temmelig klart ut, men han ble bare sur og svarte at javel, da hadde jeg ikke regnet med deg i hjemmet de dagene. Teori og praksis er forskjellig, hvis det faktisk hadde vært sant...... HIAnonymous poster hash: 4a119...2e8 Du virker bare utrygg og som du har veldig lite selvtillit. Du poengterer konstant dette med single/ gifte. Du tåler ikke tanken på at han muligens kommer til å være på fest der andre damer er tilstede. Ikke la deg og dine personlige problemer gå utover den stakkars mannen din. Anonymous poster hash: 43312...e47 Jeg oppfattet ikke akkurat HI som utrygg. Poenget med at kompisene er single går vel mer på at de har et liv der de kun trenger å tenke på seg selv når de tar avgjørelser. Det er et helt annet spill da... Fem dager fyll uten mål og mening er tullete! Jeg hadde aldri syntes at det var ok. Ikke mannen min heller hvis det var omvendt. Hva er det med folk som deg som mener at hvis man har ønsker eller krav til hvordan den man deler liv, seng og ansvar med oppfører seg/bruker tida si så er det synd i mannen? Man velger da om man vil være i et forhold eller ikke! Anonymous poster hash: 6ba0b...af7
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #15 Skrevet 24. juli 2013 Jeg har jo ikke nektet han heller. Jeg spurte jo bare hva som var planen, og da skjønte jeg det var ganske sporadisk. Jeg spurte videre om det ikke holdt med et par dager, men da mente han at siden de hadde alle dagene til rådighet, så ville han være med de andre hele tiden. Men det var jo også mulig han kom hjem før. Mitt poeng overfor han, var at han godt kunne ha et klarere svar. Det fikk jeg ikke. Han skulle i utgangspunktet være borte fra onsdag til søndag. Jeg måtte snu det hele på hodet for ham, og gi ham dette eksemplet: Ja, nå ble det ingen festival, men jeg og *Anne* (eks singel venninne) og et par stk til skal likevel på fylle disse dagene. Vi vet ikke når og ikke hvor lenge, men du trenger ikke regne med at du ser meg hjemme før til søndag! Selv synes jeg det hørtes temmelig klart ut, men han ble bare sur og svarte at javel, da hadde jeg ikke regnet med deg i hjemmet de dagene. Teori og praksis er forskjellig, hvis det faktisk hadde vært sant...... HI Anonymous poster hash: 4a119...2e8 Du virker bare utrygg og som du har veldig lite selvtillit. Du poengterer konstant dette med single/ gifte. Du tåler ikke tanken på at han muligens kommer til å være på fest der andre damer er tilstede. Ikke la deg og dine personlige problemer gå utover den stakkars mannen din. Anonymous poster hash: 43312...e47 Har vel ingenting med lav selvtillit å gjøre! Jeg tenker bare motsatt - at jeg aldri ville fått meg til å sitte hos en single venninner og drikke i 5 dager. Og når det kommer til stykket, så hadde mannen min reagert på det. Jeg har ingen problemer med at han prater med andre damer, men poenget mitt er at disse single kompisene hans har et annet behov enn han. De er på jakt. Derfor så skjønner jeg ikke at han gidder i hele 5 dager liksom HI Anonymous poster hash: 4a119...2e8 Hvis det ikke stemmer, hvorfor slite slik med å overbevise oss? Du lurer ingen ! Anonymous poster hash: 43312...e47 Oh lord......... HI Anonymous poster hash: 4a119...2e8
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #16 Skrevet 24. juli 2013 Jeg synes ikke du overreagerer. 5 dager festing i et privathus er d vel bare alkiser som driver med. En tur, reise, festival eller lignende blir noe annet. Høres ut som en egotripp- jeg hadde blitt sur/sint hvis det var min mann. Anonymous poster hash: 11154...037
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #17 Skrevet 24. juli 2013 Jeg synes ikke du overreagerer. 5 dager festing i et privathus er d vel bare alkiser som driver med. En tur, reise, festival eller lignende blir noe annet. Høres ut som en egotripp- jeg hadde blitt sur/sint hvis det var min mann. Anonymous poster hash: 11154...037 Tviler på at de skal sitte i et hus å drikke i 5 dager, de skal sikkert sitte på verandaen og drikke seg opp før de skal på byen og slå ut håret. At voksne menn gidder det i 5 dager til ende er over min fatteevne og jeg kan aldri tro at mannen min og kompisene ville funnet på noe sånt... De har en guttetur i året, men det er en helg i september, de reiser jo ikke på sommeren som er familietid. Jeg skjønner godt at HI reagerer, dette er da overhodet ikke normal oppførsel av en 40 år gammel familiemann. Mannen min har vært ute med noen kompiser i sommer han også altså, det er da bare koselig det (jeg digger å ha huset for meg selv en kveld), men da var det en dag da og ikke en uke... Anonymous poster hash: 2a316...508
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #18 Skrevet 24. juli 2013 Det der hadde vært helt uaktuelt hjemme hos oss, enten om det var meg eller mannen. Han kan gjerne reise på festival, men han kan overhode ikke sitte hjemme hos en kompis å drikke i fem dager på rad. Det er det bare alkiser som gjør. Og han er i tillegg pappa, går jeg utifra. Hvis dette er en av mange ting hadde dette faktisk vært kroken på døra for min del! På en annen side, om man først skal godta dette så hver rask med å bestille deg en 5 dagers storbyferie. Anonymous poster hash: 70342...b25
**snuskeluska** Skrevet 24. juli 2013 #19 Skrevet 24. juli 2013 Du er absolutt ikke urimelig. Hadde mannen her seriøst sagt til meg at han skulle drikke med kammerater 5 dager hadde jeg virkelig tatt opp forholdet vårt til vurdering. Det hadde rett og slett ikke vært et alternativ og han ville nok heller aldri foreslått noe slikt. Det er rett og slett ikke slikt man gjør når man er voksen og har familie og andre forpliktelser.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #20 Skrevet 24. juli 2013 Helt ærlig dere: hvordan hadde dere tenkt om en kone og mor som reiste fra familien sin i fem dager i strekk for å gå på fylla med sine single venninner? Hun ville garantert blitt halshugd her inne. Men på dette forumet er der alltid hi og kvinnen som skal tas, mens de hellige mennene skal forsvares. Kvinnen er i sannhet det svake kjønn. Hi: Jeg unner mannen min både å feste og å dra på tur, men hadde han i det hele tatt foreslått der opplegget som mannen din skal på nå, så hadde jeg lurt på om det hadde rabla for ham. Og han hadde aldri i verden godtatt at jeg hadde gjort noe sånt heller. Anonymous poster hash: bf5ef...1b2
Myrtille Skrevet 24. juli 2013 #21 Skrevet 24. juli 2013 Trenger andres synspukt på følgende setting: Mannen min hadde avtalt med noen kompiser at de skulle reise på festival nesten hele denne uka, og komme hjem på søndag. Det er et opplegg de har hatt et par år nå. Helt greit for meg, sa jeg. Nå er saken slik, av forskjellige årsaker, at denne festival-turen ikke blir noe av. Dette synes selvsagt mannen var kjedelig, det samme gjorde noen av de andre. Så de fant ut at de likevel ville bruke disse dagene i hverandres selskap. Helt greit det også - i utgangspunktet. MEN, så spør jeg hva de skal gjøre, om de skal reise en annen plass? Nei, da skulle de bare drikke og feste hos han ene kompisen i ca 5 dager! Jeg spurte om det ikke holdt med kun et par dager, siden opplegget ikke var større enn som så. Så blir han så sur og sier at det er typisk at jeg skal ødelegge for ham. Men kjære deg, sier jeg, det er jo helt greit at du er med dem et par dager. Men jeg synes ærlig talt at det holder. Du kan være med oss i helgen, slik at vi kan gjøre noe sammen. Men da sier han at det KAN VÆRE at han uansett ville gjort det. Jammen jeg vil gjerne vite det på forhånd, sier jeg. Men det kan han ikke si noe om på forhånd. Jeg synes dette er i overkant av egoisme. Det skal også sies at de fleste kompisene han skal være med, er single. Han er heller ikke 20 lenger, men nærmer seg 40. Hva synes dere om dette? Hadde dere reagert på sånt? Anonymous poster hash: 4a119...2e8 Jeg hadde nok reagert likt som deg. Men når jeg leser innlegget ditt og tenker litt etter, så virker det som om han kanskje bare var sutrete og grinete akkurat da og valgte å ta det ut på deg? Hvis han var lei seg for at festivalen var avlyst, og ikke var i humør til ytterligere begrensninger på planene sine akkurat da, selv om den nye planen var litt dårlig? I så fall kan du prøve å gi han litt albuerom og forståelse. Lytt til han og bli venner igjen. Så kommer han nok hjem etter noen dager helt av seg selv. Oppegåene og normale fedre gjør det.
Elsker livet Skrevet 24. juli 2013 #22 Skrevet 24. juli 2013 Helt ærlig dere: hvordan hadde dere tenkt om en kone og mor som reiste fra familien sin i fem dager i strekk for å gå på fylla med sine single venninner? Hun ville garantert blitt halshugd her inne. Men på dette forumet er der alltid hi og kvinnen som skal tas, mens de hellige mennene skal forsvares. Kvinnen er i sannhet det svake kjønn. Hi: Jeg unner mannen min både å feste og å dra på tur, men hadde han i det hele tatt foreslått der opplegget som mannen din skal på nå, så hadde jeg lurt på om det hadde rabla for ham. Og han hadde aldri i verden godtatt at jeg hadde gjort noe sånt heller. Anonymous poster hash: bf5ef...1b2 Her var det vel ikke akkurat mange som støttet mannen.
Gjest Sekretøsa Skrevet 24. juli 2013 #23 Skrevet 24. juli 2013 Mannen har vært på festival nå, men ikke pokker om han hadde fått lov å "sitte hos Per å drikke" i 5 dager. Ærlig talt, sånn sluttet vi vel med på videregående?
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #24 Skrevet 24. juli 2013 Helt ærlig dere: hvordan hadde dere tenkt om en kone og mor som reiste fra familien sin i fem dager i strekk for å gå på fylla med sine single venninner? Hun ville garantert blitt halshugd her inne. Men på dette forumet er der alltid hi og kvinnen som skal tas, mens de hellige mennene skal forsvares. Kvinnen er i sannhet det svake kjønn. Hi: Jeg unner mannen min både å feste og å dra på tur, men hadde han i det hele tatt foreslått der opplegget som mannen din skal på nå, så hadde jeg lurt på om det hadde rabla for ham. Og han hadde aldri i verden godtatt at jeg hadde gjort noe sånt heller. Anonymous poster hash: bf5ef...1b2 Her var det vel ikke akkurat mange som støttet mannen.Nei, men mitt svar var åpenbart mynta på de som mente hi var urimelig og som påsto hun har dårlig selvtillit som ikke lar mannen feste. Anonymous poster hash: bf5ef...1b2
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #25 Skrevet 24. juli 2013 Trenger andres synspukt på følgende setting: Mannen min hadde avtalt med noen kompiser at de skulle reise på festival nesten hele denne uka, og komme hjem på søndag. Det er et opplegg de har hatt et par år nå. Helt greit for meg, sa jeg. Nå er saken slik, av forskjellige årsaker, at denne festival-turen ikke blir noe av. Dette synes selvsagt mannen var kjedelig, det samme gjorde noen av de andre. Så de fant ut at de likevel ville bruke disse dagene i hverandres selskap. Helt greit det også - i utgangspunktet. MEN, så spør jeg hva de skal gjøre, om de skal reise en annen plass? Nei, da skulle de bare drikke og feste hos han ene kompisen i ca 5 dager! Jeg spurte om det ikke holdt med kun et par dager, siden opplegget ikke var større enn som så. Så blir han så sur og sier at det er typisk at jeg skal ødelegge for ham. Men kjære deg, sier jeg, det er jo helt greit at du er med dem et par dager. Men jeg synes ærlig talt at det holder. Du kan være med oss i helgen, slik at vi kan gjøre noe sammen. Men da sier han at det KAN VÆRE at han uansett ville gjort det. Jammen jeg vil gjerne vite det på forhånd, sier jeg. Men det kan han ikke si noe om på forhånd. Jeg synes dette er i overkant av egoisme. Det skal også sies at de fleste kompisene han skal være med, er single. Han er heller ikke 20 lenger, men nærmer seg 40. Hva synes dere om dette? Hadde dere reagert på sånt? Anonymous poster hash: 4a119...2e8 Jeg hadde nok reagert likt som deg. Men når jeg leser innlegget ditt og tenker litt etter, så virker det som om han kanskje bare var sutrete og grinete akkurat da og valgte å ta det ut på deg? Hvis han var lei seg for at festivalen var avlyst, og ikke var i humør til ytterligere begrensninger på planene sine akkurat da, selv om den nye planen var litt dårlig? I så fall kan du prøve å gi han litt albuerom og forståelse. Lytt til han og bli venner igjen. Så kommer han nok hjem etter noen dager helt av seg selv. Oppegåene og normale fedre gjør det. Er det ok å la det gå utover kona si at man blir sur og sutrete på grunn av noe så lite vesentlig som en avlyst festival? Skal hi bare tenke daaakar mannen, si det er greit at han fester fem dager i strekk og heller håpe han komme tilbake før? Uten å kunne planlegge helgen som en familie, i tilfelle han faktisk ikke kommer hjem? Hvilken mann hadde godtatt noe sånt av kona si? "Hei kjære, er så sur pga den festivalen så nå drar jeg til Siri og går på fylla i fem dager. Kan hende jeg kommer hjem før da, vi får se". Anonymous poster hash: bf5ef...1b2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå