Anonym bruker Skrevet 23. juli 2013 #1 Skrevet 23. juli 2013 Flere tråder her omhandler svigermødre, og jeg forstår dere godt. Dere får også overraskende mye støtte fra dibdamene, så i sommerferien er det rette tiden til å uffe seg over svigermonstrene. De 2 gangene jeg har uffet meg over mitt svigermonster, da vintertid, har jeg fått høre her at det er meg det er noe galt med som ikke kan akseptere at svigermonster legger seg opp i alt, kommer uanmeldt nesten til alle døgnets tider, gjør forskjell på barnabarna, passer ikke godt nok på barnabarna osv osv, listen er lang. Enden på visa kjære medsøstre er at jeg parkerte mitt svigermonster og sa i klare ordlag hva jeg mente om hennes oppførsel. Jeg er godt voksen, over 40, og godtar ikke at et menneske skal forsure min hverdag med rette fordi hun er min svigermor. Så til dere som har problemer med svigermor, si hva dere mener i en høflig bestemt tone, og hjelper ikke det så ikke vær så høflig mer. Lykke til, jeg nyter nå en herlig tilværelse uten at det forferdelige menneske skal komme å forstyrre min idyll. Anonymous poster hash: 9caf7...4b1
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #2 Skrevet 24. juli 2013 Hear hear ! Samme gjorde jeg. Og endelig er hun borte fra litt liv ! Anonymous poster hash: 5d2e9...9d0
Gjest Julia1984 Skrevet 24. juli 2013 #3 Skrevet 24. juli 2013 Gjør dere det samme med deres egen mot hvis hun oppfører seg sånn??
skjotta Skrevet 24. juli 2013 #4 Skrevet 24. juli 2013 Min svigermor er min manns mor. Jeg respekterer ham nok til å smile høflig til hele svigerfamilien min og ønske dem velkommen inn i VÅRT hjempå lik linje med min egen mor som stikker innom nesten hver dag. Jeg blåser ut frustrasjon her inne hvor jeg vet at de ikke leser allikevel. Ville ikke falt meg inn å være uhøflig mot min manns mor og mine barns bestemor.
LittLykkelig Skrevet 24. juli 2013 #5 Skrevet 24. juli 2013 Min svigermor er min manns mor. Jeg respekterer ham nok til å smile høflig til hele svigerfamilien min og ønske dem velkommen inn i VÅRT hjempå lik linje med min egen mor som stikker innom nesten hver dag. Jeg blåser ut frustrasjon her inne hvor jeg vet at de ikke leser allikevel. Ville ikke falt meg inn å være uhøflig mot min manns mor og mine barns bestemor. . Da er det ikke ille nok. Rett og slett.
skjotta Skrevet 24. juli 2013 #6 Skrevet 24. juli 2013 Min svigermor er min manns mor. Jeg respekterer ham nok til å smile høflig til hele svigerfamilien min og ønske dem velkommen inn i VÅRT hjempå lik linje med min egen mor som stikker innom nesten hver dag. Jeg blåser ut frustrasjon her inne hvor jeg vet at de ikke leser allikevel. Ville ikke falt meg inn å være uhøflig mot min manns mor og mine barns bestemor. . Da er det ikke ille nok. Rett og slett. Du aaaaaaner ikke hvor ille det er. Hadde dem på besøk i en uke nå i sommer... jeg har stått på pinne, laget mat til 10 stk hver dag, ryddet og vasket, kjørt dem rundt, passet min svigerinnes barn så hun kunne shoppe... jeg har betalt all mat for dem, sovet på en ukomfortabel ekstra madrass fordi svigermor og svigerfar har vondt i rygg og kropp og derfor sover best på de gode madrassene våre.... alt dette 8 uker etter fødsel med en barnedåp midt inni det hele..... Joda, det er ille, men man trenger ikke være ekkel mot sine nærmeste. Jeg smiler fint mens de er her og danser av glede når de har reist.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #7 Skrevet 24. juli 2013 Min svigermor er min manns mor. Jeg respekterer ham nok til å smile høflig til hele svigerfamilien min og ønske dem velkommen inn i VÅRT hjempå lik linje med min egen mor som stikker innom nesten hver dag. Jeg blåser ut frustrasjon her inne hvor jeg vet at de ikke leser allikevel. Ville ikke falt meg inn å være uhøflig mot min manns mor og mine barns bestemor. Er det virkelig så enkelt i din verden? Jeg har gnisninger med svigermor fordi hun forskjellsbehandler barnebarna grovt. Skal jeg bare lukke øynene for det også? Anonymous poster hash: 9281f...9ab
Gjest Lagå Skrevet 24. juli 2013 #8 Skrevet 24. juli 2013 Liker svigermor jeg Vi er ofte en helg hos dem og reiser opp igjen til fredag. Da storkoser vi oss hele helga Hadde henne og mannen hennes her nettopp i 3 timer før de begynte turen hjem til seg som er noen timer unna og hadde det kjempe koselig
skjotta Skrevet 25. juli 2013 #9 Skrevet 25. juli 2013 Min svigermor er min manns mor. Jeg respekterer ham nok til å smile høflig til hele svigerfamilien min og ønske dem velkommen inn i VÅRT hjempå lik linje med min egen mor som stikker innom nesten hver dag. Jeg blåser ut frustrasjon her inne hvor jeg vet at de ikke leser allikevel. Ville ikke falt meg inn å være uhøflig mot min manns mor og mine barns bestemor. Er det virkelig så enkelt i din verden? Jeg har gnisninger med svigermor fordi hun forskjellsbehandler barnebarna grovt. Skal jeg bare lukke øynene for det også? Anonymous poster hash: 9281f...9ab Selvfølgelig skal du ikke lukke øynene, men du kan vel si fra på en ordentlig måte?
Elsker livet Skrevet 25. juli 2013 #10 Skrevet 25. juli 2013 Om svigermor trenger å settes på plass er det ikke min oppgave, det får mannen ta seg av. Jeg skal heller fikse mine egne foreldre.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2013 #11 Skrevet 25. juli 2013 Min svigermor er min manns mor. Jeg respekterer ham nok til å smile høflig til hele svigerfamilien min og ønske dem velkommen inn i VÅRT hjempå lik linje med min egen mor som stikker innom nesten hver dag. Jeg blåser ut frustrasjon her inne hvor jeg vet at de ikke leser allikevel. Ville ikke falt meg inn å være uhøflig mot min manns mor og mine barns bestemor. . Da er det ikke ille nok. Rett og slett.Du aaaaaaner ikke hvor ille det er. Hadde dem på besøk i en uke nå i sommer... jeg har stått på pinne, laget mat til 10 stk hver dag, ryddet og vasket, kjørt dem rundt, passet min svigerinnes barn så hun kunne shoppe... jeg har betalt all mat for dem, sovet på en ukomfortabel ekstra madrass fordi svigermor og svigerfar har vondt i rygg og kropp og derfor sover best på de gode madrassene våre.... alt dette 8 uker etter fødsel med en barnedåp midt inni det hele..... Joda, det er ille, men man trenger ikke være ekkel mot sine nærmeste. Jeg smiler fint mens de er her og danser av glede når de har reist. Og jeg forstår ikke at man skal oppføre seg som dørmatte i sitt eget hjem slik som du gjorde. Men ditt valg altså. Anonymous poster hash: 3fcb1...566
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2013 #12 Skrevet 25. juli 2013 Man kan mene hva man vil om sin svigermor, men å frata henne samvær med barnebarna ("nå kommer hun ikke bort hit mer") fordi en selv har røket uklar med henne er ikke fair. Da velger man rett og slett bort farmor på vegne av barna, noe jeg ikke synes er rett. Å fortelle henne på en høflig og saklig måte hva du synes er plagsomt er ok, men "å gi henne inn" og "å fortelle henne hvor skapet skal stå" er ukult. Dere hadde neppe gjort dette med egen mor slik at hun aldri kom på besøk lenger. Nei, her må man nok akseptere at det finnes en svigermor/farmor som har vel så mye rett å være med barna som mormor har. Anonymous poster hash: 25e88...147
skjotta Skrevet 25. juli 2013 #13 Skrevet 25. juli 2013 Min svigermor er min manns mor. Jeg respekterer ham nok til å smile høflig til hele svigerfamilien min og ønske dem velkommen inn i VÅRT hjempå lik linje med min egen mor som stikker innom nesten hver dag. Jeg blåser ut frustrasjon her inne hvor jeg vet at de ikke leser allikevel. Ville ikke falt meg inn å være uhøflig mot min manns mor og mine barns bestemor. . Da er det ikke ille nok. Rett og slett.Du aaaaaaner ikke hvor ille det er. Hadde dem på besøk i en uke nå i sommer... jeg har stått på pinne, laget mat til 10 stk hver dag, ryddet og vasket, kjørt dem rundt, passet min svigerinnes barn så hun kunne shoppe... jeg har betalt all mat for dem, sovet på en ukomfortabel ekstra madrass fordi svigermor og svigerfar har vondt i rygg og kropp og derfor sover best på de gode madrassene våre.... alt dette 8 uker etter fødsel med en barnedåp midt inni det hele..... Joda, det er ille, men man trenger ikke være ekkel mot sine nærmeste. Jeg smiler fint mens de er her og danser av glede når de har reist. Og jeg forstår ikke at man skal oppføre seg som dørmatte i sitt eget hjem slik som du gjorde. Men ditt valg altså. Anonymous poster hash: 3fcb1...566 Ja, det er det ;-) en uke i året legger jeg meg flat for mannens skyld. Han kan ikke hjelpe for at familien hans er som de er, men han er jo glad i dem uansett og jeg elsker jo ham... han finner seg i mange ting for min skyld og.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2013 #14 Skrevet 25. juli 2013 Min svigermor er min manns mor. Jeg respekterer ham nok til å smile høflig til hele svigerfamilien min og ønske dem velkommen inn i VÅRT hjempå lik linje med min egen mor som stikker innom nesten hver dag. Jeg blåser ut frustrasjon her inne hvor jeg vet at de ikke leser allikevel. Ville ikke falt meg inn å være uhøflig mot min manns mor og mine barns bestemor. Er det virkelig så enkelt i din verden? Jeg har gnisninger med svigermor fordi hun forskjellsbehandler barnebarna grovt. Skal jeg bare lukke øynene for det også? Anonymous poster hash: 9281f...9ab Selvfølgelig skal du ikke lukke øynene, men du kan vel si fra på en ordentlig måte? Det er vel ingenting i denne tråden som handler om å oppføre seg stygt mot svigermor? Det diskuteres om man bør finne seg i alt eller si ifra. Tror du forresten at min svigermor innser sine feil og retter opp umiddelbart bare fordi jeg sier ifra på en høflig måte??? Anonymous poster hash: 9281f...9ab
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2013 #15 Skrevet 25. juli 2013 Min svigermor er min manns mor. Jeg respekterer ham nok til å smile høflig til hele svigerfamilien min og ønske dem velkommen inn i VÅRT hjempå lik linje med min egen mor som stikker innom nesten hver dag. Jeg blåser ut frustrasjon her inne hvor jeg vet at de ikke leser allikevel. Ville ikke falt meg inn å være uhøflig mot min manns mor og mine barns bestemor. . Da er det ikke ille nok. Rett og slett.Du aaaaaaner ikke hvor ille det er. Hadde dem på besøk i en uke nå i sommer... jeg har stått på pinne, laget mat til 10 stk hver dag, ryddet og vasket, kjørt dem rundt, passet min svigerinnes barn så hun kunne shoppe... jeg har betalt all mat for dem, sovet på en ukomfortabel ekstra madrass fordi svigermor og svigerfar har vondt i rygg og kropp og derfor sover best på de gode madrassene våre.... alt dette 8 uker etter fødsel med en barnedåp midt inni det hele..... Joda, det er ille, men man trenger ikke være ekkel mot sine nærmeste. Jeg smiler fint mens de er her og danser av glede når de har reist. Og jeg forstår ikke at man skal oppføre seg som dørmatte i sitt eget hjem slik som du gjorde. Men ditt valg altså. Anonymous poster hash: 3fcb1...566 Ja, det er det ;-) en uke i året legger jeg meg flat for mannens skyld. Han kan ikke hjelpe for at familien hans er som de er, men han er jo glad i dem uansett og jeg elsker jo ham... han finner seg i mange ting for min skyld og. Det er forskjell på en uke i året og hver jævla dag, skal jeg si deg. Anonymous poster hash: d2543...710
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå