Anonym bruker Skrevet 23. juli 2013 #1 Skrevet 23. juli 2013 Vi har bestilt langhelg i Budapest i begynnelsen av september, for å få en "siste" liten ferietur før vi blir foreldre. Nå innser jeg at vi kanskje har bestilt turen litt nære termin? Jeg har aldri vært gravid før, så jeg vet ikke hvordan det er å være på tur i denne fasen av svangerskapet. Formen min har vært fin hittil, men jeg hovner noe i bena dersom jeg står og går for mye. Det hender jeg blir litt sliten, men ellers er jeg i fin form nå.Hadde du reist? Anonymous poster hash: b7684...7e2
smurfis Skrevet 23. juli 2013 #2 Skrevet 23. juli 2013 Njei. Eller hva er planen deres da? Spa? Shopping? Sightseeing? Dere kan jo ta det rolig der og bare kose dere med spa og god mat. En shopping/sightseeing tur 6 uker før fødsel hadde ikke jeg orket. Budapest er en ganske masete by i mine øyne.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2013 #3 Skrevet 23. juli 2013 Kom hjem fra to ukers bilferie 6 uker før termin. Med mann og to smårollinger. Gikk veldig fint, var flink til å lytte til kroppen underveis. Turen har kortet ned på ventetiden, gitt gode opplevelser og har gjort meg i bedre form. Angrer ikke et sekund på at jeg dro :-) Det var min erfaring, vil ikke gi deg noe råd, du må kjenne litt på d selv. Vi er forskjellige. Anonymous poster hash: 5663b...a80
Håper<3 Skrevet 23. juli 2013 #4 Skrevet 23. juli 2013 Nei, det hadde jeg ikke. Har dere ikke mulighet til å reise før?
LillaGorilla♥♥ Skrevet 23. juli 2013 #5 Skrevet 23. juli 2013 Nei, men så fødte jeg 4 uker før termin med førstemann, og dessuten har de siste 8-10 ukene vært marerittaktige for meg, med store bekken- og ryggsmerter, rastløse bein og null søvn.
Lillefot08 Skrevet 23. juli 2013 #6 Skrevet 23. juli 2013 Hvis formen er fin hadde jeg gjort det. Men jeg elsker Budapest:) nå hadde det vært for varmt for meg, men september blir kalt for de gamles sommer. Hvis du ikke orker å gå, kan man jo sette seg på en sightseeingbuss, så får du sett mye:)
Sol-regn-latter Skrevet 23. juli 2013 #7 Skrevet 23. juli 2013 Nei det hadde jeg ikke gjort. Er rett og slett for redd for at fødselen skal starte i et annet land Men et hotellopphold i norge ( og et sykehus innenfor normal rekkevidde ) hadde vært topp! Kos dere med en liten ferie, og tillykke med den lille!
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2013 #8 Skrevet 23. juli 2013 Aldri. Etter å ha vært på et typisk lokalt legesenter i Budapest vil jeg overhodet ikke havne på sykehus i fødsel der. Hvis du likevel reiser, søk opp American clinic på Buda siden før du drar, for sikkerhets skyld. Veldig bra sted. Anonymous poster hash: 6ad41...24e
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2013 #9 Skrevet 23. juli 2013 Du bør sjekke med flyselskapet og med forsikringselskapet ditt om du får fly så tett opp til termin. Husk også å sjekke på returdato slik at du får fly hjem igjen også Anonymous poster hash: 0d2bf...722
MammantilNurket Skrevet 23. juli 2013 #10 Skrevet 23. juli 2013 Husk helsekort+legeattest med _termindato_ og bekreftelse på at du er "fit for flight". Den må være datert senest to uker før avreise. Sjekk flyselskapets nettsider for detaljer eller ring dem! Husk støttestrømper, rikelig med vann og bevegelse under flyturen. Vi var en uke på chartertur seks uker før termin. Gikk veldig greit
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2013 #11 Skrevet 23. juli 2013 Personlig hadde jeg ikke turt, jeg var i superform frem til 6 uker før termin m førstemann. Da ble jeg plutselig veldig tung i kroppen/ immobil og fødte en måned før termin. Men, de fleste føder jo ikke så tidlig, så det går vel helst bra, man kan bare aldri vite. Anonymous poster hash: 08280...d92
Septembermirakel❤️ Skrevet 23. juli 2013 #12 Skrevet 23. juli 2013 Aldri, i redsel for å få en Ungarsk baby
Galskapens overhode Skrevet 24. juli 2013 #13 Skrevet 24. juli 2013 Nei. Aldri. Mitt første barn kom den uka.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #14 Skrevet 24. juli 2013 Nei tror ikke det. Er på grensen liksom.... Jeg reiste ikke til utlandet da min mor giftet seg...dette var 4-5 uker før termin.... Første barnet kom 2uker før, så jeg visste jo ikke når barn nummer 2 kom og var litt redd..ville ikke føde i utlandet...dette hadde jo gått greit, men det er noe man aldri vet. Anonymous poster hash: ec955...153
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #16 Skrevet 24. juli 2013 Aldri om jeg hadde gjort. Men nå fikk jeg førstemann 6 uker før termin, mellomste 14 dager før og minste 5 uker før.. Anonymous poster hash: 8d8d2...d6c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå