Gå til innhold

Sinnemestring - har du eller din partner prøvd det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er rådløs og ser meg nødt til å prøve å overtale samboer til å melde seg på et sinnemestringskurs. Tips til å få overtalt en snarsint, barnslig og usaklig mann mottas med typ takknemlighet! Jeg kan ikke fatte at jeg valgte å få barn med en nærtagen drittunge med sinneproblemer...men det er det lite å gjøre med nå, og jeg kan bare be om at han går med på å søke hjelp..

Har lest litt på nettet og ser de tilbyr sinnemestringskurs i Brøset-modellen, hva det nå enn er, her vi bor. Noen som har prøvd dette?

Anonymous poster hash: 98cae...cdb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytt

Skrevet

Jeg har ingen erfaring, men det eneste du kan gjøre er å lufte ideen for samboeren din, han må ville det selv.

Gi ham nettadresser og tlf numre, så er det opp til ham. Jeg tviler på at du klarer å overbevise ham dersom han ikke anser det som et problem.

Men lykke til.

Anonymous poster hash: d823f...350

Skrevet

Ja min mann har vært med på det.

Jeg satte meg ned og sa at jeg ønsket å gå fra han.

Han ble paff og lurte på hvorfor.

Jeg sa jeg ikke kunne forlange at han endret seg, om det var slik han ble født (hans ord). Mtp sinnet hans.

Han spurte hva han kunne gjøre.

Jeg nevnte kurset og sa at om han skal fullføre det så må han ønske det selv.

Han søkte samme kveld.

Er nå ferdig med kurset og jeg ser helt klart bedring!!

Anonymous poster hash: 5873d...afc

Skrevet

Ja min mann har vært med på det.

Jeg satte meg ned og sa at jeg ønsket å gå fra han.

Han ble paff og lurte på hvorfor.

Jeg sa jeg ikke kunne forlange at han endret seg, om det var slik han ble født (hans ord). Mtp sinnet hans.

Han spurte hva han kunne gjøre.

Jeg nevnte kurset og sa at om han skal fullføre det så må han ønske det selv.

Han søkte samme kveld.

Er nå ferdig med kurset og jeg ser helt klart bedring!!Anonymous poster hash: 5873d...afc

Takk for svar!

Jeg er klar over at han må ville det selv for å kunne fullføre kurset, så jeg kan bare håpe at forslaget mitt blir tatt godt i mot.

Er bare redd han setter seg på bakbeina som han alltid gjør når det er negative konfrontasjoner mot ham og hans personlighet.

Supert å høre at du har merket en bedring, da får jeg litt mer tro på at det her kan funke :)

Hi

Skrevet

Jeg er rådløs og ser meg nødt til å prøve å overtale samboer til å melde seg på et sinnemestringskurs. Tips til å få overtalt en snarsint, barnslig og usaklig mann mottas med typ takknemlighet! Jeg kan ikke fatte at jeg valgte å få barn med en nærtagen drittunge med sinneproblemer...men det er det lite å gjøre med nå, og jeg kan bare be om at han går med på å søke hjelp..

Har lest litt på nettet og ser de tilbyr sinnemestringskurs i Brøset-modellen, hva det nå enn er, her vi bor. Noen som har prøvd dette?

Jeg har tatt det kurset og er blitt ett nytt menneske. Han må ville det selv for å kunne innse hvor han feiler. Dette er kognitive samtaler i grupper. Utrolig effektivt!

Anonymous poster hash: cdad5...bb9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...