Anonym bruker Skrevet 23. juli 2013 #1 Skrevet 23. juli 2013 En skulle nesten tro det ut fra alle råd jeg får. Men de virker jo ikke!!! Dette er nr 2. Nr 1 hadde sterk kolikk og skrek i nesten 4 timer i strekk. Og mye uro på dagen. Og denne tulla her sliter meg helt ut. Hun er nå 3 mnd og sover 5-10min på dagen, våkner og skriker etter mat og sovner i 5-10 min. Og jeg har masse melk. Prøvde å roe henne ned i sengen, men ble 3 netter uten søvn for familien. Hun skrek seg helt svett og nekter å ta smokken. Så er søvnmønster noe å stresse med? Eller skal jeg bare se det an? Har endt opp med å ha henne i sengen vår ved brystet, for da får vi i det minste litt søvn. Anonymous poster hash: 1ca0e...15d
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2013 #2 Skrevet 23. juli 2013 Har du på for mye klær? Dyne? Varmen som er årsaken? Anonymous poster hash: f579c...a86
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2013 #3 Skrevet 23. juli 2013 Har du på for mye klær? Dyne? Varmen som er årsaken? Anonymous poster hash: f579c...a86 Hun ligger naken og er passe temperert. De eneste gangene hun kan sove lenge er hvis hun sover klint inntil puppen. Og det er temmelig upraktisk når 4 åringen vil ut og leke.... Anonymous poster hash: 1ca0e...15d
mamma_til_gutt Skrevet 23. juli 2013 #4 Skrevet 23. juli 2013 Jeg stresset ikke. Han sov når han sov, som var stort sett aldri... Prøvde litt ulike ting, men han ville ikke sove. Ved 9 måneder snudde det plutselig, og siden har han sovet! 15 måneder nå. Ikke stress i alle fall, det er mitt beste råd. Da sover de i hvertfall ikke...
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2013 #5 Skrevet 23. juli 2013 Jeg tror de fleste har slitt med barn og søvn i lengre og kortere perioder Jeg tror det viktigste er å finne en metode som passer en selv og ens familie og ikke tro at det andre gjør er "rett". For noen er samsoving bra og den måten man får "best" eller "mest" søvn. For andre funker ikke dette men fastere rutiner og egen seng er kansje bedre. Et barn lærer seg de rutinene familien har (etterhvert ihvertfall ) Men tror nok de fleste av oss sliter en del de første månedene. Anonymous poster hash: 6e8e3...b34
Nettie+jentungen Skrevet 23. juli 2013 #6 Skrevet 23. juli 2013 Nei.. Her holder vi fortsatt på og hun er 15 mnd. Vi tok hun inn i vår seng for å sikre oss litt søvn. Det ble litt bedre da jeg sluttet å amme da hun fylte 1 år, men før det prøvde vi så og si alt. Likevel våknet hun alt for mange ganger og skulle ha pupp. Nå sover hun i egen seng, men våkner fortsatt mange ganger.
SagflisiHåret Skrevet 23. juli 2013 #7 Skrevet 23. juli 2013 Kan det være låsninger mon tro? Gå til en manuell terapeut? Det gjorde at vår datter plutselig sov bedre, samme skjedde med min kollegas to barn. Type våkne hver time i om natta i et år, til å sove fleretimer i strekk. Les mer på balderklinikken.no og marc de decker.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2013 #8 Skrevet 23. juli 2013 Jeg slet i flere mnd med nr1. Hun var heldigvis bare blid, men sov nesten ikke. Kunne sove en times tid på dagen og sovnet ved 5tiden om morran. Da sov hun til klokka var 9 om jeg var heldig. Helsesøster kom med masse råd, men til ingen nytte. Så hun sa til slutt at hun bare var slik, og vi fikk se om det ordnet seg. Det gjorde det når hun var rundt 6 mnd heldigvis. Mamma mente også at det var veldig enkelt å få unger til å sove, men hun gav opp prosjektet hun også. Hun kom heller ofte innom og passet ungen så jeg kunne sove litt på sofaen eller ta meg en dusj i ro. Jeg tror mange stresser så mye med at unger skal sove så og så mye, sovne slik og slik som de hører andre unger gjør at de glemmer at de små trenger tid på å komme inn i våre rutiner og deres egene rutiner. Og det kan vøre lurt å se på kostholdet vårt om det er oe der barnet kan reagere på, slik at det får vondt i magen men ikke så vondt at det bare blir gråting. Mitt første barn kunne jeg ikke spise blomkål, brokkoli, asparges, kål, løk, hvitløk og slike ting som kan være litt sterke men som en ikke tenker så mye om siden det for oss ikke er sterkt. Fr meg var det bare positivt egentlig, for jeg har funnet så mange andre grønnsaker jeg nå har begynt å like. Litt gøy å eksprimentere med nye ting, ikke så ofte jeg gjør det i hverdagen. Etterhvert kunne jeg prøve meg frem og da gikk det helt greit igjen. Grønne epler er også sterkt for små mager, sammen med det meste av sitrusfrukter. Prøve noen dager uten melkeprodukter osv, kanskje det er noe som spiller inn for den lille. Det trenger ikke ha allgier, men noe feil kan det bli for de. Jeg gruet meg skikkelig til nr2 kom, for jeg hadde nr1 friskt i minnet siden de er ganske tette. Men da fikk jeg en sovebaby. Hun sov og sov, og jeg trodde nesten det var noe galt siden hun sov nesten hele dagen de første mnd. Men hun lå til lading tror jeg, for da hun var 5mnd var det som å skru på en bryter på henne. En skikkelig turbounge. Klattret i bokhyller før hun kunne krabbe, løp rundt når hun var ni mnd og har ikke stoppey enda. Så de små er veldig forskjellige. Anonymous poster hash: 2f811...649
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå